معرفی و دانلود کتاب معنای زندگی

عکس جلد کتاب معنای زندگی
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معنای زندگی

کتاب معنای زندگی، اثر نویسنده و فیلسوف معروف بریتانیایی، آلن دوباتن است. این کتاب جستارنامه‌ای‌ست در باب کشف معنایی بهتر برای زندگی. نویسنده در این کتاب قصد دارد با بررسی هشت مؤلفه‌ی ساده اما اساسی، یعنی عشق‌، خانواده‌، شغل‌، دوستی‌، فرهنگ‌، سیاست‌، طبیعت و فلسفه، به بازیابی معنایی شفاف و دقیق‌تر از حیات انسانی بپردازد. گفتنی است این اثر ذیل مجموعه‌کتاب‌های «مدرسه‌ی زندگی» به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب معنای زندگی

شاید فکر کردنِ هرروزه به این سوال که ورای هستی چه معنایی نهفته‌، کار دیوانه‌واری به نظر بیاید، با این حال، هر یک از ما می‌توانیم اعتراف کنیم خواسته‌ یا ناخواسته بارها با این سؤال که «معنای زندگی چیست؟» رو‌به‌رو‌ شده‌ایم. در حقیقت، بشر به محض آغاز حیات بر کره‌ی خاکی ناگریز از کشف بی‌نهایت راز و رمز آن و و یافتن دلیلی برای زندگی بوده و هست. حال، آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب تحسین‌شده‌ی خود، معنای زندگی (The Meaning of Life) بار دیگر به سراغ بررسی این سؤال رفته است؛ این‌بار اما از ابعادی جدید و با نگاهی تازه.

اگرچه بیشتر اوقات، دغدغه‌ی کشف معنای حیات با زندگانی افراد بزرگ تاریخ همچون قدیسان، هنرمندان و دانشمندان گره خورده، اما همه‌ی افراد، اعم از عوام و خواص، به درک و دریافت معنایی از زندگی نیاز دارند. کشف معنای زندگی به‌معنای رضایت از تک‌تک لحظات و رهایی از قید رنج و غصه‌ها نیست، اما می‌توان اذعان داشت زندگی‌ عاری از معنا و مفهوم قطعاً همه‌ی ما را به ورطه‌ی ناامیدی و پوچی خواهد کشاند. نویسنده‌ی کتاب معنای زندگی، با درنظر داشتن آن که شکل‌گیری بینش درباره‌ی زندگانی چیزی نیست که به‌یک‌باره رخ دهد و علاوه‌برآن، مفهومی کاملاً شخصی‌ست و از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد، به سراغ وجوه مختلف زندگی رفته و سعی دارد از این طریق به کشف و دریافتن معنای بهتری از زندگی کمک کند.

آلن دوباتن در این مسیر از مفاهیم نزدیک و روزمره‌ای همچون عشق‌، خانواده‌، شغل‌، دوستی‌ الهام می‌گیرد تا با یادآوری آن‌ها به جهت‌دهی و طراحی مفهوم حیات در افراد مختلف کمک کند. دوباتن در ادامه به‌سراغ مفاهیمی همچون فرهنگ‌، سیاست‌، طبیعت و فلسفه می‌رود. او به ما یادآور می‌شود که زندگی همه‌ی ما حائز معناست و برای بازیافتن این معنا لزوماً نیازی به حرکت اساسی و بیرونی نیست. او معتقد است برای بازیابی معنای زندگی پیش از همه نیاز است درکمان را گسترش دهیم و نگاه خود را بر آن‌چه واقعا ارزشمند است بیافکنیم.؛ خود نویسنده نیز در این مسیر پر پیچ‌وخم، دست‌به‌دست مخاطب می‌دهد و برای دستیابی به معنایی شفاف‌تر از زندگی با او همگام می‌شود. با کتاب معنای زندگی و نکته‌های منحصر‌به‌فرد آن همراه باشید.

این کتاب برای اولین بار در سال 2020 وارد بازار جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن به همت نشر اندیشه احسان و با ترجمه‌ی آزیتا جویباری در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) چنین گفته است: «مدرسه زندگی بیشتر به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و به طور کلی، نگرش آکادمیک تأسیس شده است. با این کار می‌خواستیم دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.» مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از پنج میلیون مشترک در یوتیوب و ده‌ها هزار دنبال‌کننده در فیس بوک و اینستاگرام و توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

در نکوداشت کتاب معنای زندگی

  • ما در این کتاب درمی یابیم که چرا برخی امور معنادار هستند و برخی دیگر معنی ندارند. همچنین یاد می گیریم که چگونه معنای بیشتری را به زندگی روزمره خود وارد کنیم. (amazon)

