معرفی و دانلود کتاب مبانی زیست فناوری صنعتی: ویژه دانش آموزان

عکس جلد کتاب مبانی زیست فناوری صنعتی: ویژه دانش آموزان
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی زیست فناوری صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی زیست فناوری صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی زیست فناوری صنعتی: ویژه دانش آموزان

زیست‌فناوری از جمله علوم نوظهور عصر حاضر است، بااین‌حال موفق شده توجه بسیاری را به خود جلب کند. ازاین‌رو، پیمان ابراهیمی و بهار امیرکاوه، کتاب مبانی زیست فناوری صنعتی را تألیف کرده‌اند تا منبعی جامع و کاربردی در دسترس علاقه‌مندان به این رشته قرار دهند. این کتاب با جملاتی ساده و قابل‌فهم، اصول و مفاهیم اولیه‌ی زیست‌فناوری را به دانش‌آموزان معرفی می‌کند و پیش‌نیازهای این رشته را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مبانی زیست‌ فناوری صنعتی

گسترش و تخصصی‌تر شدن رشته‌های دانشگاهی باعث شده‌ تا بسیاری از نوجوانان در انتخاب مسیر تحصیلی خود دچار تردید شوند. در این میان علم زیست‌فناوری، یکی از رشته‌های نسبتاً جدیدی است که زیرشاخه‌های فراوانی را در بر گرفته و ازاین‌رو گزینه‌های متعددی پیش روی دانش‌آموزان قرار می‌دهد. به همین خاطر، پیمان ابراهیمی و بهار امیرکاوه دست به‌کار شدند تا با نگارش کتاب مبانی زیست‌فناوری صنعتی، دانش‌آموزان را از ویژگی‌های این رشته آگاه کنند.

زیست‌فناوری به‌طورکلی، مباحث متنوعی از علوم شیمی، ریاضی و زیست را در دل خود جای داده‌ و از داده‌ها و پژوهش‌های صورت‌گرفته در این حوزه‌ برای داروسازی، کشاورزی، درمان، محیط‌زیست و صنعت استفاده می‌شود.

کتاب پیش رو که اختصاصاً درباره‌ی زیست فناوری صنعتی است، از سه بخش اصلی تشکیل شده. بخش اول این کتاب به ماهیت صنعت، زیست‌فناوری صنعتی و تاریخچه‌ی آن پرداخته و مباحث نظری آن را توضیح داده است. بخش دوم به تشریح جزئی‌تر این رشته‌ اختصاص دارد و مخاطب را با نحوه‌ی تولید تجهیزات و دستگاه‌ها آشنا می‌کند. سومین و آخرین بخش کتاب هم درباره‌ی انواع انرژی‌های نو است. در این قسمت، انرژی‌های تجدیدپذیر، سوخت‌های فسیلی، سوخت‌های زیستی، انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی زمین گرمایی، انرژی هسته‌ای و انرژی حاصل از جزرومد، به تفصیل شرح داده می‌شوند و اطلاعات لازم و بنیادین آن‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. در نهایت، این فصل با بررسی تولید محصول و فرآورده‌های صنعتی به اتمام می‌رسد.

کتاب مبانی زیست‌فناوری صنعتی، سومین جلد از مجموعه‌ی «زیست فناوری را آسان بیاموزیم» است که توسط انتشارات امین‌نگار منتشر شده‌.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های زیست‌ فناوری را آسان بیاموزیم

مجموعه‌کتاب‌های زیست‌ فناوری را آسان بیاموزیم، با هدف آشنایی دانش‌آموزان با ماهیت این رشته، اصول، مبانی، مفاهیم، زیرشاخه‌ها و گرایش‌های مختلف آن توسط انتشارات امین نگار منتشر شده است. در هریک از آثار این مجموعه، خواننده با اصطلاحات تخصصی، تاریخچه، حوزه‌های پژوهشی و گرایش‌های متعدد این رشته آشنا می‌شود.

کتاب مبانی زیست‌ فناوری صنعتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی زیست فناوری صنعتی: ویژه دانش آموزان می‌خوانیم

2- تعریف صنعت
بیائید با یک مثال شروع کنیم؛

به چه انیمیشنی علاقه دارید؟ همان انیمیشن مورد علاقه خود را در نظر بگیرید!

نام انیمیشن را بر زبان بیاورید!!!

برای ساخت این انیمیشن جذابی که شما را به وَجد می‌آورد و از دیدنش لذت می‌برید؛ تفکر، خلاقیت، طراحی، پیاده‌سازی، تولید محصول «انیمیشن» بازاریابی و در نهایت فروش نهایی محصول صورت می‌گیرد. این مسیر از ابتدا تا انتها توسط فعالیت چندین نیروی انسانی و متخصصی، که در کنار هم جمع شده‌ و با استفاده از تکنولوژی، ابزارها، تجهیزات، نرم افزارها و کامپیوترهای پیشرفته شروع به ساخت این انیمیشن می‌کنند، این روند که به تولید یک محصول در طی فرایندی مشخص و دسته بندی شده‌ و منظم صورت گرفته است را صنعت می‌گویند. در واقع در صنعت به کالاها و یا خدماتی که توسط ماشین‌آلات و یا توسط تجهیزاتی همچون وسایل و امکاناتی که در یک مجموعه عملیاتی، مراحل لازم برای رسیدن به یک هدف مشخص انجام می‌شود تا سرانجام به تولید کالا و یا خدمات ختم گردد، را صنعت می‌گویند.

فهرست مطالب کتاب

مبانی زیست فناوری صنعتی
سخن نویسندگان
مقدمه
بخش اول
1- زیست فناوری صنعتی
1- زیست فناوری صنعتی
2- تعریف صنعت
3- تاریخچۀ زیست فناوری صنعتی
4- تخمیر
4-1 اهمیت و استفاده کلی از مخمر یا خمیر مایه
بخش دوم
5- بخش‌های زیست فناوری صنعتی
5-1 تولید تجهیزات و دستگاه‌ها در زیست فناوری صنعتی
5-1-1 تجهیزات در بخش صنایع زیرساخت
5-1-2 تجهیزات در بخش صنایع بالا دستی
5-1-3 تجهیزات در بخش تولید و صنایع میانی
5-1-4 تجهیزات در بخش صنایع پائین دستی
بخش سوم
5-1-5 انرژی‌های نو
5-1-5-1 انواع انرژی
5-1-5-1-1 سوخت‌های فسیلی
5-1-5-1-2 انرژی هسته‌ای
5-1-5-1-3 انرژی‌های تجدید پذیر
5-1-5-1-3-1 انرژی برقی آبی
5-1-5-1-3-2 انرژی خورشیدی
5-1-5-1-3-3 انرژی بادی
5-1-5-1-3-4 انرژی حاصل از جزر و مد
5-1-5-1-3-5 انرژی زمین گرمایی
5-1-5-1-3-6 بیو انرژی (سوخت‌های زیستی)
5-1-5 انرژی‌های نو
5-1-6 تولید محصول و فراورده‌های صنعتی
6- سخن آخر
7- منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی زیست فناوری صنعتی: ویژه دانش آموزان
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات امین نگار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-622-97924-6-9
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی زیست فناوری صنعتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی زیست فناوری صنعتی

برای دریافت کتاب مبانی زیست فناوری صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.