معرفی و دانلود کتاب مقدس عشق

عکس جلد کتاب مقدس عشق
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقدس عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدس عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدس عشق

کتاب مقدس عشق توسط نویسنده‌ی ایرانی، محمدرضا بیات سرمدی، نوشته شده است. او در این کتاب مجموعه‌ای از گفتارهای عاشقانه‌ - عارفانه را خطاب به معشوقی آرمانی گردآوری کرده و از خلال این گفتارها اصول اخلاقی پسندیده‌ای را با مخاطب در میان گذاشته است. هر بخش این کتاب شامل یک پند و اندرز اخلاقی است که نویسنده عمل به آن‌ها را لازمه‌ی زندگی پاک و شایسته می‌داند.

درباره‌ی کتاب مقدس عشق

کتاب مقدس عشق به قلم محمدرضا بیات سرمدی به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب مجموعه‌ی گفتارهای اندرزگونه و عاشقانه‌ای را در برمی‌گیرد که نویسنده خطاب به معشوق خود نوشته است. در ابتدای کتاب می‌بینیم که نویسنده آن را به پیشگاه خداوند تقدیم می‌کند. همین خود نشان می‌دهد که عشقی آسمانی و آغشته به ایمان در سطرهای گوناگون این کتاب به توصیف درآمده است.

کتاب مقدس عشق یک متن عاشقانه‌ی معمولی نیست. این کتاب پیوند محکمی میان عشق و اخلاق برقرار می‌کند و اخلاق و انسانیت را بنیان عشق می‌داند. نویسنده در این کتاب پاکی‌ها و نیکی‌های صورت و سیرت معشوق را مورد ستایش قرار می‌دهد و به واسطه‌ی برشمردن این صفات پسندیده، اصول اخلاقی انسانیت و عشق را به ما یادآور می شود. این اصول طوری گردآوری شده‌اند که گویی چکیده‌ای از تمامی اندرزهای اخلاقی مشترک میان ادیان مختلف را با جملات عاشقانه ترکیب کرده و در اختیار ما گذاشته‌اند.

مجموعه‌ی سی و یک نامه‌ی عاشقانه، کتاب مقدس عشق را تشکیل می‌دهد. هر کدام از نامه‌ها عنوانی دارد که به پندهای مطرح‌شده در متن اشاره می‌کند. این پندها که راز جاودانگی عشق را می‌شکافند، عبارتند از بخشندگی، دلیری، کوشایی، خودآیینی، میانه‌روی و...

محمدرضا بیات سرمدی در خلال این نامه‌ها می‌گوید دروغگویی عشق و خوشبختی را به نابودی می‌کشاند و مهربانی در حق انسان‌ها و موجودات دیگر، امر مقدسی است که حکم عبادت آفریدگار را دارد. دانش نیز یکی از رکن‌های اصلی عشق است. با کسب دانش می‌توان مهی که حقایق را در خود پنهان دارد، کنار زد و زیبایی و راستی را آشکار کرد. در کنار تمام توصیه‌ها به کارهای نیک، نویسنده راهی برای لغزش و بازگشت از آن نیز پیش پا می‌گذارد. او می‌گوید که در صورت لغزش به دامان پلیدی‌ها، نباید خود را پلید خواند و همیشه باید شانسی برای بازگشت به خوبی‌ها برای خود قائل شد.

کتاب مقدس عشق در سال 1402 به همت انتشارات نسل نواندیش روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب مقدس عشق برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای کسانی که به کتاب‌های اخلاقی و متون ادبی رمانتیک علاقه دارند مناسب است.

در بخشی از کتاب مقدس عشق می‌خوانیم

بی‌همتای من! من، در جهانی آکنده از آدمک‌های همسان، در جست‌وجوی انسانی بودم که خودش باشد. خسته از پرسه‌های بسیار و ناامید از جست‌وجوهای بی‌فرجام، در سایه‌سار درختی آرمیدم. رودی که از فراز می‌آمد شتابان به‌سوی فرود می‌شتافت. خستگی جان را با زلالی آب روان شستم و دراز کشیدم تا باران مهر خورشید از لابه‌لای شاخه‌های درخت بر من ببارد. آوای نسیمی که گیسوان درخت را پریشان می‌کرد با نوای رودی که سنگ‌ریزه‌های کف رودخانه را به رقص می‌آورد آن‌چنان درهم ‌تنیده بود که گویی خداوند سمفونی باشکوهی را از فراز آسمان‌ها رهبری می‌کرد. ناگهان آواز فرشته‌ای مرا به خود آورد. تو پیچیده در جامه‌ای سپید می‌خرامیدی و چشم‌انداز را غرق در زیبایی می‌کردی. تو به گل‌ها لبخند می‌زدی، با پروانه‌ها سخن می‌گفتی و شادمانه آواز می‌خواندی. لحظه‌ای درنگ کردی. زانو زدی و آفتاب رویت را با آبِ رود شستی. سرت را بلند کردی و نگاهمان در هم گره خورد. تو لبخند زدی و جست‌وجوی من پایان یافت.

در جهان، موسیقی‌ای هست که هرگز آن را نخواهی شنید مگر آن زمان که خودت آن را بنوازی و از آن پس جهانت یکسره از نوای جان‌افزای موسیقی آکنده خواهد شد. از زمانی‌که آدمی زِهدان امن مادر را بدرود می‌گوید و به جهان درود می‌فرستد، هرکسی به‌گونه‌ای می‌کوشد آوای درون او را خاموش کند. پدران و مادران به‌مهر می‌کوشند نوزادگان را به‌گونه‌ای بپرورانند که می‌پندارند نیکوترین است. آموزگاران به‌مهر می‌کوشند نونهالان را به شیوه‌ای ادب آموزند که می‌پندارند زیبنده‌ترین است. مینویان گاه به مهر و گاه به کین می‌کوشند آدمیان را به راهی رهنمون شوند که می‌پندارند شایسته‌ترین است. فرمانروایان به‌کین می‌کوشند شهروندان را به ریخت آدمکی درآورند که می‌پندارند فرمان‌بردارترین است...

فهرست مطالب کتاب

افسانۀ آفرینش
راست‌گویی
پاک‌دامنی
مهربانی
فروتنی
خرسندی
بخشندگی
شکیبایی
خاموشی
دلیری
دادگری
کوشایی
عاشقانگی
سپاسگزاری
آهستگی
ازخودگذشتگی
پارسایی
خودآیینی
میانه‌روی
خردگرایی
معناآفرینی
آزادگی
یگانگی
دانش‌جویی
سادگی
زیبایی‌جویی
آرمان‌گرایی
میهن‌دوستی
مراقبه
بازگشتگی
افسانۀ جاودانگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدس عشق
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-220-844-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقدس عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقدس عشق

برای دریافت کتاب مقدس عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.