کتاب معنای زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب پیشنهادی‌ست آموزنده و جذاب به تمامی عاشقان وادی نفس، فلسفه و خودسازی. کتاب معنای زندگی همچنین درس‌نوشته‌ای‌ست ویژه برای کسانی که در پی کشف و درک والاتری از معنا و مفهوم زندگانی هستند.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن (متولد 1969) نویسنده، پژوهش‌گر، فیلسوف و سخنران انگلیسی و سوئیسی‌تبار است. دوباتن بیش از هرچیز بابت کتاب‌های مؤثر و کاربردی خود در زمینه‌ی ارتباط فلسفه با زندگی روزمره شهرت پیدا کرده. کتاب‌های همچون «جستار‌هایی در باب عشق» و «معنای زندگی» تاکنون هزاران نسخه از این آثار به فروش رسیده و تمجیدهای مختلف را برای او به ارمغان آورده. از دیگر آثار آلن دوباتن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«تسلی‌بخشی‌های فلسفه»، «جستارهایی در باب عشق»، «شغل مورد علاقه» و «روان‌درمانی چیست؟»

جملات برگزیده کتاب معنای زندگی

  • زندگی معنادار طیف وسیعی از توانمندی‌های ما را به کار می‌گیرد. توانمندی‌هایی مانند مهربانی، مراقبت، ارتباط، درک خود، همدلی، هوش و خلاقیت.
  • زندگی معنادار در طولانی مدت نمایان می‌شود. پروژه‌ها، روابط‌، علایق و تعهدات همه با هم رشد می‌کنند و در نهایت فعالیت‌های معنی‌دار اثرشان را به جا می‌گذارند.
  • زندگی معنادار به معنای رضایت همیشگی نیست. ممکن است حتی با داشتن آن، بعضی مواقع احساس کسالت کنیم همان‌طوری که خیلی از افراد بدون هیچ معنایی در زندگی‌شان، به سرگرمی‌های ظاهری و مقطعی مشغولند.
  • پاسخ به این سوال که چه چیزی زندگی را معنادار می‌کند کاملاً شخصی است. دیگران نمی‌توانند در این مورد به ما کمک کنند. معمولا زمانی که تفسیر دیگران از معنا، با علایق و درک ما متفاوت باشد، با «بحران معنا» روبرو خواهیم شد.
  • حضور طولانی در فضای صادقانه و امن خانه، کمبود میزانی از صداقت جمعی در محیط کار را جبران می‌کند و موجب آرامش می‌شود‌. ما فرصت اصلاح و تغییر داریم و نیازی نیست که شغل‌مان بیش از حد تحت تأثیر واقعیت‌های انسانی‌مان قرار بگیرد.

در بخشی از کتاب معنای زندگی می‌خوانیم

خویشاوند‌گرایی یا تبعیض عاطفی در خانواده موجب می‌شود دلخوری‌ها از بین برود، ویژگی‌های ناخوشایند شخصیتی نادیده گرفته شوند، وقتی ناراحت یا عصبانی هستیم مورد توجه و حمایت قرار بگیریم، والدین، رفتارهای ناپسند فرزندانشان را ببخشند و فرزندانی که والدین ناامیدکننده‌ای دارند‌، با وجود همه مسائل، بازهم به دیدنشان بروند. همه ما به‌دلیل وجود کانون خانواده، احساس تعلق را تجربه کرده‌ایم، البته نه بر اساس باورها، دستاوردها یا تلاش‌هایمان‌ (که همه اینها ممکن است تغییر کنند یا از دست بروند)، ‌بلکه بر اساس چیزی ناب‌تر و همیشگی: واقعیت متولد شدن‌مان.

در دنیایی که وضعیت شغلی‌مان به‌طور کلی به مویی بند است و تقریباً توسط دیگران، مورد قضاوت سریع و قطعی قرار می‌گیریم‌، حداقل می‌دانیم که حتی اگر هنگام صرف شام، حرف خاصی برای گفتگو نداشته باشیم و یا در زندگی حرفه‌ای‌مان دچار مشکل شویم، از خانواده‌های‌مان طرد نمی‌شویم. با توجه به اینکه به‌طور کلی جایگاه‌مان نزد دیگران سست و شکننده است‌، خانواده یک منبع عاطفی مداوم و همیشگی برای ماست‌. در خانواده‌ها، نه تنها نسبت به نقص‌ها و کاستی‌ها بلکه نسبت به شایستگی‌ها نیز اغلب چشم‌پوشی وجود دارد. در خانواده، خوب یا بد عمل کردن‌مان در دنیای مالی و کاری شاید آنچنان مهم نباشد و یا دختری که قاضی دادگاه می‌شود، نسبت به پسری که در بازار، غرفه‌ی فروش اژدهای اریگامی ‌ (هنر ژاپنی ساختن گل و حیوانات کاغذی) دارد مورد عشق و محبت بیشتری قرار نمی‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
منابع معنای زندگی
1. عشق
2. خانواده
3. شغل
4. دوستی
5. فرهنگ
6. سیاست
7. طبیعت
8. فلسفه
موانع معنای زندگی
لیست آثار هنری
لیست تصاویر اقتباس‌شده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معنای زندگی
نویسنده
مترجمآزیتا جویباری
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات93
زبانفارسی
شابک978-622-7954-05-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معنای زندگی

مینا براتلو
۱۴۰۲/۹/۱۸
خیلی جذاب بود نگاه متفاوت به مسائل زندگی
مهرداد می آبادیان
۱۴۰۲/۷/۲۲
مثل بقیه کتابهای آلن دوباتن متنی ساده و دل نشینی دارد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب معنای زندگی

برای دریافت کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.