معرفی و دانلود کتاب ملاقات با خانم دوبلور

عکس جلد کتاب ملاقات با خانم دوبلور
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ملاقات با خانم دوبلور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ملاقات با خانم دوبلور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ملاقات با خانم دوبلور

کتاب ملاقات با خانم دوبلور، مجموعه داستانی به قلم نویسنده‌ی معاصر، بهزاد باباخانی است که ده داستان را دربرمی‌گیرد. هر یک از داستان‌ها، روایت و جهانی متفاوت و مستقل را بازگو کرده و به مضامین گوناگون عاشقانه، اجتماعی یا خانوادگی اشاره دارند.

درباره‌‌ی کتاب ملاقات با خانم دوبلور

در میان داستان‌های ادبیات معاصر، کتاب‌هایی با درون‌مایه‌ی عاشقانه، اجتماعی و خانوادگی کم نیستند اما نکته‌ی ناب و آنچه میان این آثار کم پیدا می‌شود، آن است که خالق اثر به نقاط ویژه‌ و زوایای کمتر دیده شده از دنیای ذهنی شخصیت‌های داستان توجه نشان دهد و با روحیه‌ی هنرمندانه، راه‌های جدیدی برای انتقال این دنیا بر روی کاغذ پیدا کند. این همان کاری‌ست که بهزاد باباخانی در مجموعه داستان خود، یعنی کتاب ملاقات با خانم دوبلور به آن همت گماشته.

در طی داستان‌های این کتاب، مخاطب در حین همراهی با فرازوفرود و چالش روابط افراد، ژانر داستان‌های خانوادگی را در قالبی ملموس و در‌عین‌حال متنوع تجربه خواهد کرد. داستان‌های عاشقانه‌ی این مجموعه نیز رنگ‌وبوی ویژه‌ی خود را دارند. قلم بهزاد باباخانی در بیان عواطف و احساسات انسانی نه‌تنها خساست به خرج نمی‌دهد، بلکه آن را به چاشنی‌ پدیده‌هایی مثل دلتنگی، حسرت و خیانت نیز می‌آراید.

برخی از داستان‌های کتاب نیز پیرنگی از مسائل و رویداد‌های اجتماعی دارند و نمایی حقیقی از جامعه‌ی امروزی را به مخاطب نشان می‌دهند. نکته‌ی جذاب‌تر آنکه کتاب ملاقات با خانم دوبلور، گرچه برای بزرگسالان نوشته شده اما از ورود به دنیای ذهن کودکان و عجایب آن نیز صرف‌نظر نکرده است؛ به‌خصوص در داستان اول که در آن، بهزاد باباخانی، قلم روایت را به شخصیت اول داستان، یعنی یک کودک داده و در داستانی دیگر نیز با رویکردی کاملاً متفاوت به دنیای عاری از گناه کودکان نگاهی انداخته است.

نکته‌ی قابل‌توجه دیگر در کنار این تنوع مضمون در آثار بهزاد باباخانی، خلاقیت او در امتحان کردن ساختار‌های فنی جدید در داستان است که هم خوانندگان فارسی‌زبان را به انواع مختلف داستان‌ها آشنا خواهد کرد و هم نمونه‌ی جالبی برای دوست‌داران جهان زیبای نویسندگی خواهد بود. از جنبه‌های روانشناختی داستان‌های این کتاب نیز نباید غافل شد. نویسنده با سرک کشیدن در ذهن شخصیت‌ها و پرده برداشتن از نیت‌ها و انگیزه‌های درونی ایشان، تصویری دقیق از فعل‌و‌انفعالات باطنی شخصیت‌هایش را در برابر مخاطب مجسم می‌کند. این نکته موجب می‌شود شخصیت‌ها و اقداماتشان برای مخاطب باورپذیرتر، واقع‌گرایانه‌تر و قابل‌درک‌تر باشند. نثر ساده اما جذاب و گیرای نویسنده که گاه متناسب با تلاطم رخدادها، ضرباهنگ تندی به خود می‌گیرد، از دیگر مزیت‌های این مجموعه به شمار می‌آید.

