معرفی و دانلود کتاب معبد لاک پشت

عکس جلد کتاب معبد لاک پشت
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معبد لاک پشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معبد لاک پشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معبد لاک پشت

کتاب معبد لاک پشت، نوشته‌ی میترا معینی مجموعه‌‌ای 10‌بخشی از داستان‌های کوتاه ایرانی است. قلم نویسنده بسیار شیوا و روان بوده و مخاطب خود را در دنیای داستان‌های کوتاه خود غرق می‌کند. این مجموعه سرشار از داستان‌های خواندنی است که از دید نویسنده بیان شده و بازتابی از دنیای واقعی ایرانیان هستند.

درباره‌ی کتاب معبد لاک پشت

پنجره‌ای به سوی عمیق‌ترین واقعیت‌های زندگی! کتاب معبد لاک پشت شامل 10 داستان کوتاه است که به خواننده اجازه می‌دهد از دریچه‌ی نگاه نویسنده به دنیای شخصیت‌ها نگاه کرده و آن‌ها را بشناسد. شیوه‌ی روایت میترا معینی بسیار ساده و روان بوده و مخاطب بزرگسال خود را به راحتی با داستان‌های خیال‌انگیزش درگیر می‌کند. داستان‌های کوتاه او برگرفته از دل جامعه‌اند و زندگی ایرانیان را همان‌گونه که هست به نمایش می‌گذارند.

دیالوگ‌های کتاب موجب ریتم تند داستان‌ها شده که به همین سبب دنبال کردن آن‌ها برای خواننده بسیار جذاب خواهد بود. مخاطب با آغاز اولین داستان به‌سرعت به درون‌مایه‌ی اجتماعی این کتاب پی می‌برد. به‌طوری که عناصر فرهنگی و آداب اجتماعی هم تاحدودی در این داستان‌ها خودنمایی کرده و بافت بومی آن را به‌خوبی ترسیم می‌کنند. توصیفات دقیق نویسنده که از نگاه تیزبین او حکایت دارد، از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

از آن‌جایی که نویسنده‌ی کتاب معبد لاک پشت حدود 14 سال از عمر خود را در نواحی جنوبی ایران سپری کرده، دید واضح و روشنی از زندگی عشایر و به‌ویژه عشایر قشقایی دارد. از این‌ جهت، با استفاده از مهارت‌های قوی خود به بیان وضع زندگی عشایر پرداخته و همچون آینه‌ای دنیای واقعی آن‌ها را به مخاطبین خود معرفی می‌نماید.

کتاب حاضر به همت انتشارات چشمه به چاپ رسیده است.

کتاب معبد لاک پشت مناسب چه کسانی است؟

خواندن کتاب معبد لاک پشت به دوستداران داستان کوتاه و علاقه‌مندان ادبیات معاصر ایران پیشنهاد می‌شود.

با میترا معینی آشنا شویم

میترا معینی متولد سال 1347 در جنوب ایران است. او چندین سال از زندگی خود را در مناطق جنوبی ایران زیسته و از اطلاعات فرهنگی خود در نگارش داستان‌های کوتاهش استفاده کرده. از جمله آثار او می‌توان به مجموعه داستان‌های کوتاه «آقای چنار با من ازدواج می‌کنی؟» و «سونات لال» اشاره کرد. داستان‌های کوتاه معینی بازتابی از زندگی عشایر، خصوصاً عشایر قشقایی و فراز و فرودهای زندگی آنان است.

در بخشی از کتاب معبد لاک پشت می‌خوانیم

می‌دانستم آن زنک بیوه با آن پسر چپولش بی‌خود چپ‌وراست نمی‌آید این‌جا. یک روز می‌خواستند شابلون قرض بگیرند، یک روز می‌خواستند عکاسی یاد بگیرند، یک روز پسرش با آن هیبت می‌خواست تو فیلم امید بازی کند. نگار را می‌بوسم. به امید، شب‌به‌خیری دوپهلو می‌گویم و می‌روم که بخوابم و ببینم رفتن خانم سرمدی سر از کجای رابطه‌مان درمی‌آورد.

ته‌مانده‌ی آرایش صورتم را پاک می‌کنم، لباس‌خواب حریر لیمویی‌رنگم را که دوست داشت می‌پوشم. موهایم را باز می‌کنم و برس می‌کشم. چراغ اتاق را خاموش می‌کنم اما در را کمی باز می‌گذارم. می‌روم توی تخت و به ملافه‌های تمیز‌ی که تازه عوض کرده‌ام دست می‌کشم. غیر از بوی سافتلن، عطر تلخ و گرم امید است که در تخت موج می‌زند. بو می‌کشم و چشم‌هایم را می‌بندم. آرام دراز می‌کشم. باید بیاید و مثل گذشته انگشت سبابه‌اش را روی چشم‌های بسته‌ام بکشد، روی گردی صورتم، بینی و چانه‌ام. به پهلو می‌غلتم رو به جای خالی‌اش. دستم را روی بالش‌اش می‌گذارم. انگشتانم که میان موهای فر بلندش گیر می‌کرد می‌خندید و موهایم را دور دستش می‌پیچید. بالش‌اش را به طرفم می‌کشم و سرم را در آن می‌فشارم. ملافه‌اش از اشک‌هایم خیس شده. می‌نشینم توی تخت، پا‌ها را توی شکم جمع می‌کنم و خودم را بغل می‌کنم. سرم را روی شانه‌ام می‌گذارم. موها، شانه و بازو‌هایم را قلقلک می‌دهد. از درز در ‌روشنی هال را می‌بینم. می‌روم ببینم کجاست. خوابِ خواب است. پتوی نازکی رویش می‌کشم و به اتاق برمی‌گردم.

فهرست مطالب کتاب

جهیدن روی آب
ساعت‌ها هم خوابیده‌اند
یک روز معمولی
معبد لاک‌پشت
منیر
شبِ من
حمید بادبزن
خاک
اسب‌ها و آدم‌ها
کمی نمک و یک بالاپوش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معبد لاک پشت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات چرخ
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-600-7405-01-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معبد لاک پشت

ندا تهرانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
چقدر با داستانش گریه کردم و اشک ریختم
فرناز نادری
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
چیز جالبی بود من خوشم اومد سپاس
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب معبد لاک پشت

برای دریافت کتاب معبد لاک پشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.