معرفی و دانلود کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه

عکس جلد کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه

کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه، مجموعه‌ای متشکل از سی و شش داستانک شنیدنی و جذاب به قلم و صدای سیامک احمدی است. مضاف بر این، بحثی اجمالی در باب فرم ادبیِ داستان کوتاه کوتاه نیز، جهت آشنایی بیشتر با این نوع خاص از نوشتار، در مقدمه‌ی کتاب خدمت علاقه‌مندان ارائه گردیده است.

درباره کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه:

داستانِ کوتاه کوتاه (یا آنطور که برخی دیگر می‌گویند: داستانک) یک فرم روایی نسبتاً نوظهور است. کتابی که پیش رو دارید مجموعه‌ای از داستانک‌های سیامک احمدی را شامل می‌شود؛ نویسنده‌ای جوان که علاوه بر نگارش این نوع از آثار، پژوهش‌هایی تئوریک نیز در رابطه با آن انجام داده است. نتیجه‌ی این پژوهش‌ها را می‌توانید در مقدمه‌ی اثر حاضر بشنوید.

احمدی در این مقدمه کوشیده تا تعریفی جامع و مانع از نوع ادبی داستان کوتاه کوتاه ارائه دهد. تعریف او به طور خلاصه چنین است: داستان کوتاه کوتاه شکلی از روایت منثور است که می‌توان آن را در مدت زمانی بسیار اندک خواند یا شنید، و درباره‌اش ساعت‌ها به بحث نشست. همانطور که می‌بینیم، در این تعریف، کمیت و کیفیت به طور توأمان در نظر گرفته شده‌اند. از حیث کمی، داستان کوتاه کوتاه نمی‌تواند بیش از مقداری مشخص باشد، و از حیث کیفی نیز، لازم است که حاوی محتوایی تأثیرگذار باشد. پس برخورداری از ایجاز و عمیق بودن، دو شرط اصلی برای داستان کوتاه کوتاه نامیدن یک اثرند. تمام قصه‌هایی که در کتاب بدون گفتگو خواهید شنید، این دو شرط را احراز می‌کنند، و همگی با هر متر و معیاری که حساب کنیم، داستان کوتاه کوتاه محسوب می‌شوند.

با این حال تفاوت‌های جزئی‌ای نیز میان حدود چهل اثر گردآمده در این کتاب وجود دارد. مثلاً برخی دیالوگ‌محورند، برخی دیگر نه. بعضی‌شان طنز بیشتری دارند، و بعضی‌شان به نسبت جدی‌ترند. همچنین، طول بعضی از آنها از دو خط تجاوز نمی‌کند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به یک یا چند پارگراف نیز برسند. با این حال، همانطور که گفتیم، همگی‌شان داستانک یا داستان کوتاه کوتاه به شمار می‌روند، و نه داستان کوتاه؛ و از این جهت، بسیار مناسب افرادی‌اند که وقت یا احیاناً، حوصله‌ی خواندن یا گوش سپردن به آثار داستانی طولانی را ندارند.

کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر را به تمام دنبال‌کنندگان ادبیات امروز ایران و البته، دوست‌داران آثار داستانی کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

با سیامک احمدی بیشتر آشنا شویم:

وی از نویسندگان جوان و خوش‌آتیه‌ی ماست که بیشتر در زمینه‌ی ادبیات داستانی فعالیت دارد. قلم طناز و نگاه مینیمالیستی، دو عنصر همیشه حاضر در نوشته‌های اوست. از کتاب‌های احمدی می‌توان به سه اثر با عناوینِ «عاشقی با گیسوان معشوقش خود را به دار آویخت»، «به علت تغییر شغل این کتاب را نوشتم» و «بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه می‌شنویم:

ترک دیوار و میخ: ترک دیوار به میخ کوبیده‌شده بر دیوار که کج هم شده بود، نگاه کرد. لبخندی از روی تمسخر زد و به آرامی گفت: «تو چرا کج شدی؟ چرا رنگ و رویت زد شده؟ به چه دردی مبتلا شده‌ای؟» میخ کج دیوار گفت: «به همان دردی که تو را به وجود آورده‌ام.»

فاصله‌ی رؤیا تا واقعیت: در رؤیایی شیرین فرو رفته بود؛ خانه‌ای بزرگ با حیاط، باغ، استخر، سونا، جکوزی، و چند اتومبیل مدل بالا. چند خدمتکار، و یک انبار بزرگ پر از شکلات، شیرینی، آجیل، پسته، بستنی، و غداهایی که تا به حال ندیده بود. به همراه نوشیدنی‌های گوارا، از خلیج دور، و یک همسر زیبا، و غرغرهایی که مدام در گوشش می‌پیچید، و چند تا بچه‌ی قدونیم‌قد که از سروکول هم بالا می‌رفتند و چیزی نمانده بود که از سروصدای آنها راهی تیمارستان شود. با خود گفت: فاصله‌ی رؤیا تا واقعیت چقدر است؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
مقدمه‌ای بر داستان کوتاه کوتاه
5 دقیقه
قسمت اول
3 دقیقه
قسمت دوم
3 دقیقه
قسمت سوم
2 دقیقه
قسمت چهارم
9 دقیقه
قسمت پنجم
2 دقیقه
قسمت ششم
2 دقیقه
قسمت هفتم
3 دقیقه
قسمت هشتم
3 دقیقه
قسمت نهم
3 دقیقه
قسمت دهم
2 دقیقه
قسمت یازدهم
1 دقیقه
قسمت دوازدهم
2 دقیقه
قسمت سیزدهم
3 دقیقه
قسمت چهاردهم
3 دقیقه
قسمت پانزدهم
2 دقیقه
قسمت شانزدهم
2 دقیقه
قسمت هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه
نویسنده
راویسیامک احمدی
ناشر چاپینشر رازگو
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه

برای دریافت کتاب صوتی بدون گفتگو و چند داستان کوتاه کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.