کتاب پیش‌رو در سال 1394 و با همت نشر افق در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

کتاب ملاقات با خانم دوبلور برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی دوست‌داران ادبیات فارسی معاصر، به‌ویژه داستان‌های کوتاه عاشقانه و جامعه‌شناختی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ملاقات با خانم دوبلور می‌خوانیم

انگار که شعر بگویم، مغلوط و بدقافیه. مینا جوری ناآشنا و ترس‌خورده نگاهم می‌کند که دلم آشوب می‌شود. توی خواب حس بدی دارم. منتظر فاجعه‌ام و قدرتی برای پیشگیری ندارم. مینا به خودش می‌آید، می‌دود سمت در شیشه‌ای بالکن، می‌پرد داخل اتاق و پرده‌ی توری را می‌کشد. انگار این صحنه را قبلاً دیده‌ام و از عواقبش باخبرم، ولی انتظاری بیمارگونه وادارم می‌کند بکپم سرجام و بقیه‌ی ماجرا را ببینم.

حدسم درست است. حشمت به جای مینا می‌آید، مست‌تر از همیشه، قلچماق، نیمه‌لخت، با سبیل‌های پت‌وپهن و شکم برآمده. دگمه‌های پیراهنش بازند و هرازگاهی با چاقوی سلاخی که توی دست راستش گرفته، سینه‌ی لخت و پشمالوش را می‌خاراند. حواسش به من نیست یا شاید وانمود می‌کند. همه‌اش در خواب زهره‌ام می‌ترکد که نکند من را آن بالا ببیند و دخلم را بیاورد. در عالم مستی تلوتلو می‌خورد و به زمین و زمان فحش می‌دهد. صداهای گنگ و اغراق‌شده‌ی خواب، توی گوشم می‌پیچند و وزوز می‌کنند: «بزدل پست... بی‌مایه‌ی بی‌شرف دزد شیاد...»

یکهو جلوی یکی از دیوارها می‌ایستد و چشم‌های زشت و دریده‌اش وغ می‌زنند. ترسم چندش‌آور می‌شود. یعنی آن‌قدر می‌ترسم که از خودم بدم می‌آید. بعد خیلی آهسته، جوری که انگار اسلوموشن فیلم است، همراه موسیقی ترسناکی که ذهنم ساخته و سوار تصویر کرده، برمی‌گردد سمت من. چشم‌هاش پرخون شده‌اند و منخرین گشادش از خشم باز و بسته می‌شود. نعره‌ای می‌زند و می‌دود طرفم. بی‌اختیار از بالای دیوار می‌پرم توی خرابه. چاقوی حشمت، سَرخورده، دیوار را می‌خراشد. هر دو سمت خرابه بن‌بست است. فریب خورده‌ام. پشیمان می‌شوم که پریده‌ام، ولی قدرت تکان‌خوردن ندارم. به اینجا که می‌رسم، توی خواب می‌فهمم که خوابم و بی‌صبرانه منتظر آخرین و بی‌رحمانه‌ترین حقه‌های کابوسم می‌مانم تا به حال مرگ بیفتم و به ناچار بیدار شوم. دلم بد شور می‌زند. سمت دیگر خرابه را نگاه نمی‌کنم.

فهرست مطالب کتاب

برج‌ها با آپارتمان‌ها فرق ندارند
تو از دکترها متنفری
ملاقات با خانم دوبلور
بومرنگ
لطفاً در این مکان آشغال نریزید
میخ فولادی
قصه‌ی هندوانه در شبی تابستانی
مثل سیب
خواب آخر
دشت بهشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ملاقات با خانم دوبلور
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-353-101-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ملاقات با خانم دوبلور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ملاقات با خانم دوبلور

برای دریافت کتاب ملاقات با خانم دوبلور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.