معرفی و دانلود کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق

کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق نوشته‌ی ریچارد ای. کلابند، منبعی جامع برای دانشجویان رشته‌ی پزشکی است که اصول و مبانی فیزیولوژی سنتی را با دانش سلولی مولکولی جدید درآمیخته و کتابی کارآمد و بدیع در زمینه‌ی فیزیولوژی قلب و عروق خلق کرده است.

درباره‌ی کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق

ریچارد ای. کلابند (Richard E Klabunde)، نویسنده‌ی کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق (Cardiovascular Physiology Concepts)، دارای دکتری فیزیولوژی از دانشگاه آریزونا و فوق دکتری فارمالوژی از دانشگاه کالیفرنیاست. او تجربه‌ی بسیاری در پژوهش و تدریس دارد و در زمینه‌ی آموزش علوم پایه جوایز بسیاری دریافت کرده است.

نویسنده در این اثر، منبعی مرجع و کاربردی آفریده است که اصول بیوفیزیکی سنتی در آن با اصول جدیدتر فیزیولوژی در هم آمیخته شده. او در این کتاب از دانش سلولی مولکولی جدیدی که در حوزه‌ی عملکرد اندوتلیوم، گیرنده‌های غشایی، کانال‌های یونی و مکانیسم‌های انتقال پیام کشف شده است، استفاده کرده و منبعی به‌روز و جامع را درباره‌ی فیزیولوژی قلب طرح ریخته است.

کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق از لحاظ ارائه‌ی اصول بیوفیزیکی مرتبط با قلب و عروق و آمیختن آن با یافته‌های سلولی و مولکولی کتابی نو و بسیار مفید است.

ریچارد ای. کلابند ساختار فصل‌های این کتاب را طوری طراحی کرده است که برای دانشجویان پزشکی پیش از گذراندن دوره‌های بالینی مفید و کارآمد باشد. به همین خاطر هر فصل کتاب با فهرستی از اهداف آموزشی فصل آغاز می‌شود. علاوه بر این، نویسنده مفاهیم پایه‌ای را با موارد و مسائل بالینی درآمیخته تا برای خواننده قابل‌درک‌تر باشد. در پایان هر فصل، مطالب آن فصل خلاصه شده‌اند و در قالب نکاتی در اختیار خواننده قرار گرفته‌اند. نویسنده در هر فصل منابع و کتاب‌هایی را برای مطالعه‌ی بیشتر به دانشجویان و خوانندگان پیشنهاد کرده است. آخرین ویژگی هر فصل نیز این است که سؤالاتی برای ارزیابی خواننده در هر فصل مطرح شده‌اند و پاسخ‌های تفصیلی این سؤالات هم در اختیار خواننده قرار گرفته است.

نکته‌ی دیگر کتاب حاضر این است که با توجه به حجم زیاد مطالب که عموماً در کتاب‌های تخصصی پزشکی موجب سردرگمی دانشجویان تازه‌کار می‌شود، نویسنده در آن صرفاً به مفاهیم بنیادینی پرداخته که برای دانشجویانی که هنوز به مرحله‌ی بالینی نرسیده‌اند، به کار بیاید. با تمام این اوصاف می‌توان گفت شیوه‌ی ارائه‌ی مطلب توسط ریچارد ای. کلابند در کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق بسیار کارآمد است و به فهم عمیق خواننده کمک شایانی می‌کند.

عادله جعفری، بهزاد طاعتی، فرزانه ملکی و محمد مهدی‌پور، دومین ویرایش کتاب فیزیولوژی قلب و عروق را که تغییرات مهمی نسبت به ویرایش اول دارد، ترجمه کرده‌اند و این کتاب توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان پزشکی، خصوصاً پیش از گذراندن دوره‌ی بالینی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران قلب و عروق بسیار مفید و کارآمد است.

در بخشی از کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق می‌خوانیم

اگر فردی دارای پرفشاری خون ثانویه باشد، گاهی اوقات می‌توان علت زمینه‌ای آن را اصلاح کرد. برای مثال، تنگی مجرای شریان کلیوی را می‌توان توسط کارگذاری استنت سیمی در داخل شریان کلیوی به منظور باز نگهداشتن رگ برطرف نمود؛ کوارکتاسیون آئورتی و یا فئوکروموسیتوم را می‌توان توسط عمل جراحی اصلاح نمود. با این حال، در اکثر افرادی که پرفشاری خون ذاتی دارند، علت ناشناخته بوده و درنتیجه قابل اصلاح نیست. بنابراین، رویکرد درمانی برای این بیماران شامل تعدیل فاکتورهایی است که فشار شریانی را با استفاده از دارو تعیین کند. از آنجا که پرفشاری خون حاصل افزایش برونده قلبی و افزایش مقاومت عروق عمومی می‌باشد، این دو مکانیسم فیزیولوژیکی هدف درمان دارویی می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر سیستم قلبی ‌عروقی
فصل 2: فعالیت الکتریکی قلب
فصل 3: ساختار و عملکرد سلولی
فصل 4: عملکرد قلبی
فصل 5: عملکرد عروقی
فصل 6: کنترل عصبی-هورمونی قلب و گردش خون
فصل 7: جریان خون اندامی
فصل 8: نقش تبادلی گردش خون کوچک
فصل 9: ادغام سیستم قلبی‌عروق، سازگاری و پاتوفیزیولوژی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق
نویسنده
مترجمعادله جعفری، بهزاد طاعتی، فرزانه ملکی، محمد مهدی پور
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات265
زبانفارسی
شابک978-600-355-190-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق

برای دریافت کتاب مفاهیم فیزیولوژی قلب و عروق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.