معرفی و دانلود کتاب صوتی سه قطره خون

عکس جلد کتاب صوتی سه قطره خون
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه قطره خون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه قطره خون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سه قطره خون

کتاب صوتی سه قطره خون یکی از برجسته‌ترین و عجیب‌ترین آثار سوررئالیستی صادق هدایت است و قصه مردی را به تصویر می‌کشد که در یک آسایشگاه روانی بستری شده و همراه با دیگر دیوانگان زندگی می‌کند.

درباره کتاب صوتی سه قطره خون:

مردی به نام احمد یک سال است که در یک دارالمجانین بستری شده و همراه با بیماران دیگر شب و روز خود را سپری می‌کند. او در تمام این مدت تنها یک آرزو داشته و آن هم داشتن کاغذ و قلمی برای نوشتن افکار مشوشش بوده است. اما داستان سه قطره خون از جایی آغاز می‌شود که اتاق احمد از دیگران جدا می‌شود و بالاخره به خواسته‌اش یعنی داشتن کاغذ و قلم می‌رسد؛ با این حال او با داشتن سینه‌ای پر از حرف دیگر نمی‌تواند بنویسد و تنها خطوط درهم و برهمی را بر روی کاغذ می‌نگارد و تنها چیزی که از آن خطوط قابل فهم است، تصویر سه قطره خونی‌ست که اساس و مفاهیم اصلی کتاب را شکل می‌دهد.

هدایت مانند دیگر آثار خود به خوبی توانسته احساساتی نظیر تنهایی، توهم، خودکشی و پوچ گرایی را به شما منتقل کند و از مفاهیم افسانه‌ای نیز بهره بگیرد.

درواقع ار مفهوم سه قطره خون می‌توان برداشت‌های متفاوتی کرد؛ شاید منظور صادق هدایت از این سه قطره همان سه نقطه‌ای باشد که در انتهای جملات گذاشته می‌شود و بیانگر سخنان‌ ناگفته‌ای‌ست که در دل‌ها باقی مانده‌اند و دیگر مجالی برای گفتن و نوشتن آن‌ها نیست. شاید هم نویسنده به خاطر علاقه شخصی خود به فرهنگ هندی، از افسانه‌های آنان نیز بهره گرفته باشد؛ چرا که در میان هندی‌ها خدای آفرینش که پرجاپتی نام دارد، هربار که می‌خواست پاسخی به خدایان دیگر، مردم و شیاطین بدهد، سه بار کلمه «دا» را تکرار می‌کرد و این حرکت باعث می‌شد که برداشتی متفاوت از این سه «دا» شود. حال ارتباط این داستان با این افسانه شاید اینگونه باشد که این سه قطره خون را هر بار می‌توان به شکلی جدید تفسیر کرد و خون را نماد حیاتی دوباره دانست که از میان افسردگی و بیماری شخصیت داستان سر بیرون می‌آورد.

کتاب صوتی سه قطره خون به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه ایرانی از شنیدن این کتاب صوتی لذت می‌برند.

صادق هدایت را بیشتر بشناسیم:

یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان و روشنفکران دوران معاصر، صادق هدایت (Sadegh Hedayat) است. او یکی از درخشان‌ترین نویسندگان و مترجمان ایرانی بود که همراه با محمدعلی جمال زاده، صادق چوبک و بزرگ علوی به عنوان یکی از پدران داستان‌نویسی نوین شناخته می‌شود.

او آثار متنوعی در سبک‌ها و موضوعات مختلف از خود برجای گذاشته اما همواره نام هدایت با رمان بوف کور گره خورده است؛ رمانی که آن را یکی از درخشان‌ترین داستان‌های معاصر ایرانی می‌دانند. به غیر از آن حجم مقالات، ترجمه‌ها و نوشته‌های این نویسنده چنان زیاد است که توانسته تاثیر عمیقی روی جریان روشنفکری ایرانی‌ها بگذارد؛ افرادی چون بهرام بیضایی، هوشنگ گلشیری، عباس معروفی، غلامحسین ساعدی و... از جمله هنرمندانی بودند که به نوعی از زندگی هدایت تاثیر گرفته‌اند.

این داستان‌نویس مشهور در سال 1281 خورشیدی در شهر تهران به دنیا آمد. او سال‌های کودکی و نوجوانی خود را در مدرسه علمیه و دارالفنون گذراند و پس از آن برای ادامه تحصیلات راهی کشور فرانسه شد. در آنجا بود که با فرهنگ و ادبیات غربی آشنایی بیشتری پیدا کرد و برای مجلات فرانسوی می‌‌‌‌نوشت.

