معرفی و دانلود کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر

عکس جلد کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر

نوید شیرمردی در کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر، با تمرکز بر مصرف‌کنندگان مواد مخدر شهر اهواز، به مقایسه‌ی دو شیوه‌ی درمان متادون و ماتریکس پرداخته و در تلاش است با پرده‌برداری از نقاط قوت و ضعف هر کدام، بهترین گزینه‌ی ممکن را پیدا کند. شایان ذکر است که پژوهش پیش رو، مختص به مواردی است که در سال 1398، به مراکز درمانی این شهر مراجعه کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر

پدیده‌ی سوءمصرف مواد مخدر، معضلی است که بسیاری از جوامع را درگیر کرده. این پدیده در بازه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و به شیوه‌های مستقیم و غیرمستقیم، بر وضع روانی و کیفیت زندگی افراد تأثیر می‌گذارد و ضرورت دستیابی به بهترین روش درمان هم از همین مسئله ناشی می‌شود. ازاین‌رو نوید شیرمردی در کتاب مقایسه‌ی اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر، نتایج پژوهشی را منتشر کرده که هدف آن مقایسه‌ی درمان‌های نگهدارنده با متادون و ماتریکس بر واکنش آن دسته از مصرف‌کنندگان مواد مخدر است که به مراکز درمانی شهر اهواز مراجعه کرده‌اند. برای انجام این آزمایش، 45 نفر انتخاب شدند، سپس به‌صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل قرار گرفتند.

مطالعه‌ی پیش رو مختص به سال 1398 است و صرفاً مراجعه‌کنندگان شهر اهواز را دربرمی‌گیرد. شیوه‌ی پژوهشی که نویسنده در نگارش این اثر به کار برده آزمایشی است که با ثبت مراحل پیش آزمون و پس آزمون، روند کامل آن را به اشتراک گذاشته.

شایان ذکر است که نتیجه‌ی آزمایش‌ها با آزمون آماری تحلیل کوواریانس ارزیابی شده‌اند و درنهایت اثبات کردند که گرچه هر دو درمان، مؤثرند اما ماتریکس در مقایسه با نگهدارنده‌ی متادون، عملکرد بهتری دارد.

کتاب پیش رو، مراحل این پژوهش را در چهار فصل تشریح و در فصل پنجم، نتایج به‌دست‌آمده را مکتوب کرده. به این صورت که فصل اول، به کلیات مسئله‌ی اعتیاد اختصاص دارد. نویسنده در این قسمت، درباره‌ی نگرش و تمایل به مصرف مواد مخدر صحبت می‌کند و درمان‌های متادون و ماتریک را برای خواننده شرح می‌دهد.

بخش دوم درباره‌ی مبانی نظری اعتیاد است. سپس نوید شیرمردی در سومین فصل کتاب، تشریح مراحل پژوهش را آغاز می‌کند، در فصل چهارم به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها می‌پردازد و درنهایت کتاب را با بیان نتیجه به اتمام می‌رساند. این کتاب به‌همت انتشارات امین نگار منتشر شده است.

کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی اثر پیش‌رو برای پژوهشگران و درمان‌گران حوزه‌ی اعتیاد، مناسب است.

در بخشی از کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر می‌خوانیم

عوامل مختلفی در عدم موفقیت افراد وابسته به مواد در ترک وجود دارد که به نظر می‌رسد یکی از این عوامل، نگرش فرد نسبت به مصرف مواد است. افراد مصرف‌کننده مواد کمتر قادر به تنظیم رویدادهای شناختی و روانی مختلف هستند و در پیگیری اهداف اختصاصی و مداخله دچار ضعف می‌شوند. تمایل قوی آن‌ها برای عدم کنترل خویشتن شاید بازتابی از باورهای شناختی مختل آن‌ها است؛ لذا وجود چنین باورهایی ممکن است بیانگر تفاوت‌هایی در مهارت‌های مقابله‌ای باشد. درواقع، آگاهی فرد نسبت به شناخت‌های خود می‌تواند پیامدهای رفتاری متفاوتی را برای وی به همراه داشته باشد (ربانی باوجدان و همکاران، 1391). شناخت عوامل مؤثر در نگرش مثبت به سوءمصرف مواد و پیامدهای آن از اولین و مهم‌ترین اقدامات در برنامه‌های پیشگیرانه از سوءمصرف مواد است (جونگ و کیم، 2015). نگرش به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر رفتارهای اعتیادی تأثیر می‌گذارد. به همین علت، با تغییر نگرش‌های مثبت افراد و تقویت نگرش‌های منفی آنان نسبت به سوءمصرف مواد می‌توان از تمایل به سوءمصرف مواد و تداوم آن پیشگیری نمود (آلپاسلان و همکاران، 2015).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سوءمصرف مواد (مبانی و کلیات)
مقدمه
نگرش به مصرف مواد مخدر
تمایل به مصرف مواد مخدر
خودکنترلی در برابر مصرف مواد مخدر
درمان نگه‌دارنده با متادون (MMT)
درمان ماتریکس
فصل دوم: مبانی نظری نگرش مصرف، تمایل، خودکنترلی مصرف، درمان نگهدارنده با متادون و درمان ماتریکس
مبانی نظری
اعتیاد
نگرش مصرف مواد
تمایل مصرف
خودکنترلی
درمان نگهدارنده با متادون
درمان ماتریکس
فصل سوم: پژوهش
جامعه پژوهش
نمونه آماری و روش نمونه‌گیری
طرح پژوهش
ابزار اندازه‌گیری و جمع‌آوری اطلاعات
روش اجرا
شرح جلسات درمانی
درمان نگه‌دارنده با متادون (MMT)
خلاصه جلسات درمانی ماتریکس
روش تحلیل داده‌ها
فصل چهارم: تجزیه‌وتحلیل داده‌ها
فصل پنجم: نتیجه‌گیری
تبیین یافته‌های مربوط به فرضیه‌های پژوهش
محدودیت‌های پژوهش
پیشنهادهای پژوهش
پیشنهادهای پژوهشی
پیشنهادهای کاربردی
منابع
منابع فارسی
منابع غیرفارسی
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امین نگار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-622-98110-5-4
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر

برای دریافت کتاب مقایسه اثر درمان‌های نگهدارنده با متادون (MMT) و ماتریکس بر نگرش، تمایل و خودکنترلی مصرف مواد مخدر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.