معرفی و دانلود کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر: دستیابی به زندگی مطلوب به کمک هر آنچه دارید

عکس جلد کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر: دستیابی به زندگی مطلوب به کمک هر آنچه دارید
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر: دستیابی به زندگی مطلوب به کمک هر آنچه دارید

جاشوا بکر در کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر، که از پرفروش‌ترین عناوین یواس‌ای تودی بوده است، از سبک زندگی مینیمال می‌گوید. در این کتاب در رابطه با مفهوم واقعی مینیمالیسم، مزایا و فواید آن و راه‌های رسیدن به آن به عنوان یک سبک زندگی می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر

اولین چیزی که با شنیدن عبارت «زندگی مدرن امروزی» به ذهن اکثر افراد متبادر می‌شود، شلوغی، سرعت بسیار زیاد و سبک زندگی مصرف‌گراست. از آنجا که در سال‌های اخیر، تمام هدف انسان راحت‌تر کردن زندگی برای خودش بوده، تمام تلاشش را بر این امر نهاده که از طریق دانش و تکنولوژی، وسایل و ابزار و راه‌های تازه‌ای بسازد که کارهایش را، شده به اندازه‌ی یک تکان کوچک دست، راحت‌تر کنند. همسو شدن این هدف با اهداف مصرف‌گرایانه‌ی نظام‌سرمایه‌داری که همیشه و همواره انسان‌ها را به خرید بیشتر و داشتن چیزهای بیشتر تشویق می‌کند، زندگی را به وضعیت دشواری رسانده. انسان‌ها دائم برای بیشتر داشتن حرص می‌زنند، پول و عمر و انرژیشان را مطلقاً در جهت این هدف خرج می‌کنند و چیزی که در مقابل به دست می‌آورند کوهی از وسایل بی‌استفاده و خلأیی درونی است که باعث می‌شود دیگر هیچ‌وقت نتوانند احساس رضایت و خوشحالی را تجربه کنند.

خبر خوب این است که برای مقابله با این موج از خرید بیمارگونه که تنها جیب سرمایه‌داران را پرپول‌تر می‌کند، راهی پیش‌بینی شده که از دل هنر راهش را به زندگی روزمره باز کرده. این راه و روش، پیروی از سبک مینیمالیسم یا همان ساده‌گرایی است که جاشوا بکر (Joshua Becker) در کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر (The More of Less) اصول و قوانین آن را توضیح داده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر

مینیمالیسم یک سبک زندگی است که ابتدا در آثار هنری بروز و ظهور کرد؛ هنرمندانی که به چنین سبکی پایبند بودند، مفهوم را به وسیله‌ی ساده‌ترین و بی‌تکلف‌ترین اشکال، مانند یک نقطه یا خط ساده بر بوم، نشان می‌دادند. پس از آن این طرز فکر که از هرچیز کمترین و ساده‌ترین حالت ممکن را طلب می‌کرد، به یک سبک زندگی بدل شد که اصولش در یک جمله خلاصه می‌شد: «هرچه کمتر، بهتر». طرفداران این سبک در هر موضوعی به دنبال ساده‌ترین، کمترین و البته باکیفیت‌ترین حالت ممکن بودند.

جاشوا بکر نویسنده‌ی کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر اولین بار زمانی با این مفهوم روبه‌رو شد که دید به خاطر صرف وقت و انرژی زیاد برای سامان دادن به گاراژی که پر از انبوهی از وسیله بود، فرصت بازی کردن با پسر کوچکش را از دست داده. پس از آن به این فکر افتاد که چطور داشتن این حجم از وسیله، نه تنها از کیفیت زندگی‌اش کاسته و چیزی به آن اضافه نکرده، بلکه باعث شده تا از زندگی مطلوبش عقب بماند. زمانی که فکر شما درگیر خرید یک وسیله باشد، انرژی و زمان خود را صرف می‌کنید تا با کار کردن، هزینه‌ی خرید آن را به دست آورید. این کار خود باعث می‌شود تا از اهداف ارزشمندتری که می‌توانید در زندگی داشته باشید چشم بپوشید و تنها به اضافه کردن یک وسیله به کلکسیون وسایلتان فکر کنید. زمانی که تعداد زیادی خرت‌وپرت در اطرافمان باشد، از نظر روحی و روانی نیز آسیب‌پذیر می‌شویم و استرس و اضطراب راهشان را به زندگیمان باز می‌کنند؛ زیرا هر چیز کوچکی توجه ما را به خود جلب می‌کند و تعدد وسایل باعث پریشانی و آشفتگی ذهنمان می‌شود. وقتی حجم زیادی از وسایل دوروبرمان جمع کرده باشیم، ناگزیریم فکری هم به حال مرتب کردن و تمیز نگه داشتن آن‌ها بکنیم که خود بخش زیادی از زمان ما را تلف می‌کند.

