معرفی و دانلود کتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه: به همراه معرفی ویرایش ششم PMBOK، مفاهیم و استانداردهای مدیریت پروژه

برای دانلود قانونی کتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه: به همراه معرفی ویرایش ششم PMBOK، مفاهیم و استانداردهای مدیریت پروژه

کتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه، نوشته‌ی امیرعباس شجاعی و سید علیرضا بطحایی، به تبیین اصول و مبانی برنامه‌ریزی، کنترل و مدیریت پروژه می‌پردازد. نویسندگان در این کتاب قصد دارند تا مخاطب را با راهکارهای برنامه‌ریزی دقیق پروژه و همچنین مفاهیم و استانداردهای آن آشنا کنند.

درباره‌ی کتاب برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه

اصلی‌ترین دلیل شکست پروژه‌ها، معمولاً نداشتن برنامه‌ریزی درست و مناسب برای ورود به پروژه است. بنابراین لازمه‌ی درست پیش بردن یک پروژه‌، برنامه‌ریزی مناسب برای آن است. امیرعباس شجاعی و سید علیرضا بطحایی در کتاب برنامه‌ریزی و کنترل پروژه تلاش کرده‌اند تا مفاهیم و اصول مدیریت پروژه را برای مخاطبان تبیین و مسئله‌ی پیش‌گفته را تا حدودی حل کنند.

کتاب برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، در 5 بخش و 15 فصل طراحی شده است. کتاب حاضر طوری نوشته شده که برای جامعه‌ی وسیعی از مخاطبان کارآمد باشد. به همین خاطر دشواری و پیچیدگی خاصی در زبان و نحوه‌ی بیان نویسندگان مشاهده نمی‌شود و حتی مخاطبانی که تخصص چندانی در این حوزه ندارند نیز می‌توانند آن را به راحتی مطالعه کنند.

معرفی و دانلود کتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه

بخش اول کتاب، کلیاتی درباره‌ی مفهوم پروژه به مخاطب ارائه می‌کند. در این بخش تاریخچه و تعریف پروژه، ویژگی‌ها و مفاهیم آن، عناصر پنج‌گانه‌ی مدیریت پروژه و مسائل از این دست، بررسی می‌شوند. سپس مؤلفان برنامه‌ریزی پروژه را در دو گونه‌ی آن، ‌مورد تحلیل قرار می‌دهند: برنامه‌ریزی در حال قطعیت و برنامه‌ریزی در حال عدم قطعیت. سه بخش از کتاب به نوع اول برنامه‌ریزی اختصاص می‌یابد. در بخش دوم ساختار شکست و تجزیه‌ی کار، شیوه‌ی تحلیل داده‌های زمانی و شیوه‌ی تحلیل داده‌های منابع به عنوان بخشی از اصول مدیریت پروژه معرفی می‌شوند. بخش سوم به کنترل پروژه، لزوم و شیوه‌ی آن مربوط می‌شود. در بخش چهارم سیستم‌های مدیریت پروژه معرفی می‌شوند. سیستم‌هایی از جمله PMBOK (ویرایش ششم)، پرینس 2، ISO 10006 و... . بخش پنجم و آخر کتاب به نوع دوم برنامه‌ریزی، یعنی برنامه‌ریزی در حالت عدم قطعیت اختصاص یافته است. در این بخش نیز دو شیوه برای محاسبات احتمالی به مخاطبان معرفی می‌شود: PERT و GERT.

نکته‌ی قابل توجه کتاب این است که نویسندگان در پایان هر فصل، تمریناتی را برای خواننده در نظر گرفته‌اند تا به وسیله‌ی این سوالات، روند ارزیابی آموزشی را تسهیل و تعمیق کنند.

کتاب برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، نوشته‌ی امیرعباس شجاعی و سید علیرضا بطحایی در شرکت چاپ و نشر بازرگانی به انتشار رسیده است.

کتاب برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان، مدیران، متخصصان و کارشناسان حوزه‌ی برنامه‌ریزی و کنترل پروژه کارآمد است.

