معرفی و دانلود کتاب معلم نسل آلفا

برای دانلود قانونی کتاب معلم نسل آلفا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معلم نسل آلفا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معلم نسل آلفا

کتاب معلم نسل آلفا روش آموزشیِ نوینی برای نسل جدیدی که تحت عنوان آلفا شناخته می‌شوند، پیشنهاد می‌کند. نیهال یورتسون با بیانِ تفاوت‌های بسیار زیاد نسل آلفا با نسل‌های پیشین، به‌دلیل تأثیر تکنولوژی بر زندگی افرادِ این نسل از بدو تولد، داشتن نگاه کلی‌نگر و جهانی را برای معلمین واجب می‌داند. او همچنین به‌روز کردن اطلاعات و استفاده از منابع دیجیتال را راهی برای راهبردی کردن آموزش می‌داند.

درباره‌ی کتاب معلم نسل آلفا

هر نسلی آموزشِ منحصر به خود را می‌طلبد؛ معلمان نمی‌توانند به آن نحوی که نسل وای یا نسل زد را تربیت کرده‌اند، دست به آموزش نسل آلفا بزنند. تولد نسل آلفا در زمان تکنولوژی و دنیای اینستاگرام و یوتیوب، نیازهای متفاوتی را در آن‌ها ایجاد کرده است. نسل آلفا با یک سرچ ساده در دنیای اینترنت، به منابع اطلاعاتی نامحدودی دست می‌یابد؛ بنابراین مهم است که کلاس‌های آموزشی برای افراد این نسل حاوی اطلاعاتی نو و کاربردی باشد. کتاب معلم نسل آلفا (The Teacher of Generation Alpha) به تحلیل این نسل می‌پردازد و راهبردهای آموزشی متناسب را ارائه می‌دهد.

اصطلاح نسل به گروهی از افراد در یک جامعه یا خانواده اطلاق می‌شود که تقریباً همسن هستند؛ بنابراین نگرانی و چالش‌های مشابه، هیجان‌ها، شادی‌ها و دلهره‌های مشابه را به اشتراک می‌گذارند. طبقِ تعریفِ نیهال یورتسوِن (Nihal Yurtseven)، افراد یک نسل نمایانگر گروهی از افراد هستند که به شکلی خاص با یکدیگر متحد شده‌اند، سطوح بی‌سابقه‌ای از تمایز را نسبت به نسل‌های قبل از خود نشان می‌دهند و معنا و درک جدیدی از زندگی را شکل می‌دهند. نسل آلفا اختصاصاً به کودکانِ متولدشده از سال 2011 تا 2025 گفته می‌شود. این نسل که به‌طور کامل در قرن بیست‌ویکم زاده شده، آشکارا بدل به بخشی از یک آزمایش ناخواسته شده‌؛ چراکه فناوری بر این نسل تأثیرگذار نیست، بلکه تماماً بر آن چیره است. نسل آلفا به روش خود بازی می‌کند، تعامل برقرار می‌کند و آموزش می‌بیند. افراد نسل آلفا فقط به‌عنوان جامعه‌ای همگن در کلاس‌های درس ظاهر نمی‌شوند، بلکه آن‌ها به اهمیت‌های فردی خود بهای زیادی می‌دهند و از معلمین خود نیز انتظار دارند ویژگی‌های فردیِ آن‌ها را مدنظر بگیرند. به همین دلیل است که در نسل جدید، بیشتر شاهدِ بروز تفاوت‌های فردی هستیم و آن‌ها را اغلب جسور و متمایز می‌یابیم.

معرفی و دانلود کتاب معلم نسل آلفا

پس از شرحِ مفصل درباره‌ی نسل جدید، کتاب معلم نسل آلفا به دنبال پاسخِ این پرسش می‌رود که چه سیستم آموزشی جوابگوی نیازهای این نسل و پرورش‌دهنده‌ی خلاقیت در آن‌هاست. معلمین به‌طور قطع نیاز دارند که سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند و با دیدی کلان، به سراغ آموزش بروند. برای جهانی فکر کردن، به اطلاعات جهانی نیاز است. کسانی می‌توانند آموزشی راهبردی و متناسب با نسلِ آلفا ارائه دهند که تصویر مناسبی از کل داشته باشند. نیهال یورتسوِن در کتاب حاضر سعی کرده تا خوانندگان را به کلان فکر کردن تشویق کند و مهارت ادراکی را در معلمان و مدیران برانگیزد.

