معرفی و دانلود کتاب مقتل: مجموعه داستان

عکس جلد کتاب مقتل: مجموعه داستان
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقتل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقتل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقتل: مجموعه داستان

کتاب مقتل نوشته‌ی محمد بکایی، مجموعه داستان‌هایی تاثیرگذار با مضمون شهادت و دفاع مقدس را دربردارد که نویسنده در بطن این قصه‌ها به مقایسه‌ی جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق با وقایع کربلا پرداخته است.

کتاب مقتل (The Place Of Massacre) مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به دوستداران داستان‌های دفاع مقدس پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مقتل می‌خوانیم:

از تپه بالا می‌آیم؛ صحراست و تنهایی. باد و خاک و چرخیدن‌های مدام بوته‌ها. دنبال چه هستم؟ حسین. حسین کجاست؟ هرچه می‌گردم پیدایش نمی‌کنم. پاهایم دیگر رمقی ندارند. درد غربت بیچاره‌شان کرده. غربت با این خاک. با این خاکِ شوم که همراهانش را از او گرفته است. عباس بعد از حسین دیگر پاها را نمی‌خواست؛ کَند و انداخت دور. اما من جان‌سخت بودم. لجبازتر از دیگران در زنده بودن و گشتن. حسین کجاست؟ آن سیاهی چیست؟ آن وسط میدان. میان آن بوته‌های سرگردان.

وای اینکه تن قاسم است. قاسم با آن سر کوچک و جسم نارس. فقط یک نوجوان بود. وقتی که آمد چادر گردان، هیچ‌کس باورش نشد که او رزمنده باشد. همه گفتند «از خانه‌شان فرار کرده» اما او رضایت‌نامۀ کتبی پدرش را همراه داشت. به همه نشان می‌داد و می‌گفت که پدرش کاملاً راضی است که او باشد. حسین مطمئن نبود. دلش رضا نمی‌داد. رضایت‌نامه را چند بار خواند و بعد چشم دوخت توی چشمانش. از آن خیره‌شدن‌هایی که سنگ را آب می‌کرد. از آن‌هایی که هیچ‌کس طاقت مقاومتش را نداشت. انگار به چشم‌های آفتاب نگاه کنی. برق می‌گرفتت و آبت می‌کرد. اما قاسم تکان نخورد. او هم نگاه کرد به چشم‌های حسین؛ بی‌ترس. بی‌آنکه پلک بزند. انگار می‌ترسید که اگر پلک بزند از امتحان رد شود. یک لحظه را هم راضی نبود که از دست بدهد. حسین هم ول‌کن معامله نبود؛ یکریز نگاه می‌کرد. انگار مسابقه گذاشته باشند. هرکدام می‌خواست دیگری را بشکند. دست آخر حسین نفسش را بیرون داد و پرسید: «کجا می‌خواهی بری؟»

فهرست مطالب کتاب

زیباترین شعر
مقتل
تن خیس قمیش
آن‌سوی آب
تپۀ 694
پاهای گِلی
عزیز
 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقتل: مجموعه داستان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-03-0556-7
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقتل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقتل

برای دریافت کتاب مقتل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.