معرفی و دانلود کتاب مقالات سومین همایش و نمایشگاه محیط زیست و بحران‌های پیش‌رو

عکس جلد کتاب مقالات سومین همایش و نمایشگاه محیط زیست و بحران‌های پیش‌رو
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقالات سومین همایش و نمایشگاه محیط زیست و بحران‌های پیش‌رو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقالات سومین همایش و نمایشگاه محیط زیست و بحران‌های پیش‌رو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقالات سومین همایش و نمایشگاه محیط زیست و بحران‌های پیش‌رو

کتاب مقالات سومین همایش و نمایشگاه محیط زیست و بحران‌های پیش‌رو، حاوی 125 مقاله مربوط به محیط‌زیست است که بصورت شفاهی پذیرفته شدند.

این همایش در سال 1395 با حضور 400 نفر در دانشگاه صنعت آب و برق تهران (شهید عباسپور) برگزار گردیده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
خشکسالی یکی از مزمن‌ترین مخاطرات طبیعی است. کمبود بارش در مقیاس زمانی کوتاه مدت بر روی رطوبت خاک اثر می‌گذارد در صورتی که این کمبود در مقیاس بلند مدت بر خشکسالی منابع آب‌های زیرزمینی مؤثر است، که متاسفانه کمتر از سایر بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله تلاش شده با استفاده از شاخص‌های حدی بارش و دما که شامل (روزهای متوالی خشک، مجموع بارش سالیانه، اختلاف درجه حرارت) می‌باشند، ابتدا شرایط بلند مدت خشکسالی در جنوب شرق خوزستان بخصوص دشت رامهرمز بررسی و سپس بر اساس شاخص SPI تأثیر خشکسالی بر منابع آب زیرزمینی با بررسی ضریب همبستگی بین دو پارامتر مذکور در طی دوره اماری ۱۰ ساله در دشت رامهرمز محاسبه شد. همچنین از بین معیارهای مورد توجه در شاخص SPI، معیار مجموع بزرگی (DM) معیار مناسب‌تری جهت نشان دادن وضعیت خشکسالی در منطقه تشخیص داده شد.
نتایج نشان می‌دهد که خشکسالی هواشناسی با خشکسالی هیدروژئولوژیکی رابطه معناداری در مقیاس زمانی طولانی مدت داشت و خشکسالی هیدروژئولوژیکی نسبت بر خشکسالی اقلیمی با تأخیر فاز زمانی همراه بوده که در خشکسالی‌های رویداده بر افت سطح آب‌های زیرزمینی تأثیر به سزایی گذاشته‌اند. به طوری که تمام ایستگاه‌های منطقه مورد مطالعه با خشکسالی مواجه بوده‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقالات سومین همایش و نمایشگاه محیط زیست و بحران‌های پیش‌رو
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات104
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقالات سومین همایش و نمایشگاه محیط زیست و بحران‌های پیش‌رو

Zabih Baha
۱۳۹۷/۱۱/۲۵
این کتاب برای من از ارزش و اهمیت ویژه برخوردار است و خواندن انرا برای خود ضروری میدانم. و اگر کتاب‌های دیگری هم نزد شما موجود باشد لطف نموده در اختیارم قرار دهید.
خدمات و زحمات شما قابل قدر است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مقالات سومین همایش و نمایشگاه محیط زیست و بحران‌های پیش‌رو

برای دریافت کتاب مقالات سومین همایش و نمایشگاه محیط زیست و بحران‌های پیش‌رو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.