معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت سیستم‌های لجستیک

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت سیستم‌های لجستیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت سیستم‌های لجستیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت سیستم‌های لجستیک

کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت سیستم‌های لجستیک نوشته‌ی جیان پائولو جیانی، گیلبرت لاپورته و روبرتو موسمانو، موضوعاتی مانند پیش‌بینی نیازهای لجستیک، مدیریت یک انبار، انتخاب تأمین کنندگان، مدیریت حمل و نقل بار و ... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

لجستیک چیست؟

براساس یک تعریف عمومی، لجستیک شاخه‌ای از علم است که به بررسی فعالیت‌های کاربردی تعیین‌کننده‌ی جریان مواد و (جریان اطلاعات مربوطه) موجود در یک شرکت می‌پردازد که از تامین‌کنندگان تا تحویل محصول نهایی به مشتریان و خدمات پس از فروش گستره دارد. به طور کلی ریشه‌های لجستیک (تدارکات) از یک ماهیت و ذات به شدت منظم و نظام‌مند گرفته شده است.

لجستیک و مفاهیم مربوط به آن یکی از عناوین مهم مطالعاتی و کاربردی است که طی سال‌های اخیر نه تنها در دانشگاه‌ها که در محیط‌های کاربردی آن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و علاوه بر رشته‌های تحصیلی مستقیم آن مانند لجستیک، زنجیره تامین و حمل و نقل در سایر رشته‌ها مثل مدیریت، صنایع، فناوری اطلاعات و حتی در حوزه علوم انسانی به آن پرداخته شده است.

کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت سیستم‌های لجستیک (Introduction to logistics systems management 2003 Introduction to logistics systems management) از شش بخش تشکیل شده: بخش اول به کلیات مفاهیم لجستیک می‌پردازد. بخش دوم به نیازمندی‌های پیش‌بینی در لجستیک اشاره شده است. بخش سوم جانمایی تسهیلات در سیستم لجستیک معرفی شده و در بخش چهارم و پنجم و ششم موضوعاتی مانند انتخاب تامین کنندگان، مدیریت انبار و مدیریت حمل اقلام مورد توجه و بحث قرار گرفته است.

آشنایی با نویسندگان کتاب:

جیان پائولو جیانی (Gianpaolo Ghiani) استاد تحقیق در عملیات در دانشگاه سالنتو شهر لچه ایتالیا و مدرس دوره‌های لجستیک در دانشکده مهندسی می‌باشد.

گیلبرت لاپورته (Gilbert Laporte) دکترای خود را در زمینه تحقیقات عملیاتی از دانشکده اقتصاد لندن در سال 1975 کسب کرد.

روبرتو موسمانو (Roberto Musmanno) استاد تحقیقات عملیات در دانشگاه کالابریا ایتالیا است. او به تحقیقات وی در تدارکات، بهینه سازی شبکه و محاسبات موازی علاقه دارد.

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت سیستم‌های لجستیک می‌خوانیم:

روش‌های کیفی اساسا برطبق قضاوت‌های تخصصی و با روش‌های تجربی هستند، هرچند که دراین روش‌ها می‌توان از ابزارهای ساده ریاضی جهت ترکیب پیش بینی‌های متفاوت استفاده کرد. معمولا زمانی که داده کافی برای روش‌های کمی وجود ندارد، می‌توان در پیش‌بینی‌های متوسط و طولانی مدت از روش‌های کیفی استفاده کرد. برای مثال، زمانی که قرار است محصول یا خدمت جدیدی به بازار ارائه شود، زمانی که بسته بندی تغییر می‌کند یا زمانی که تحت تاثیر قرارگیری پیش‌بینی‌ها از تغییرات سیاسی با پیشرفت‌های فناوری مورد انتظار است. روش قضاوت مدیریت، روش دلفی و تحقیقات بازار از روش‌های کیفی هستند که به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در قضاوت مدیریت، پیش بینی توسط نیروی کار انجام می‌شود؛ برای مثال، نیروی فروش یا مدیریت شرکت، نیروی کار به دلیل شناخت بسیار از تجارت شرکت، از جمله تغییرات در رفتار کارکنان و پرونده مشتریان آینده‌نگر، می‌توانند پیش‌بینی‌های دقیق انجام دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی لجستیک‌ها (تدارکات)
فصل 2: پیش‌بینی نیازهای لجستیک
فصل 3: جانمایی تسهیلات در سیستم‌های لجستیک
فصل 4: انتخاب تأمین کنندگان
فصل 5: مدیریت یک انبار
فصل 6: مدیریت حمل و نقل بار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ای بر مدیریت سیستم‌های لجستیک
نویسنده، ،
مترجمامیرعباس شجاعی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات479
زبانفارسی
شابک978-964-468804-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
130000 ت - 13.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت سیستم‌های لجستیک

برای دریافت کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت سیستم‌های لجستیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.