معرفی و دانلود کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری

عکس جلد کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری

داستان زندگی شاهزاده‌ای که از متفاوت بودن گریزان است! شاهزاده هری در کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری اسرار زندگی خود و مسائل درونی دربار بریتانیا را با مخاطبان خود در میان می‌گذارد و نکات مهمی از دوران کودکی‌اش، خانواده، دخالت‌ها و نفوذ خانواده‌ی سلطنتی در ارکان حکومت، امکانات و عملکرد نظامی بریتانیا، نقش سیاسی-نظامی آن‌ها در افعانستان و سرانجام زندگی عاطفی خود و همسرش را از طریق این کتاب پرفروش نیویورک تایمز در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری

مرگ مشکوک پرنسس دایانا، زندگی عجیب و گاه اسفبار ملکه الیزابت، فسادهای جنسی و مالی برخی از اعضای این خانواده که گاه اخبار و رسانه‌ها را به خود مشغول می‌کنند و این اواخر، ازدواج جنجالی شاهزاده هری (Prince Harry) با مگان مارکل موجب شده، دنبال کردن حواشی و شایعات پیرامون خانواده‌ی سلطنتی بریتانیا برای بسیاری از مخاطبان مهیج و چه‌بسا مرموز باشد. همچنان با گذشت سال‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیار، اطلاعات دقیقی از نحوه‌ی مرگ (یا قتل) پرنسس دایانا در دست نیست و هنوز نقاط تاریک و ابهامات بسیاری در زندگی چارلز سوم و پسرانش وجود دارد که شناخت حقایق مربوط به این خانواده را دشوار و یا غیرممکن می‌کند. به همین خاطر بود که پس از انتشار اتوبیوگرافی شاهزاده هری، سیل خوانندگان کنجکاو و علاقه‌مندان موضوعات سیاسی به سوی این کتاب روانه شد و به‌سرعت آن را به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تبدیل کرد. کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری (Spare) شامل حقایقی است که برای نخستین بار از درون خانواده‌ی سلطنتی به دنیای بیرون نفوذ کرده و از موضوعاتی تلخ پرده برمی‌دارد.

شاهزاده هری تا پیش از ازدواج با همسرش و درخواست جدایی از خانواده‌ی سلطنتی، چه از سوی اعضای خانواده و چه از طرف عموم مردم چندان جدی گرفته نمی‌شد. او که همواره آرزوی یک زندگی معمولی را داشت و حضور در جبهه‌های جنگ را به قرار داشتن تحت کنترل اعضای خانواده‌اش ترجیح می‌داد، با انتشار کتابش کاری شجاعانه را آغاز کرد که تا پیش از او سابقه‌ای نداشت: افشاسازی اسرار حکومت سلطنتی! کتاب حاضر نکاتی کلی یا جزئی درمورد زندگی خصوصی شاهزاده هری و سازوکار حکومت را شامل می‌شود و علاوه‌بر آگاه‌سازی مخاطبان، نکات سودمندی در زمینه‌ی ارتش بریتانیا و سیاست‌های بین‌المللی این کشور ارائه خواهد داد. برای طرفداران پرنسس دایانا خبر خوب دیگری نیز داریم: شنیدن این اثر به شما فرصتی می‌دهد تا این پرنسس را از نگاه فرزندش بشناسید و به نکته‌های ظریفی در رفتار او به‌عنوان یک مادر پی ببرید.

نویسنده در کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری از نخستین مواجهات زندگی‌اش با مرگ، عشق، جنگ و حتی شکار حیوانات برایتان می‌گوید. در همین ابتدا یادآوری می‌کنیم که شنیدن این کتاب ممکن است تمامی تصوراتتان را درمورد زندگی روزمره‌ی اهالی حکومت زیرورو کند. تازه پس از مطالعه‌ی این زندگینامه است که متوجه می‌شوید شاهزاده بودن، آن هم زیر تسلط حکومت بریتانیا، آن‌قدری که به نظر می‌آید کار ساده‌ای نیست. گاهی برای اینکه یک زندگی کم‌خطر و بی‌دردسر مانند بقیه‌ی انسان‌ها داشته باشند، راهی ندارند جز اینکه به یک نام مستعار و شخصیتی بدلی تکیه کنند. «بیوه شش هفت» یکی از این القاب و نام‌های مستعاری بود که در دوران حضور شاهزاده هری در افعانستان به او اجازه می‌داد، هرچند موقت، طعم یک زندگی معمولی و ساده را بچشد.

