معرفی و دانلود رایگان کتاب معلم مدرسه

عکس جلد کتاب معلم مدرسه
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معلم مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معلم مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معلم مدرسه

کتاب معلم مدرسه اثری خواندنی است که در کنار بازگویی خاطرات دوران خوش مدرسه، به مشکلات نظام‌ آموزشی اشاره می‌کند. این کتاب را ارسلان رسولی عمارلویی، معلم و روزنامه‌نگاری مطرح از دیار گیلان، به رشته تحریر درآورده است. کتابی که از آن صحبت می‌کنیم، اثری سودمند و کاربردی در حوزه‌ی آموزش‌و‌پرورش به‌حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب معلم مدرسه

کتاب معلم مدرسه، از آن دسته کتاب‌هایی است که جای خالی آن در حوزه‌ی آثار مربوط به آموزش‌و‌پرورش احساس می‌شد. ارسلان رسولی عمارلویی، نقد خود به سازوکار آموزش‌و‌پرورش را از مقدمه‌ی کتاب آغاز می‌کند. جالب است بدانید نویسنده‌ی این کتاب، آشنایی کاملی با آموزش‌وپروش دارد. به همین دلیل مدعی است نظام آموزشی کشور، از مسیر پرورشی و تربیتی خود منحرف شده. به گفته‌ی نویسنده، دانشجویان امروزی، آن‌گونه‌ که باید‌و‌شاید، درس نمی‌خوانند. بر اساس گفته‌های این کتاب، مدارک تحصیلی به‌راحتی از مراکز غیرمجاز، خریداری می‌شود. در نتیجه مدرک تحصیلی عملاً به کالایی تبدیل شده که می‌توان به‌راحتی آن را به دست آورد. مدرک درسیِ خریداری‌‌شده، به‌اندازه‌ای کارآمد است که می‌توان با آن در اداره‌های دولتی مشغول به کار شد. کتاب معلم مدرسه در کنار بررسی چنین معضلاتی، نیم‌نگاهی به مشکلات معلم‌ها نیز می‌اندازد.

نویسنده‌ی کتاب معلم مدرسه بر این باور است که معلم‌ها مانند سابق حرمت ندارند. در واقع معلمی که با هزارویک مشکل سر کلاس حاضر می‌شود، اقتدار لازم برای مدیریت دانش‌آموزان و کنترل کلاس‌ درس را ندارد. در ادامه‌‌ی کتاب به مشکلات معیشتی معلم‌ها پرداخته می‌شود. این مشکلات، توان لازم تدریس باکیفیت و آموزش تمام‌و‌کمال دانش‌آموزان را از معلم‌ها گرفته است. از آن‌جایی که ارسلان رسولی عمارلویی، از معلم‌ها و نویسنده‌های پیش‌کسوت ایران به‌حساب می‌آید، تجربه‌های سودمندی در حوزه‌ی آموزش‌و‌پرورش دارد. نویسنده در کنار این تجربه‌های سودمند، خاطره‌های شیرینی نیز از دوران معلمی اندوخته است. این شرایط باعث شده تا قسمتی از کتاب به خاطرات و تجربه‌های نویسنده از حضور در کلاس‌های درسِ قبل از انقلاب و پس از انقلاب اختصاص داده شود. این خاطره‌ها در کنار اینکه حس‌و‌حالی خواندنی و جذاب دارند، نکته‌های آموزشی ظریفی را پیش روی خواننده قرار می‌دهند.

در ادمه‌ی کتاب معلم مدرسه، نویسنده‌ی این اثر از بازار نشر نیز گله می‌کند. در این قسمت اشاره می‌شود که سازوکار انتشار کتاب به گونه‌‌ای ترتیب‌ داده شده تا آثار ادبیات دفاع مقدس، جایگاه ویژه‌ای در نزد مسئولان داشته باشد. به همین دلیل فضای کافی برای انتشار دیگر آثار ادبی مهیا نمی‌شود. نویسنده‌ی کتاب بر این باور است که چنین شرایطی، مجالی برای عرض‌اندام نویسنده‌های گمنام فراهم نمی‌کند. این وضعیت، جلو ابراز وجود نویسنده‌های تاز‌ه‌کار و خوش‌ذوق را می‌گیرد.