جاشوا بکر در کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر می‌گوید که وقتی تصمیم می‌گیرید از شر این حجم از وسیله خلاص شوید، اول از همه با مفهوم «بخشندگی» آشنا می‌شوید. در قدم بعدی و زمانی که احساس نیاز برای خرید یک وسیله داشته باشید، همه‌ی جوانب نگهداری از آن را در نظر می‌گیرید و بعد اقدام به خرید می‌کنید. شما با درک مفاهیم مینیمالیسم می‌دانید که به چیزهای زیادی در زندگی نیاز ندارید، و بنابراین تلاش می‌کنید تمام چیزهایی که قرار است بخرید را با بالاترین کیفیت موجود تهیه کنید تا برایتان ماندگار و کارآمد باشند.

کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر با تلاش شهناز کمیلی‌زاده به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای سارا مهدی می‌شنوید. نشر صوتی ترنگ، این کتاب را منتشر کرده.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر

  • من از این کتاب عاقلانه الهام گرفته‌ام! من مانند بسیاری از مردم در حال حاضر به سوی ایده‌ی مینیمالیسم کشیده شده‌ام، اما صادقانه بگویم، من هم خودم را عمیقاً در عادت بد بهم‌ریختگی گرفتار می‌کنم. (Shauna Niequist)
  • جاشوا بکر یک صدای برجسته در جنبش مینیمالیسم مدرن است. (Joshua Fields Millburn)
  • جاشوا با داستان‌های سرگرم‌کننده و توصیه‌های عملی و کاربردی توضیح می‌دهد که چگونه سفر مینیمالیستی خود را به یک تلاش گروهی تبدیل کنید. (Dave Bruno)
  • توصیه‌های بسیار کاربردی او برای زندگی با چیزهای کمتر، همراه با داستان‌های انگیزشی از افراد واقعی که با کمتر زندگی می‌کنند، ابزار و انگیزه‌ای برای تغییری قدرتمند فراهم می‌کند. (Courtney Carver)
  • من این کتاب را باز کردم و انتظار داشتم راه‌هایی را بیاموزم تا زیاده‌روی خود را به حداقل برسانم. درعوض، گام‌هایی آزادانه برای به حداکثر رساندن پتانسیل زندگی‌ام را یاد گرفتم. (Rachel Macy Stafford)

کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به سبک زندگی مینیمال، مخاطبان اصلی این اثر هستند.

در بخشی از کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر: دستیابی به زندگی مطلوب به کمک هر آنچه دارید می‌شنویم

زمانی که مینیمالیسم را می‌پذیریم، بلافاصله آزاد می‌شویم تا بزرگ‌ترین علایق خود را دنبال کنیم و برخی از ما مدت‌هاست که به منابع موردنیاز برای دنبال کردن بزرگ‌ترین لذت‌های قلب خود دسترسی نداشته‌ایم. زندگی حداقلی زمان بیشتری برای صرف فعالیت‌های هدفمند و معنی‌دار، آزادی بیشتری برای سفر کردن، وضوح و شفافیت بیشتر در پیگیری‌های معنوی، ظرفیت ذهنی بیشتر برای حل مشکلات احساسی، تأمین مالی بهتر برای حمایت از مواردی که به آن‌ها اعتقاد داریم و انعطاف‌پذیری بیشتر برای دنبال کردن مشاغل موردعلاقه‌مان در اختیارمان می‌گذارد.

برای من یکی از علایقی که اکنون قادر به پیگیری آن هستم، دعوت دیگران است به کشف مزایای سبک زندگی مینیمالیستی. در بسیاری از موارد احساس می‌کنم نقش آن همسایه‌ی خودم را در زندگی دیگران بازی می‌کنم. از اینکه جون مرا با مینیمالیسم آشنا کرد سپاسگزارم و شکرگزارم که فرصت‌هایی به دست آورده‌ام تا دیگران را نیز با این روش آشنا کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
38 دقیقه
یادداشت مترجم / فصل اول: مینیمالیست شدن
28 دقیقه
فصل دوم: خلاصی از شر چیز‌های اضافی
32 دقیقه
فصل سوم: مینیمالیسم به روش خودتان
48 دقیقه
فصل چهارم: غبار مصرف‌گرایی
37 دقیقه
فصل پنجم: خواسته‌ی درونی
32 دقیقه
فصل ششم: سخت نگیر
28 دقیقه
فصل هفتم: عیب‌یابی
27 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل هشتم: آزمایش‌هایی برای زندگی با کمتر
21 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل نهم: برنامه‌ی حفظ و نگهداری
23 دقیقه
فصل دهم: خانواده‌ی مینیمالیست
23 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل یازدهم: میانبری به مفهوم صحیح
17 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل دوازدهم: زندگی آگاهانه
31 دقیقه
فصل سیزدهم: به کمتر بسنده نکنید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر: دستیابی به زندگی مطلوب به کمک هر آنچه دارید
نویسنده
مترجمشهناز کمیلی زاده
راویسارا مهدی
ناشر صوتینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر

فاطمه حاصلی
۱۴۰۳/۲/۶
همینقدر بگم که عالی بود تو کل زندگیم تاثیر داشت خوبی دیگ‌ای که داشت میتونستم تو هر حالتی استفاده کنم ازش چون صوتی بود این کتاب آرامش واقعی رو در من ایجاد کرد تموم فصل هارو گوش دادم دوباره میخوام از اول گوش کنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر

برای دریافت کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.