هری در اثر خود از طالبان و کشتار آن‌ها برایمان می‌گوید. همچنین نکات مهمی را از زندگی سربازان بریتانیایی در طول جنگ برایمان بازگو می‌کند. این شاهزاده بخش‌های گسترده‌ای از کتابش را نیز به نحوه‌ی آشنایی با مگان و عشق به او اختصاص داده؛ عشقی که موجب شد به روان‌شناس و جلسات روان‌درمانی روی بیاورد. در یک کلام، برای آگاهی از چند و چون خانواده‌ی سلطنتی و شناخت حقایقی دسته‌اول درمورد زندگی و اقدامات آن‌ها کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری تنها راهنمایی است که بدان نیاز دارید.

منصور ضابطیان، هنرمند خوب کشورمان، با صدای گیرای خود، خوانش این کتاب گویا را به عهده گرفته. نشر کتاب کوچه چاپ نسخه‌ی متنی و نشر صوتی نوین کتاب گویا انتشار نسخه‌ی شنیدنی آن را به انجام رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری

  • کتابی درون‌نگرانه که به‌خوبی نوشته شده است. (تایم)
  • بسیار هنرمندانه... [یک] خاطرات پرفروش! (نیویورکر)
  • گزارشی سوزناک از زندگی در قفسی طلایی. (آتلانتیک)

کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی طرفداران زندگی‌نامه‌های خودنوشت، مشتاقان کتاب‌هایی با درون‌مایه‌ی تاریخی و سیاسی، همچنین علاقه‌مندان دنیای مرموز خانواده‌های سلطنتی پیشنهاد می‌کنیم شنیدن کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری را در صدر برنامه‌های مطالعاتی خود قرار بدهند.

با شاهزاده هری بیشتر آشنا شویم

شاهزاده هری با نام کامل هنری چارلز آلبرت دیوید (متولد 15 سپتامبر 1984)، دومین فرزند چارلز سوم و پرنسس دایانا، نوه‌ی ملکه الیزابت و پنجمین نفر لیست سلطنتی بریتانیاست. ازدواج او با مگان مارکل در سال 2018 موجی از هیاهوی سیاسی را به راه انداخت. جدایی او و همسرش از خانواده‌ی سلطنتی در سال 2020 بیش‌ازپیش به این حواشی دامن زد و نام شاهزاده هری را که معمولاً چندان مورد توجه طرفداران خانواده‌ی سلطنتی نبود، سر زبان‌ها انداخت.

کتاب یدکی نخستین اثر شاهزاده هری است که افشاگری‌های او پیرامون فساد و دست‌های پشت پرده‌ی سلطنت را دربرمی‌گیرد. این اثر توجه گسترده‌ای را در سطح جهانی به خود جلب کرد و به کتابی پرفروش در سراسر دنیا بدل شد.

در بخشی از کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری می‌شنویم

تقریباً در همان زمان، درست قبل از عروسی یا شاید درست بعد از آن با ویلی رفتیم تا با خدمات ویژه‌ی قایق‌رانی بریتانیا کارآموزی کنیم. کارآموزی رسمی نبود؛ فقط، به قول خودمان، کمی بازی‌های پسرانه. بیشتر یک‌جور کار هیجان‌انگیز بود، هرچند از سنتی دیرینه نشأت می‌گرفت. خانواده‌ی ما همیشه روابط نزدیکی با ارتش بریتانیا داشت. گاهی اوقات این روابط به معنای یک دیدار رسمی بود، گاهی اوقات یک ناهار معمولی. گاهی به معنای گپ خصوصی با مردان و زنان از جنگ به خانه برگشته بود اما گاهی هم به معنای شرکت در تمرینات سخت.