اگر شاهد این هستیم که نسل جدید نسبت به کلاس‌های درسِ خود بی‌انگیزه هستند و نگاهشان به معلمان مشابه آن نگاهی نیست که نسل‌های پیشین داشتند، ضعف را باید در رویکرد آموزشی جست. بنابراین تغییر برنامه‌ریزی در سیستم آموزش‌وپرورش توصیه‌ای جدی به حساب می‌آید. کتاب معلم نسل آلفا منبعی آموزشی است تا به مربیان و معلمان دیدگاهی چندبعدی پیرامونِ روندهای آموزشی بدهد. این کتاب وظیفه‌ی معلمان را در چند موردِ کلی می‌گنجاند: ادغام هوش دیجیتالی با برنامه‌ی درسی، بهینه‌سازی محتوای آموزشی، شرح دقیق فعالیت‌های آموزشی، تقویت مهارت‌های دیجیتالی و عرضه‌ی منابع دیجیتالی اصلی.

این کتاب با ترجمه‌ی محرم نقی‌ز‌اده و کیارش رمضان‌نژاد، از سوی انتشارات مرآت به چاپ رسیده است.

کتاب معلم نسل آلفا برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر منبعی مناسب برای معلمین، مربیان، مدیران و تصمیم‌سازان به شمار می‌آید.

در بخشی از کتاب معلم نسل آلفا می‌خوانیم

انفجار دانش در قرن بیست‌ویکم و دسترسی آسان و سریع به اطلاعات، بحث و گفتگوهایی را در زمینه‌ی اثربخشی روش‌های آموزشی موجود و باورهای رایج در مورد یادگیری ایجاد کرده است. شاید دلهره‌آور به نظر برسد، اما در دنیای امروزی، کودکان بسیاری از چیزهایی را که در کلاس درس آموزش می‌بینند، قبل از شروع مدرسه یاد می‌گیرند. ما شاهد مواردی هستیم که در آن معلمان سال اول از دانش‌آموزان باسواد یا دانش‌آموزانی که از قبل جمع یا تفریق می‌دانند استقبال می‌کنند. به همین ترتیب، مواردی وجود دارد که در آن دانش‌آموزان به یک زبان خارجی مسلط هستند. به همین دلیل، کلاس‌های امروزی باید چیزهایی فراتر از آنچه دانش‌آموزان می‌توانند با کمک موتورهای جستجو، ویدیوهای یوتیوب یا هر نوع ابزار یادگیری پیدا کنند، ارائه دهند. همان‌طورکه دنیای در حال تغییر امروزی تاکید دارد، کلاس‌های امروزی باید یادگیرنده را آماده کنند تا از آنچه در کلاس‌ها آموخته است به شکلی انعطاف‌پذیر و مستقل استفاده کنند. و در اینجاست که طراحی آموزشی و ابزارهای لازم در این فرآیند وارد عمل می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه‌ی مترجمان
پیشگفتار
فصل 1: مروری بر نسل آلفا
فصل2: آموزش نسل آلفا
فصل 3: غنی‌سازی کلاس‌های درس دانش‌آموزان نسل آلفا
فصل 4: پرورش و تقویت خلاقیت در کلاس‌های درسی نسل آلفا
فصل 5: مدیریت تفاوت‌های فردی در نسل آلفا
فصل 6: مدیریت کلاس درسی نسل آلفا
فصل 7: سنجش و ارزشیابی در کلاس‌های درسی نسل آلفا
فصل 8: استفاده از هوش دیجیتالی (DQ) برای نسل آلفا
فصل 9: استفاده از سواد داده برای درک نسل آلفا
سخن پایانی
منابع
درباره‌ی گردآورندگان اثر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معلم نسل آلفا
نویسنده
مترجممحرم نقی زاده، کیارش رمضان نژاد
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-622-94656-1-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معلم نسل آلفا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب معلم نسل آلفا

برای دریافت کتاب معلم نسل آلفا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.