مطالب کتابی که از آن صحبت می‌کنیم، با زبانی نقاد مطرح شده است. چنین رویکردی در کتاب معلم مدرسه، دیدگاهی واقع‌گرایانه از وضعیت نظام آموزش‌و‌پروش در اختیار مدیران ارشد این سازمان قرار می‌‌دهد. این کتاب را انتشارات سلسله چاپ و روانه بازار کرده است.

کتاب معلم مدرسه برای چه کسانی مناسب است؟

همان‌گونه که اشاره کردیم، با کتابی روبه‌رو هستیم که سازوکار آموزش‌و‌پرورش را نقد می‌کند. در نتیجه تمامی کارمندان آموزش‌و‌پرورش، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. از طرف دیگر از آن‌جایی که دانش‌آموزان و دانشجویان، یگانه مخاطب‌های نظام‌ آموزشی به‌حساب می‌آیند، مطالعه‌ی این کتاب برای آن‌‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب معلم مدرسه می‌خوانیم

یک روز مانده به مهر راهی محل خدمت جدید شدم. وانت تا مرکز بخش آن منطقه می‌رفت ولی بقیه راه تا روستا همچنان مال‌رو بود. با گرفتن آدرس روستا پیاده حرکت کردم. سربالایی نفس گیر را به زحمت و با چند بار نشستن در مسیر دو ساعته طی کردم.

و به تپه‌ای رسیدم که از آن‌جا روستا معلوم بود. نرسیده به روستا تعدادی دختر و پسر را دیدم که با هم شوخی می‌کردند و گاهی هم ادای معلم‌شان را درمی‌آوردند و با صدای بلند می‌خندیدند.

یکی از بچه‌ها با دیدن من گفت بچه‌ها اون جا رو! فکر کنم معلم جدید باشه! همه به طرف من برگشتند، یکی از آن‌ها گفت خِنگ خدا کجا دیدی دو روز مانده به مدرسه معلم بیاد...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معلم مدرسه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سلسله
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-242-197-8
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معلم مدرسه

mitra.mh. 46
۱۴۰۳/۱/۲
تلنگری بود بر روح هر کسی که دلش برای این خاک میتپد، اشاره‌ای بود برای هر کسی که درد وطن و مردم دارد. راوی حق دارد ما انقلاب کردیم تا ستم و تبعیضی جان نگیرد تا حق به حق دار برسد، تا سری پای دار برود ولی بالای دار نرود اما افسوس در هر جامعه‌ای سودجویان و فرصت طلبانی هستند که در هر لباسی باشند به فکر خیانت میکنند و با کارهای ننگینشان به اعتقادات و ایمان مردم ضربه وارد میکنند. راوی داستان خیلی ستم کشید، خیلی مبارزه کرد و از ارزشهای خود دست نکشید اما قدرت ستمگر خائن بیشتر بود و راوی همچنان سنگ زیرین آسیاب ماند، سرگذشت معلم و کارگر در جامعه‌ی بی قانون همینه
اصغر یاری
۱۴۰۳/۲/۱
خوب بود خاطرات با قلمی روان و خودمانی نوشته شده بود توصیه میشود خصوصا به معلمان زحمتکش.
ابوالفضل هنرمند کلات
۱۴۰۳/۱/۱۳
خوب بود توصیه می‌کنم نومعلمان و انهایی که با عشق معلمی را انتخاب کرده اند، بخوانند.
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۳/۱/۱۳
در تمام‌ دنیا ارج و قدر معلم‌ها بسیار زیاده ولی در کشور ما متاسفانه بر عکسه
ارزو شکوهی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
خیلی کتاب خوبی بود، لذت بردم...
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب معلم مدرسه

برای دریافت کتاب معلم مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.