معرفی و دانلود کتاب مغز در آتش: یک ماه جنون من

عکس جلد کتاب مغز در آتش: یک ماه جنون من
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز در آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز در آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز در آتش: یک ماه جنون من

گاهی درست در میان آرامشی که در زندگی‌تان جریان دارد، طوفانی اتفاق می‌افتد که همه چیز را تغییر می‌دهد! کتاب مغز در آتش روایتی تکان‌دهنده و واقعی از زندگی سوزانا کاهالان است که با قلمی روان آن را به رشته تحریر درآورده. این کتاب ماجرای بیماری عجیب و سخت سوزانا را تعریف می‌کند که زندگی‌اش را تا مرز نابودی می‌کشاند. گفتنی‌ست این کتاب پرفروش نیویورک تایمز در سال 2012 نامزد جایزه سانفرانسیسکو شده است.

درباره کتاب مغز در آتش:

تابه‌حال این حالت را تجربه کرده‌اید که در بهترین روزهای زندگی و درست زمانی که زیر سایه آرامش، روزها را پشت سر می‌گذارید،‌ به یکباره همه چیز تغییر کند؟ شاید بتوان گفت که آرامش ذره ذره به وجود می‌آید، اما به هم خوردن آن فقط به یک لحظه بسیار کوتاه نیاز دارد!

کتاب مغز در آتش (Brain on fire : my month of madness) داستان زندگی دختری را روایت می‌کند که بعد از مبتلا شدن به یک بیماری ناشناخته و عجیب‌وغریب،‌ در مدت زمانی کوتاه دچار جنون می‌شود و جریان زندگی او به سمت دیگری می‌رود.

قسمت شگفت‌انگیز و قابل توجه کتاب سوزانا کاهالان (Susannah Cahalan) این است که او با زیرکی و ظرافت بی‌نظیری داستان زندگی خودش را روایت کرده است. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که سوزانای بیست‌وچهار ساله، در بهترین روزهای زندگی خودش قرار داشت و به‌تازگی در روزنامه معروف نیویورک پست مشغول به کار شده بود و زندگی مستقل خودش را آغاز کرده بود. اما یک بیماری عصبی عجیب، ناشناخته و ناگهانی، همه چیز را درباره او تغییر داد. سوزان حالا به دختری عصبی، پرخاشگر و با رفتارهای آسیب‌زننده تبدیل شده بود که در مرز دیوانگی و جنون قرار داشت.

داستان کتاب مغز در آتش از یک بیمارستان شروع می‌شود. جایی که سوزانا چشمانش را می‌گشاید و خودش را بسته‌شده روی تخت می‌بیند، درحالی‌که توان تکان خوردن و حرف زدن ندارد و حتی به یاد نمی‌آورد کی و چگونه به آنجا رفته است! سرانجام سوزان تمام آن روزهای ناخوشایند را با همراهی و حمایت والدین خودش پشت سرگذاشت و بیماری‌اش را شکست داد. کاهالان،‌ روایت جنون خودش را ابتدا در مقاله‌ای ‌به نام «یک ماه جنون» نوشت و سپس آن را به صورت کتاب درآورد.

کتاب مغز در آتش یک زندگی‌نامه خواندنی است که با جنون و دیوانگی راوی یا همان قهرمان داستان پیوند خورده و با خواندن آن با یک تلنگر جدی در زندگی‌تان روبه‌رو خواهید شد. این اثر شبیه به نجات‌دهنده‌ای عمل می‌کند که شما را از عمق تاریکی‌ها به سمت نور می‌برد.

اقتباس سینمایی از کتاب مغز در آتش:

کتاب زیبای مغز در آتش، درسال 2016، به صورت یک فیلم سینمایی روانه بازار شد که کارگردانی آن را جرارد برت برعهده داشت.