هیچ‌چیز مانند انجام دادن یا تلاش برای انجام کاری که آن‌ها انجام می‌دادند، احترام به ارتش را نشان نمی‌داد. چنین تمرین‌هایی همیشه از مطبوعات مخفی نگه داشته می‌شد. ارتش آن را این‌طور ترجیح می‌داد و خدا می‌داند که خانواده‌ی سلطنتی نیز همین‌طور ترجیح می‌دادند. مامان بود که من و ویلی را به اولین تمرین نظامی برد؛ یک خانه‌ی کشتار در هرتفوردشایر. هر سه نفر ما را در اتاقی گذاشتند و گفتند تکان نخوریم. سپس اتاق تاریک شد. یک جوخه ریختن و به در لگد زدند و یک بمب صوتی داخل اتاق انداختند. زهره‌ترکمان کردند!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
پیش‌درآمد
34 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت یک
23 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت دو
23 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت سه
26 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت چهار
28 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت پنج
49 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت شش
40 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت هفت
41 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت هشت
33 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت نه
24 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت ده
26 دقیقه
بخش اول: از شبی که مرا پوشاند - قسمت یازده
29 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت یک
38 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت دو
38 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت سه
36 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت چهار
27 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت پنج
29 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت شش
29 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت هفت
41 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت هشت
35 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت نه
22 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت ده
31 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت یازده
36 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت دوازده
38 دقیقه
بخش دوم: خونین اما سرافراز - قسمت سیزده
45 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت یک
35 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت دو
29 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت سه
27 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت چهار
27 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت پنج
35 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت شش
42 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت هفت
38 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت هشت
35 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت نه
33 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت ده
26 دقیقه
بخش سوم: کاپیتان روح من - قسمت یازده
16 دقیقه
پس‌گفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری
نویسنده
مترجممهرنام سپهری
راویمنصور ضابطیان
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری

مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۹/۱۶
این کتاب در وهله اول مرا یاد شعری زیبا و گویا از مولوی میاندازد که میفرماید:
تا توانی بنده شو سلطان نباش
زخم کش چون گوی شو چوگان مباش
تا ببینی چاشنی زندگی
سلطنت‌ بینی نهان در بندگی
نعل بینی باژگونه در جهان
تخته بندان را لقب گشته شهان.
یدکی از شاهزاده هری کتابی بسیار مفید در زمینه شناخت و و
خاندان سلطنتی انگلیس نگرش یکی از افراد خانواده سلطنتی با دنیای اطراف خود اینکه چگونه دنیا از دیدگاه‌ افراد در جایگاه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در فضای رسانه که کوچکترین واکنش‌های افراد سلطنتی زیر ذره بین دقیق، بی رحم و فرصت طلبانه مطبوعات قرار می‌گیرد انسان‌ها با دروغهای رنگ آمیزی شده روبرو می‌شوند و تشخیص درست از نادرست و راه از بی راه کاملا سخت و بعضا محال می‌باشد.
اینکه شهرت تا چه اندازه مایه درد سر و استرس در افراد می‌تواند بشود را بصورت کاملا گویا بیان می‌داردو انجام یک عمل ساده مانند قدم زدن در خیابان یا خرید از فروشگاه چگونه تبدیل به آرزویی محال می‌شود و باعث چشم پوشی از تمامی مقامات و مناصب برای رسیدن به آزادی و زندگی راحت و بی دغدغه می‌شود.
صدای جناب ضابطیان برشیرینی اثر کاملا موثر بود و ترجمه نیز روان و بدون اشکال می‌باشد.
بیتا بقالان
۱۴۰۲/۶/۲۵
با سلام نمیدونم علت اینکه پرنس هری کتاب زندگینامه‌اش رو نوشته و بقیه خاندان سلطنتی این کار رو نکردن چیه (شاید هم نوشتن و من نمیدونم) ولی فکر کنم فقط منظورش رسیدن به بخش اخر کتاب و موضوع ازدواجش و دفاع از همسرش در برابر اتهام هایی هست که در رسانه‌ها بهش نسبت داده شده. وگرنه بقیه کتاب بجز قسمت هایی و که عزادار مادرش هست اکثر مردم دنیا هم در مواقع عزاداری برای نزدیکانشون همون حس ها یا شاید بیشترش رو دارن در مورد اینه که هر چی خواسته و اراده کرده رو بخاطر موقعیت اجتماعیش بدست اورده و اما در مورد راوی صدای ایشان اصلا مناسب یک شاهزاده نیست. بیشتر مناسب یک پسر لوس هست. به نظر من صدای یک شاهزاده باید قوی و محکم و با اعتماد به نفس باشه و حتما کلاسهایی در مورد سبک زندگی و اداب معاشرت در برنامه روزانه انها هست که در این کتاب چیزی در این موارد ذکر نشده بودضمنا راوی تلفظ کلمه «ساسکس» را اشتباه بیان میکنه که واقعا جای تعجب داره! انتخاب موسیقی بسیار عالی بودبا تشکر
فیروزه میررضوی
۱۴۰۲/۳/۸
این کتاب زندگی شاهزاده هری و خانواده سلطنتی بریتانیا را به گونه‌ای موشکافانه و جذاب مورد بررسی قرار می‌دهد و پرده از بسیاری از خیال‌پردازی‌های جامعه در خصوص این خانواده و به طور کلی نظام‌های سلطنتی برداشته و معضلات آن‌ها را نیز در تعامل با جامعه، به ویژه مطبوعات و رسانه‌ها که گاه تا سر حد مرگ پیش و می‌رود به تصویر می‌کشد. اما نکته اینجا است که به نظر می‌رسد در برخی مواقع ترجمه برخی اصطلاحات به صورت کلمه به کلمه انجام پذیرفته از آن مهم‌تر تلفظ نام‌های خاص از سوی آقای ضابطیان که سابقه درخشان و پیوسته در عرصه‌های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی دارند، به گونه‌ای ناخوشایند به اشتباه انجام پذیرفته است که برای من جای شگفتی بود. با این حال صدای ایشان همواره گرم و دلنشین است و از ایشان سپاسگزارم.
Sara Sharifi
۱۴۰۲/۱۱/۳
برای من تبعیض بین دو فرزندان قابل درک نیست ولی به دنیا امدن در خانواده سلطنتی ان هم به عنوان وارث و جانشین هرگز اجازه نمیده محبت اعضای خانواده واقعی باشه و چه دردناک شاهزاده هری این رو تحمل کرد و یدکی ویلیام بود هرگز نظام شاهنشاهی به هر نحو و اسمی قابل قبول نیست برایم کاش همیشه خرد جمعی واقعی باشه
ب.ز
۱۴۰۲/۵/۶
آشنا شدن با تفکر پرنس هری جالب است اما در مجموع باید گفت از اول دچار یک بیماری بدبینی بخاطر فرزند دوم بودن هست و از دست دادن مادرش هم باین بیماری دامن میزند و هم بیماری تنفر و فوبیای خبرنگاران را برایش به همراه دارد در عین حال توجه ملکه و پدرش به خود را نمی‌بیند و از یک حسادت عجیب رنج میبرد.
ریحانه رازقی نیا
۱۴۰۲/۳/۵
اگر به تاریخ خانواده سلطنتی انگلیس و حوادثشون علاقه مند هستید کتاب میتونه براتون جالب باشه. راوی هم تقریبا خوب هست اما صداش گیرایی زیادی نداره. امیدوارم اگر تجربه‌ی اولشون هست در آینده کتاب هارو بهتر روایت کنن.
آرزو جمالان
۱۴۰۲/۳/۸
اگر سریال تاج رو دیده باشید تصویر سازی ذهنی خیلی جذاب میشه خوانش کتاب عالی بود موسیقی متن هم خیلی جذاب بود.
Maryam Rajabi
۱۴۰۲/۶/۱۷
خوب بود ولی اینکه یک شاهزاده دغدغه لباس و غذا داشته باشد قابل باور نیست طوری که بقیه کتاب زیر سوال میرود
هدیه گلمکانی
۱۴۰۲/۵/۲۷
خیلی کتاب فوق العاده‌ای بود که آدم با حقایق زندگی خانواده سلطنتی انگلیس آشنا میشه
خاتون ستوده
۱۴۰۲/۶/۲۱
چون با صدای گرم و مسلط آقای منصور ضابطیان شنیدم، خیلی جذابتر شد.
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری

برای دریافت کتاب صوتی یدکی: شاهزاده هری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.