در بخشی از کتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه: به همراه معرفی ویرایش ششم PMBOK، مفاهیم و استانداردهای مدیریت پروژه می‌خوانیم

کاربران ساختار شکست کار در اجرای پروژه‌های بزرگ، علاوه‌بر کارکنان پروژه، عواملی چون سرمایه‌گذاران، تامین‌کنندگان مالی، پیمانکاران، در بعضی موارد سازمان‌های دولتی و موسسات با دانش تکنولوژیکی پیچیده، ‌دخالت و مشارکت دارند که بیش‌تر از گذشته به اطلاعات چندگانه و متمرکز نیاز دارند. رعایت الزامات حکومتی و مقررات قانونی و مسئولیت نظارتی سازمان‌ها، به اطلاعات و زبان مشترک نیاز دارند. فلسفه ایجاد کد برای هر یک از عملیات در WBS و متدولوژی آن، می‌تواند این نیاز اطلاعاتی کلیه مراجع و واحدها را مرتفع کند. در حقیقت در اجرای پروژه، ساختار شکست کار یک داده و زبان مشترک است و ابزاری برای برقراری ارتباط بین کاربران مختلف در پروژه است که کاربرد موثری دارد. در تامین داده‌های مورد نیاز برای تدوین ساختار شکست کار، دو گروه شامل گروه عملیاتی پروژه و گروه‌های حاکمیتی و مسئول دخالت دارند. گروه‌های عملیاتی شامل، طراحی و مهندسی، ساخت و اجرا، مدیریت مالی، اداری و تامین تجهیزات و گروه‌های حاکمیتی و مسوول مانند، کارفرما/صاحبه کار، سازمان‌های دولتی و پیمانکاران هستند. یک ساختار شکست کار خوب طراحی و تدوین شده، گروه‌های عملیاتی و مسئول را قادر می‌سازد که ارتباطات دقیق و منظمی با هم داشته باشند.

منشور پروژه: قراردادی است که بین رهبر سازمان و تیم پروژه در ابتدای پروژه ایجاد می‌شود. اجزا منشور پروژه عبارتند از: مورد تجاری (تاثیر مالی)، شناسنامه، تعریف مشکل، تعریف اهداف، محدوده پروژه، نقش اعضای تیم، مخاطرات، نقاط عطف و اقلام قابل تحویل پروژه و در نهایت پشتیبانی‌های مورد نیاز. به عبارت دیگر مستندات هر پروژه شامل منشور پروژه یا فرآیند و جزئیات فعالیت‌ها می‌باشد. معمولا جزئیات فعالیت‌ها وارد نرم‌افزارهای مدیریت عملیات (مثلا ‌ام اس پی برای پروژه ها) می‌شود. اطلاعات مورد نیاز منشور از قراردادها، بیانیه و برنامه کسب و کار به‌دست می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
قسمت اول: پروژه (تاریخچه، تعاریف و مفاهیم)
فصل اول: تاریخچه پروژه
فصل دوم: تعاریف پروژه
فصل سوم: مفاهیم پروژه
قسمت دوم: برنامه‌ریزی در حالت قطعیت
فصل چهارم: ساختار شکست کار (جمع‌آوری و تحلیل داده‌های اولیه)
فصل پنجم: تحلیل داده‌های زمانی
فصل ششم: تحلیل داد‌ه‌های منابع
فصل هفتم: تحلیل داده‌های هزینه، زمان، منابع
قسمت سوم: کنترل پروژه
فصل هشتم: فرآیندهای کنترل پروژه
قسمت چهارم: سیستم‌های مدیریت پروژه
فصل نهم: پیکره دانش مدیریت پروژه (PMBOK 6th Edition (Project Management Body of knowledge
فصل دهم: متدولوژی پرینس 2 (Prince 2 (Projects In Controlled Environments
فصل یازدهم: سیستم مدیریت کیفیت در پروژه‌ها استاندارد ISO 10006
فصل دوازدهم: استاندارد مدیریت ارزش حاصله (EVMS (Earned Value Management Standard
فصل سیزدهم: دفتر مدیریت پروژه (PMO (Project management office
قسمت پنجم: برنامه‌ریزی در حالت عدم قطعیت
فصل چهاردهم: محاسبات احتمالی PERT
فصل پانزدهم: فلوگراف‌ها و محاسبات احتمالی GERT
ضمائم
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه: به همراه معرفی ویرایش ششم PMBOK، مفاهیم و استانداردهای مدیریت پروژه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات338
زبانفارسی
شابک978-964-468713-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه

برای دریافت کتاب برنامه ریزی و کنترل پروژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.