معرفی و دانلود کتاب قضاوت عجولانه

عکس جلد کتاب قضاوت عجولانه
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قضاوت عجولانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قضاوت عجولانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قضاوت عجولانه

کتاب قضاوت عجولانه نوشته‌ی عبدالکریم سالاری، احمد ملکی بیلندی و محمدعلی شیبانی، شامل داستان‌هایی از افرادی است که به راحتی در مورد دیگران قضاوت کرده و حکم صادر می‌کنند.

اگر سرطان جسمی زاییده‌ی تغییر سبک زندگی مادی، مصرف داروها و مواد شیمیایی و گسترش امواج الکترومغناطیسی باشد؛ سرطان روحی و روانی یک جامعه نیز به دلیل تغییر نوع دید مردم نسبت به یکدیگر، تغییر و تحول در افکار معنوی و تاثیرگذاری چشم و هم چشمی‌هاست.

سوءظن و شک که امروز به راحتی بین مردم رواج پیدا کرده، یکی از بزرگ‌ترین گناهان است که نه تنها فرد بلکه جامعه را نیز ممکن است به قهر خدا بیاندازد. آری امروز شما در مورد دیگران قضاوت کرده و حکم صادر می‌کنید، در حالی که خداوند متعال هیچ وقت به شما چنین اجازه‌ای نداده است.

اگر قضیه آنگونه که شما بیان می‌کنید نباشد، می‌گویید مشکل شما نیستید، این اجتماع و دیگران بودند که شما را به شک انداخته‌اند ولی آیا خداوند متعال این را از شما قبول می‌کند؟

ترجمه آیاتی از قرآن کریم در مورد قضاوت عجولانه:

- ‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از بسیاری از گمان‌ها بپرهیزید، چرا که بعضی از آن‌ها گناه است و هرگز در کار دیگران تجسس نکنید و هیچ یک از شما غیبت نکند. آیا کسی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده‌ی خود را بخورد؟! به یقین همه‌ی شما از این امر کراهت دارید، تقوای الهی پیشه کنید که خداوند توبه‌پذیر مهربان است. (حجرات 12)
- و چیزی را که بدان علم نداری، دنبال مکن زیرا چشم و گوش قلب و همه مورد پرسش واقع خواهند شد. (اسراء 36)

در بخشی از کتاب قضاوت عجولانه می‌خوانیم:

دو فرشته‌ی مسافر، برای گذراندن شب در خانه یک خانواده ثروتمند فرود آمدند. این خانواده رفتار نامناسبی داشتند و دو فرشته را به مهمانخانه مجلل‌شان راه‌ ندادند، بلکه زیرزمین سرد خانه را در اختیار آن‌ها گذاشتند. فرشته پیر در دیوار زیر زمین شکافی دید و آن را تعمیر کرد. وقتی فرشته جوان از او پرسید چرا چنین کاری کرده، او پاسخ داد: «بدان گونه که می‌نمایند، نیستند.» شب بعد، این دو فرشته به منزل یک خانواده فقیر ولی بسیار مهمان نواز رفتند. بعد از خوردن غذایی مختصر، زن و مرد فقیر رختخواب خود را در اختیار دو فرشته گذاشتند.

صبح روز بعد آن دو، زن و مرد فقیر را گریان دیدند. گاو آن‌ها که شیرش تنها وسیله گذران زندگیشان بود، در مزرعه مرده بود. فرشته جوان عصبانی شد و از فرشته پیر پرسید: «چرا گذاشتی چنین اتفاقی بیفتد؟ خانواده قبلی همه چیز داشتند و با این حال تو کمکشان کردی، اما این خانواده دارایی اندکی دارند و تو گذاشتی که گاوشان هم بمیرد.» فرشته پیر پاسخ داد: «وقتی در زیرزمین آن خانواده ثروتمند بودیم دیدم که در شکاف دیوار کیسه‌ای از طلا وجود دارد. از آن‌جا که آنان بسیار حریص و بد دل بودند، شکاف را بستم و طلاها را از دیدشان مخفی کردم. دیشب وقتی در رختخواب زن و مرد فقیر خوابیده بودیم، فرشته مرگ برای گرفتن جان زن فقیر آمد و من به جایش آن گاو را به او دادم. همه امور بدان گونه که می‌نمایند، نیستند و ما گاهی اوقات، خیلی دیر به این نکته پی می‌بریم.»

فهرست مطالب کتاب

سرسخن
داستان (1)
داستان (2)
داستان (3)
داستان (4)
داستان (5)
داستان (6)
داستان (7)
داستان (8)
داستان (9)
قضاوت عجولانه
دلایل قضاوت
جایگاه قضاوت عجولانه در اسلام
قضاوت از دیدگاه مشاهیر
ضرب‌المثل
نکاتی برای قضاوت هوشمندانه
چگونه دست از قضاوت
آخر سخن
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قضاوت عجولانه
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات جالیز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات54
زبانفارسی
شابک978-600-99710-7-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قضاوت عجولانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قضاوت عجولانه

برای دریافت کتاب قضاوت عجولانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.