صادق هدایت تا به حال چندین خودکشی ناموفق در زندگی‌اش داشته که اولین بار در شهر پاریس اتفاق افتاد و می‌خواست خودش را در رودخانه‌ای غرق کند و براساس گفته‌های دوستانش، دلیل آن شکست عاطفی‌اش بوده است.

پس از آن به ایران بازگشت و نویسندگی را به طور جدی‌تر ادامه داد و ملاقات و آشنایی با بزرگ علوی، مجتبی مینوی و مسعود فرزاد، سبب تشکیل گروهی به نام ربعه شد که میزبان روشنفکران و ادبیان بزرگ ایرانی بود. درواقع بیشتر آثار منتشر شده از هدایت، در دهه بیست شمسی بوده و کتاب‌های ارزشمندی را نیز به فارسی ترجمه کرده و حتی او اولین فردی به شمار می‌رود که متونی را که به زبان پهلوی (پارسی میانه) نوشته شده بودند، به فارسی امروزی برگردانده است.

او در همان دوران به خاطر نوشتن داستان‌هایی انتقادی که مسائل اجتماعی و اقتصادی را هدف گرفته بود، در سال 1314 به عنوان یکی از نخستین ممنوع القلم‌های ایران لقب گرفت و پس از فشارها و سانسورهای داخلی، مدتی به کشور هندوستان سفر کرد و با ادبیات و فرهنگ شرقی آشنا شد و این سفر تاثیر زیادی بر روی افکار و نوشته‌های این نویسنده گذاشت.

سرانجام هدایت دوباره در سال 1326 به فرانسه رفت و چهار سال بعد در اوج بحران روحی خود، تمامی نوشته‌هایش را سوزاند و در سن 48 سالگی خودکشی کرد.

برخی از آثار این داستان نویس و روشنفکر مشهور ایرانی عبارتند از: «سه قطره خون، حاجی آقا، بوف کور، زنده به گور، فواید گیاهخواری، فولکور یا فرهنگ توده، ترانه‌های خیام، اصفهان نصف جهان و... »

ویژگی‌های ساختاری و محتوایی نوشته‌های صادق هدایت:

- طنز قوی و انتقادی در آثار داستانی‌اش به وفور دیده می‌شود.
- نوشته‌های او اغلب ساده، رئالیستی و بدون دشوار نویسی است.
- هدایت یک ناسیونالیست بود و به عناصر ملی و ایرانی اهمیت فراوانی می‌داد.
- درون مایه و محتوای بیشتر داستان‌های این نویسنده، ضدیت با خرافه پرستی، استبداد، انتقاد از فضای جامعه و مرگ اندیشی است.
- صادق هدایت همواره به جنبه‌‌های درونی شخصیت‌های داستانش می‌پردازد و به ظاهر محدود نمی‌شود و از منظر روانشناختی آن‌ها را بررسی می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی سه قطره خون می‌شنویم:

چه روزهای دراز و ساعت‌های ترسناکی که اینجا گذرانیدم. با پیراهن و شلواری زرد روزهای تابستان دور همدیگر جمع می‌شویم و در زمستان کنار باغچه جلوی آفتاب می‌نشینیم. یک سال است که میان این مردمان عجیب و غریب زندگی می‌کنم؛ هیچ وجه اشتراکی میان ما نیست؛ من از زمین تا آسمان با آن‌ها فرق دارم ولی ناله‌ها، سکوت‌ها و فحش‌ها، گریه‌ها و خنده‌های این آدم‌ها همیشه خواب مرا پر از کابوس خواهد کرد.

هنوز یک ساعت دیگر مانده تا شام‌مان را بخوریم؛ از همان خوراک‌های چاپی. آش ماست، شیربرنج، چلو، نان پنیر آن هم به قدر بخور و نمیر.

حسن همه آرزویش این است که یک دیگ اشکنه را با چهار نان سنگک بخورد و وقت مرخصی او که برسد، عوض کاغذ و قلم بهش دیگ اشکنه بیاورند. او هم یکی از آدم‌های خوشبخت اینجاست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
سه قطره خون

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سه قطره خون
نویسنده
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر روزگار
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سه قطره خون

نرگس نامی
۱۴۰۳/۱/۲۰
امان از هدایت و کتاب هایش...
ava areya
۱۴۰۲/۳/۴
دیگه صادق هدایت جای برای ایراد نداره
Mirza
۱۴۰۱/۱۲/۱
کتاب عالی ولی گوینده تعریفی نداشت
Farzad Afkhami
۱۴۰۰/۸/۲۱
بسیار زیبا و تاثیرگذاربود
سارا عباسی
۱۴۰۰/۸/۳
این کتاب را چندین بار گوش بدید
صبا سروش مهر
۱۴۰۰/۴/۱
جالب بود و همچنین متفاوت
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سه قطره خون

برای دریافت کتاب صوتی سه قطره خون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.