معرفی و دانلود کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری: شامل بیش از 15 واحد یادگیری برای موضوعات درسی متفاوت

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری: شامل بیش از 15 واحد یادگیری برای موضوعات درسی متفاوت

کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری نوشته گرانت ویگینز و جی مک تای به‌طور خاص درباره واحدهای یایدگیری و آموزشی صحبت می‌کند. این کتاب براساس دیدگاه فهم مبتنی بر طرح نوشته شده است. دیدگاهی که در اثر پیش‌رو معرفی شده، یک فرایند برنامه‌ریزی است که معمولا برای سنجش، آموزش و جهت‌دهی به برنامه درسی به کار می‌رود.

درباره کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری:

قطعا می‌دانید که هیچ موفقیتی تصادفی و بدون زحمت به دست نمی‌آید. یادگیری هم دقیقا همین‌طور است و زمانی که شیوه‌های یادگیری به‌درستی آموخته شوند، موفقیت را هم به دنبال خواهند داشت. بهتر است بدانید یکی از مهم‌ترین اصول یادگیری، کلی‌نگری و جزیی عمل کردن است. به زبان ساده افرادی که می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌ها را به صورت کلی نگاه کنند و در ادامه برای عمل کردن به آن‌ها جزیی عمل کنند، مسیر موفقیت را راحت‌تر پیدا می‌کنند. کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری (The Understanding by Design Guide to Creating High-Quality Units) بر این اصل استوار شده که برنامه‌های درسی و اصول یادگیری براساس نتایج مطلوب طرح‌ریزی می‌شوند. گرانت ویگینز (Grant Wiggins) و جی مک تای (Jay McTighe) کتاب حاضر را در قالب 8 پودمان یادگیری تالیف کرده‌اند. مباحثی که در این کتاب بررسی می‌شود، شامل موارد زیر هسند:
- بررسی ایده‌های کلیدی هر پودمان در قالب نظری
- طرح نکات، تمرینات، و کاربرگ‌هایی جهت طراحی واحد یادگیری
- مثال‌هایی از طراحی واحد یادگیری
- بررسی معیارها با قراردادهای خودارزیابی
و در نهایت،
- فهرست منابع اطلاعاتی برای بررسی‌های بیشتر

با مطالعه این اثر می‌توانید عملکرد بسیار خوبی در زمینه طراحی یادگیری داشته باشید.

درباره مجموعه مدارس یادگیرنده مرآت:

کتاب‌های مجموعه مدارس یادگیرنده از نشر مرآت با هدف تقویت کیفیت آموزش و بهبود بازده مدارس در مسیر تحقق اهداف نظام آموزش کشور منتشر می‌شوند. این آثار بر آنند تا به دانش نیروی انسانی مدارس بیفزایند و جامعه آموزشی یادگیرنده ایجاد کنند و مهارت‌های ادراکی و تئوری را به حوزه عملی روش و ابزار متمایل کنند.

کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال بهبود مهارت خود در نگارش واحد یادگیری هستید، یا به‌عنوان مربی و معلم فعال در حوزه آموزش، قصد دارید عملکرد خود را در این زمینه بهبود ببخشید، کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گرانت ویگینز و جی مک تای را بیشتر بشناسیم:

گرانت ویگینز، رییس یک شرکت آموزشی معتبرِ مشاوره، پژوهش و انتشارات بود که در مدت کوتاه زندگی‌اش کتاب‌های زیادی را نوشت. او در نوشتن مجموعه کتاب‌های «Understanding by Design» هم همکاری داشته و آثار کاربردی را از خود برجای گذاشته است. ویگینز در سال 2015 و در سن 65 سالگی چشم از جهان فروبست.

جی مک تای یکی از نویسندگان آمریکایی است که زندگی حرفه‌ای پرباری در عرصه آموزش داشته است. او مدت‌ها به‌عنوان مدیر کنسرسیوم ارزیابی مریلند فعالیت می‌کرده و هدف او همکاری‌ با ایالت‌های دیگر و مناطق دارای مدرسه، توسعه و اشتراک‌گذاری ارزیابی‌‌های عملکرد سازنده این مناطق بوده است. مک تای تاکنون بیش از 30 عنوان مقاله و پرفروش‌ترین مجموعه‌های Understanding by Design را همراه با ویگینز تالیف و منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری می‌خوانیم:

توجه داشته باشید که فضایی در قسمت بالا و کنار مرحله سوم برای سنجش تکوینی در گسترده‌ترین معنای آن وجود دارد: سنجش‌های آغازین پیش از شروع واحد یادگیری و نظارت مداوم بر پیشرفت در طرف راست. تحقیقات روشن و منطبق بر عقل سلیم هستند: یک واحد یادگیری خوب، یک برنامه‌ریزی سخت نیست، بلکه یک چارچوب انعطاف‌پذیر است که در آن همیشه آماده‌ایم تا خود را متناسب با بازخوردها تطبیق دهیم. شاید کمی در ذات متضاد به نظر برسد اما در بهترین طراحی‌ها، ما برنامه‌ریزی می‌کنیم که واکنش نشان بدهیم باشیم؛ برنامه‌ریزی می‌کنیم که خود را تطبیق دهیم. طرح بسیاری از درس‌ها، واحدها و دوره‌ها بسیار خشک هستند و به سردرگمی دانش‌آموز، کمبودهای مهارت یا سوءتفاهمات بی‌توجه‌اند. (این مشکل با همگام شدن با راهنماهایی که صرفاً متمرکز بر تدریس بر اساس یک برنامه سخت‌گیرانه هستند و نه راهنماهایی که علی‌رغم انحرافات غیرمنتظره شما را برای به رسیدن به اهدافتان یاری می‌کنند تشدید می‌شود). مرحله سوم در شکل جدید خود، طراحان را تشویق می‌کند پیش از آنکه خیلی دیر شود درباره‌ی نقاطی که می‌توانند در واحد یادگیری مشکل‌زا باشند و چگونگی نظارت و تطبیق بر اساس آنها فکر کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
سرآغاز
پودمان الف: ایده‌های بزرگ مبتنی بر فهم
‌پودمان ب: چارچوب فهم مبتنی بر طرح
پودمان ج: از کجا باید شروع کرد؟
پودمان د: ایجاد کردن یک طرح اولیه برای واحد درسی
پودمان ه: انواع مختلف اهداف یادگیری
پودمان و: سوالات اساسی و فهم
پودمان ز: تعیین کردن شواهد فهم و تولید تکالیف ارزیابی
پودمان ح: یادگیری برای فهم
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری: شامل بیش از 15 واحد یادگیری برای موضوعات درسی متفاوت
نویسنده،
مترجممحرم آقازاده، پرینا پورعلی
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-622-97180-9-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری

برای دریافت کتاب راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.