معرفی و دانلود کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول

عکس جلد کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول

در آسمان پرستاره انقلاب اسلامی با ستارگان درخشانی برخورد می‌کنیم که با گذشت سال‌ها از نبودشان مدام بر تلألو آن‌ها افزوده می‌شود. نرگس علی مردانی در کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول، شما را با زندگی‌، رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و مبارزات این بزرگ مرد تاریخ آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول:

بدون شک در طی سال‌های زندگی‌مان با خاطرات و مبارزات شهیدان زیادی مواجه شده‌ایم. هر روز جنبه‌ای از ژرفای دریای معرفت، خلوص، ایثار، شجاعت و تکاوری آنان ما را شگفت‌زده می‌کنند. شهید والامقام مصطفی چمران یکی از این بزرگ مردان است. اما چرا چمران؟ باید گفت اگرچه مقام شهادت در راه خدا در تمام شهدا یکسان است اما جایگاه فردی که از تمام داشته‌هایش یعنی از جان، خانواده، مقام، ثروت و منزلت می‌گذرد با فردی که تنها جان خود را فدا می‌کند، یکسان نیست. آنانکه از همه‌ی این‌ها با هم می‌گذرند بر فراز قله ایثار قرار دارند.

در یک کلام می‌توان این شهید بزرگوار را معیار و تراز خط اصیل انقلاب اسلامی دانست، زیرا چمران فردی بود که از تمام داشته‌هایش برای دفاع از کشور خود گذشت. نسل امروز از او درس ایثار خالصانه نه شعارگونه، بلکه عارفانه و عملگرایانه را آموخته است. اگرچه خود را چنان غرق در دنیای مادی و روزمرگی‌ها می‌یابیم که رسیدن به مرحله‌ی «عرفان» و «ایثار» بسیار برایمان دور است. اما نویسنده تبلیغ و شناساندن بهتر چهره تابناک این شهید بزرگوار و راه روشن او را کوششی ناچیز در جهت پیمودن راهش می‌داند. این کتاب در چهارده فصل به طور کامل تمام ویژگی‌ها و جوانب زندگی این شهید را به تصویر می‌کشد و به عنوان اثری منحصر به فرد شناخته می‌شود.

کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که به انقلاب اسلامی و زندگینامه‌ی شهیدان علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول می‌خوانیم:

دکتر چمران از همان کودکی علاقه زیادی به تحصیل علم و دانش داشت و همیشه جزو شاگردان برتر در همه مقاطع تحصیلی بود و به خاطر رتبه ممتازی که در دوران تحصیل در دانشگاه تهران کسب کرده بود توانست از بورس دانشجویان ممتاز استفاده کند و برای تحصیل به خارج از کشور اعزام شود. وی در کنار انجام فعالیت‌های سیاسی مدارج علمی را یکی پس از دیگری طی کرد.

مهندس مهدی چمران در مورد جایگاه علمی برادرش می‌گوید:

«ایشان در بین دانشجویان نیز از محبوبیت خاصی برخوردار بود به طوری که به گفته همکلاسی ایشان دکتر بهادری نژاد زمانی که موضوع انتخاب و تعیین محبوب‌ترین دانشجو به میان آمد، دکتر مصطفی چمران از میان دانشجویان انتخاب شد. حتی کسانی که از نظر عقیدتی و فلسفی با ایشان اختلاف نظر داشتند او را برجسته‌ترین دانشجو می‌دانستند. دکتر چمران سپس به عنوان شاگرد اول با استفاده از بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل در اواخر سال 1337 عازم آمریکا شد. ابتدا در دانشگاه تگزاس تحصیل کرد و فوق لیسانس خود را گرفت و باز به دلیل رتبه بالایی که اخذ کرده بود برای گرفتن مدرک دکترا به مهم‌ترین دانشگاه آمریکا "برکلی" در کالیفرنیا رفت و در سال 1961 موفق شد دکترای خود را در رشته فیزیک پلاسما بگیرد. دکتر چمران علاوه بر تحصیل علم و دانش و رسیدن به بالاترین مدارج علمی که آرزوی بسیاری از افراد حتی خود آمریکاییان بود در مراکز تحقیقاتی فضایی نیز مشغول به کار شد.»

دکتر چمران در هیچ مقطع زمانی از تحصیل دور نماند و همیشه در کنار همه فعالیت‌ها، تحصیل علم را از مهم‌ترین کارهای خود می‌دانست. حتی زمانی که به خاطر فعالیت‌های سیاسی بورس تحصیلی‌اش در آمریکا قطع شد به کار در مرکز تحقیقاتی دانشگاه برکلی به عنوان دستیار تحقیقات پرداخت تا هزینه تحصیل خود را تأمین نماید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: دوران کودکی و تحصیلات اولیه
زندگینامه
ورود به دانشگاه
حادثه 16 آذر به روایت چمران
فصل دوم: سفر به آمریکا
تحصیل در آمریکا
تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان
فصل سوم: ورود به مصر و لبنان
آموزش چریکی در مصر
ورود به لبنان
موقعیت لبنان
سازمان حرکت المحرومین
سازمان نظامی "امل"
امام موسی صدر
رابطه دکتر چمران با امام موسی صدر
چمران و جنگ داخلی لبنان
فصل چهارم: بازگشت به ایران
ورود به ایران
فصل پنجم: نبرد با ضد انقلاب داخلی
حضور در کردستان
حضور در پاوه
فصل ششم: حضور در جنگ تحمیلی
تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم
پیروزی سوسنگرد
هشدار نسبت به انحلال بسیج و سپاه
تجلیل از رشادت نظامیان صیاد شیرازی، ظهیر نژاد و رستمی
فصل هفتم: شهادت
به استقبال شهادت
نحوه شهادت
وصیتنامه
متن وصیت نامه
فصل هشتم: مشی سیاسی
مشی سیاسی
دوره اول
دوره دوم
دفاع از دولت موقت
رابطه چمران و امام خمینی (ره)
موضع گیری در برابر جریان چپ
فصل نهم: آراء و افکار
دیدگاه‌های سیاسی
دیالکتیک انقلاب
فصل دهم: تهمت‌های ناروا
فصل یازدهم: ابعاد شخصیتی
مقام علمی
بعد مذهبی
بعد مدیریتی
بعد هنری
بعد عرفانی و اخلاقی
روحیه پهلوانی و ورزشی
فصل دوازدهم: زندگی خصوصی
ازدواج در آمریکا
ازدواج دوم
فصل سیزدهم: نیایش
فصل چهاردهم: در رثای شریعتی
ضمائم: عکس‌ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول
نویسنده
ناشر چاپینشر وزرا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-90082-1-6
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول

Ali Ayoubi
۱۴۰۱/۷/۱۵
واقعا خواندن سرگذشت شهید والامقام مصطفی چمران بسیار لذت بخش و آموزنده اس و این کتاب هم زندگی پربار این شخص بزرگ را به خوبی بیان کرده و واقعا توصیه میکنم حتما حتما این کتاب رو جزو برنامه مطالعاتیتون قرار بدین کتابراهی‌های عزیز
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول

برای دریافت کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.