معرفی و دانلود کتاب مغز شبیه باغ است: کودکان و آشنایی با ذهن آگاهی

عکس جلد کتاب مغز شبیه باغ است: کودکان و آشنایی با ذهن آگاهی
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز شبیه باغ است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز شبیه باغ است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز شبیه باغ است: کودکان و آشنایی با ذهن آگاهی

در طول روز فکرهای گوناگونی از ذهن ما می‌گذرد که هر کدام همانند گل‌هایی با رنگ و بوی خاص خود هستند. در کتاب مغز شبیه باغ است به قلم شونا آینز درباره‌ی جهان زیبای ذهن خواهید خواند و می‌آموزید چطور در آرامش ناظر فکرهای رنگارنگتان باشید. این اثر از جمله کتاب‌های راه‌یافته به فهرست لاک‌پشت پرنده است و از آثار مجموعه کتاب کودکان و مفهوم زندگی به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب مغز شبیه باغ است

روزهایی هست که فکرهای زیادی درباره‌ی چیزهای مختلف به ذهنمان می‌رسد و نمی‌دانیم باید با این‌همه فکر ناخوانده چه کار کنیم. در چنین مواقعی می‌توانیم آرام یک گوشه بنشینیم و تماشاچی این افکار جورواجور باشیم. کمی که دقت کنیم می‌بینیم هرکدامشان عطر و رنگی دارند و از جایی به ذهن ما پا گذاشته‌اند. نیاز نیست مضطرب شویم یا از ذهن شلوغمان خجالت بکشیم؛ بلکه فقط کافی است فکرهایمان را دوست داشته باشیم و به رفت‌و‌آمدشان در ذهنمان نگاه کنیم. در کتاب مغز شبیه باغ است (Your mind is like a garden) این مهارت را با زیباترین جملات و تصاویر که برگرفته از ذهن نویسنده‌ی کتاب، یعنی شونا آینز (Shona Innes)، است یاد می‌گیرید و از تمرکز کردن و دیدن جهانی که تابه‌حال حواستان به آن نبوده، لذت خواهید برد.

این اثر به کودکانی تقدیم شده که در جهت دانستن و آگاهی خود گام برمی‌دارند و می‌تواند به آرامش ذهنی کودکان و افزایش تمرکز آن‌ها کمک کند. زبان ساده‌ی اثر و تصاویر جذاب و شاعرانه‌ی آن فضایی لطیف و عاطفی را ترسیم می‌کند و حس اضطراب کودک را از بین می‌رود تا گامی به سمت ناشناخته‌های وجود خود بردارد. خوبی دیگر این کتاب این است که والدین و مربیان و معلمان می‌توانند آن را بلندخوانی کنند و در جریان خواندن، افکار و احساسات کودک را نسبت به دنیای ذهنش جویا شوند.

درمجموع متن کتاب مغز شبیه باغ است درست مثل یک تمرین مراقبه‌ی عملی با هدف ذهن‌آگاهی کودکان نوشته شده و در نوع خود تجربه‌ای منحصربه فرد را برای آن‌ها رقم خواهد زد. این کتاب با ترجمه‌ی احمد تصویری از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کودکان و مفهوم زندگی

مجموعه‌ی کودکان و مفهوم زندگی که در زبان اصلی با نام Big hug شناخته می‌شود، در آثار گوناگون خود نگاهی شاعرانه و عمیق نسبت به موضوعاتی چون عشق، خانه، خشم، اینترنت، دوستی، زندگی و... ارائه داده است که تصویرسازی‌های جذاب کتاب‌ها و بیان استعاری مفاهیم، حسی خوشایند در کودکان ایجاد خواهد کرد. این داستان‌ها به کودک می‌آموزد نگاهی متفاوت و زیبا نسبت به پیرامون خود داشته باشد.

کتاب مغز شبیه باغ است مناسب چه کسانی است؟

کتاب مغز شبیه باغ است برای کودکان 5 تا 8 سال نوشته شده و می‌تواند به شکل تعاملی و با همکاری والدین یا مربیان برای کودکان خوانده شود. همچنین این کتاب به کودکان کمک می‌کند مدیتیشن و پاکسازی ذهن را تمرین کنند.

با شونا آینز بیشتر آشنا شویم

شونا آینز، یک متخصص روان‌شناسی بالینی است و تاکنون توانسته به کودکانی که در شرایط دشوار قرار دارند، کمک کند. او سال‌هاست که در این زمینه فعالیت دارد و جزو روانشناسان موفق شناخته می‌شود. از دیگر کتاب های او باید به «تو فقط شبیه خودت هستی»، «دوستی شبیه الاکلنگ است»، «نگرانی شبیه ابر است» و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مغز شبیه باغ است می‌خوانیم

مغز ما شبیه باغ است
بخش‌های باحالی دارد که کمکمان می‌کند بزرگ شویم و چیزهای تازه یاد بگیریم؛
بخش‌هایی دارد که به کمکشان چیزی خلق می‌کنیم و خوش می‌گذرانیم؛
بخش‌هایی هم دارد که از خاطراتمان نگهداری می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز شبیه باغ است: کودکان و آشنایی با ذهن آگاهی
نویسنده
مترجماحمد تصویری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-9890-17-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز شبیه باغ است

محمد خوش شانس
۱۴۰۲/۲/۱۵
کتاب مفید برای ساخت عادت‌های خوب برای کودکان
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مغز شبیه باغ است

برای دریافت کتاب مغز شبیه باغ است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.