جایزه و افتخارات کتاب مغز در آتش:

- برنده جایزه «کتاب برای زندگی بهتر» (2012)
- عنوان کتاب پرفروش نیویورک تایمز
- نامزد جشنواره کتاب سانفرانسیسکو برای کتاب‌های بیوگرافی / زندگی‌نامه (2013)

نکوداشت‌های کتاب مغز در آتش:

- نثر کاهالان، بسیار قوی است و به‌خوبی به مخاطب تلنگر می‌زند. (New York Times Book Review)

- گزارشی عجیب و مسحورکننده درباره بقا. توصیفات ماهرانه کاهالان از توهماتش، شبیه به یک داستان بسیار ترسناک است. (BookForum)

- آنچه درباره این کتاب بسیار تاثیرگذار است، این است که کاهالان فقط بخشی از جنون خودش را به یاد می‌آورد. اما توصیفات دقیق و همراهی والدین او با کاهالان، هیچ خللی را در روایت ایجاد نکرده است. (The Daily Texan)

- شگفت‌انگیز و قابل باور! (Mental Floss)

کتاب مغز درآتش مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه کسانی که روزهای دشوار زندگی خود را می‌گذرانند و در میانه‌ی یک طوفان سهمگین قرار دارند بسیار مناسب است. اگر به خواندن کتاب‌هایی با موضوع زندگینامه علاقه دارید، کتاب مغز در آتش انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای برای شماست.

با سوزانا کاهالان بیشترآشنا شویم:

یکی از نویسندگانی که در چند سال اخیر در میان مخاطبان کتاب، بسیار مورد توجه قرار گرفته، سوزانا کاهالان است. این نویسنده آمریکایی، پیش از آنکه اثر محبوب خودش را منتشر کند، به عنوان روزنامه‌نگار، در نشریه نیویورک پست کار می‌کرد و یکی از روزنامه‌نگاران توانمند آمریکا به‌شمار می‌رفت. اثر زیبا و تکان‌دهنده کاهالان در مدت کوتاهی مورد توجه خوانندگان قرارگرفت و به یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز تبدیل شد.

در بخشی از کتاب مغز در آتش می‌خوانیم:

بعضی از عبارات، متناقض و بی‌ربط و مملو از آشفتگی هستند، ولی بقیه به طرز عجیبی روشن و واضح‌اند و دسترسی عمیقی به ابعادی از زندگی‌ام که هرگز بررسی‌شان نکرده بودم، فراهم آورده. در مورد عشقی که به روزنامه‌نگاری داشتم، نوشتم: «آنجلا چیزی در من می‌بیند، چون می‌داند یک روزنامه‌نگار خوب بودن، چه‌قدر دشوار است ولی روزنامه‌نگاری حرفه‌ی دشواری است و شاید مناسب من نباشد. من از جرأت و طاقت فوق‌العاده زیادی بهره‌مندم.» و بعد در مورد نیاز خود به ساختاری در زندگی نوشته بودم، ساختاری که به سرعت در حال فروپاشی بود؛ «کار و جریان عادی زندگی برایم مهم است، همین‌طور نظم و انضباط، بدون آن‌ کمی نابسامان و به هم ریخته می‌شوم.»

هنگامی که این مطالب را می‌نوشتم، احساس می‌کردم، لابه‌لای کلمات آن‌چه به سرم آمده بود را به هم ربط می‌دادم. ولی افکارم به هم پیچیده بود؛ مثل گردنبندهایی که در یک جعبه‌ی جواهرات به هم تابیده باشند. درست وقتی فکر می‌کردم گره‌ی یکی از آن‌ها را باز کرده‌ام، متوجه می‌شدم که با زنجیره‌ی متلاطم فکر دیگری در هم پیچیده‌اند. حالا پس از گذشت سال‌ها، این یادداشت‌ها، بیش از هر خاطره‌ی نامعتبری در ذهنم ماندگارند. شاید توماس مور درست گفته: «تنها در میان رمز و راز و جنون است که روح آشکار می‌شود.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: دیوانه
1: کبودی‌های نیش ساس
2: غریبه‌ای در آینه
3:کاروتا
4: کشتی‌گیر
5: گل‌های یخ
6: محبوب‌ترین‌های آمریکا
7: دوباره در مسیر جاده
8: تجربه‌ی خارج از جسم
9: مختصری دیوانگی
10: حالات جورواجور
11: کپرا
12: حیله و نیرنگ
13: بودا
14: جست‌وجو و تشنج
بخش دوم: ساعت دیواری
15: ‌اوهام ناشی از کاپگراس
16: خجالت‌آور
17: اختلال چند شخصیتی
18: خبر فوری
19: مرد گُنده
20: شیب مسیر
21: مرگ تدریجی
22: یک به هم ریختگی زیبا
23: دکتر نجار
24: IVIG
25: تشنج ناشی از افسردگی و مالیخولیا
26: ساعت
27: بافت‌برداری مغز
28: مبارزه با حریف فرضی
29: بیماری دالمو
30: ریواس
31: افشاگری دردناک
32: 90 درصد
33: بازگشت به خانه
34: رؤیای کالیفرنیا
بخش سوم: ‌در جست‌وجوی زمان از دست رفته
35: نوار ویدیویی
36: حیوانات پارچه‌ای
37: قلب وحشی
38: دوستان
39: در چارچوب محدودیت‌های عادی
40: چتر
41: ترتیب زمانی
42: شوخی بی‌پایان
43: NDMA
44: بازگشت ناتمام
45: الفبای روزنامه‌نگاری
46: سمینار پزشکی
47: جِن‌گیر
48: ‌ احساس گناه بازماندگان
49: پسرک شهرستانی خوش درخشید
50: با نشاط
51: احتمال فرار
52: مادام ایکس
53: زن ارغوانی‌پوش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز در آتش: یک ماه جنون من
نویسنده
مترجمشهناز کمیلی زاده
ناشر چاپینشر سنگ
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات298
زبانفارسی
شابک978-622-99936-5-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز در آتش

Ehsan Ahady123
۱۴۰۱/۱۱/۵
این کتاب تجربه جالبی در رابطه با افرادی که دارن زندگی عادی وروزمرگی شون را سپری میکنن که اتفاقی تلخ زندگیشون را از حالت عادی خارج میسازه واونا را در سراشیبی سقوط قرار میده و اینجاست که باید برای بازگشت به زندگی تلاش کنن یا تسلیم مشکلات بشن که شخصیت داستان با تلاش خود و حمایت خانواده و اطرافیان به و مشکلات غلبه میکنه به خواننده داستان یک بار دیگر یادآوری میکند قبل از تسلیم شدن مقابل مشکلات زندگی باید تمام تلاش مون را کنیم و از کمک اطرافیان نیز نباید غافل شد
Sepid Mor
۱۴۰۱/۴/۲
سلام دوستان
کتاب مغز در آتش در واقع داستان دختری است که زندگی معمولی دارد ولی ناگهان در اثر یک بیماری ناشناخته و مرموز از حالت طبیعی خود خارج می‌شود.
داستان خوب است و امیدواری را به انسان القا می‌کند ولی از کلمات تخصصی در مورد بیماری بسیار استفاده شده که خارج از حوصله من بود.
Pani malak
۱۴۰۳/۱/۷
من این کتاب دوست داشتم چون با نقش اول رمان که درگیر‌ی شرایط خاص شده بود همزاد پنداری میکردم شاید این کتاب برای من موضوع جالبی داشته چون خودم رو میدیدم که درک نمیشدم و با کلی بحران درگیر بودم کتاب خوبی بود لذت بردم
Arad Hashemi
۱۴۰۲/۳/۲۳
کتاب خوبی بود زندگی دختر جوانی که در یک ماه کلا دگرگون شده بود و دوباره به زندگی عادی برمی گردد واقعا لحظات درد ناکی داشت و تامل برانگیز بود ارزش یک بار خواندن را دارد.
Fatima
۱۴۰۲/۱۲/۱
من خیلی این کتاب رو دوست داشتم
خیلی زیبا بود
در واقع جزء اون دسته از کتابایی بود که به شخصه از موضوعش خیلی خوشم اومد
نویسنده خیلی خوب وقایع رو توصیف کرده بود
آمنه امیدی
۱۴۰۲/۲/۳۰
این کتاب خیلی در مورد بیماری شخص نویسنده توضیح داده بود و بیشتر مناسب رزیدنت‌های مغز و اعصاب بود.
مریم اسکویى
۱۴۰۱/۷/۲۲
علاوه براینکه خیلى خوب نوشته شده بود خیلى هم آموزنده بود
هانیه فراقیان
۱۴۰۲/۳/۲۳
جذاب بود، من رفتم فیلمشم دیدم ولی کتابش خیلی خیلی بهتره
Aram Asade
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
بنظرم دوستش نداشتم عاشقشم
محمد حسین شاکرمی
۱۴۰۲/۱/۲
امیدوارم کتاب قشنگی باشه
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب مغز در آتش

برای دریافت کتاب مغز در آتش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.