معرفی و دانلود کتاب من به جای او

عکس جلد کتاب من به جای او
قیمت:
۱۰۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من به جای او و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من به جای او و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من به جای او

کتاب من به جای او نوشته‌ی لی گئوم یی، داستانی متفاوت از جنگ جهانی دوم است که دو دختر هم‌سن و شبیه به هم را بطن ماجراهای خود قرار می‌دهد. این دو دختر که یکی ارباب و دیگری خدمتکار هستند، در جریان استعمار کره در خلال سال‌های اولیه‌ی قرن بیستم، ماجراهایی باورنکردنی را پشت‌سر می‌گذارند. مهاجرت آن‌ها از کره به ژاپن و سپس بازگشتشان به وطن پس از پایان گرفتن جنگ، روایت‌های اصلی داستان را شکل می‌دهند.

درباره‌ی کتاب من به جای او

دو دختر، یکی «چریونگ» و دیگری «سونام»، در کره‌ی اشغالی در اوایل قرن بیستم زندگی می‌کنند. یون در هشت‌سالگی کادوی تولد عجیبی دریافت می‌کند؛ یک خدمتکار. او به همراه پدرش به منزل رعیتی برای خرید دخترشان می‌رود. قبل‌تر بر سر فروش یک دختربچه توافق شده، اما در لحظه‌ی موعد، دخترک گریه سر می‌دهد و از رفتن امتناع می‌ورزد. در همین هنگام، دختر دیگری به‌جای او بلند می‌شود و می‌گوید: «نمی شه من به جای اون برم؟» این دختر که سونام دارد، هفت‌ساله است. چریونگ با اینکه نمی‌داند چرا باید یکی از آن دختربچه‌ها را انتخاب کند، سونام را به آن دخترک گریان ترجیح می‌دهد. چریونگ وقتی می‌فهمد که هدیه‌ی تولدش این دخترک کثیف و شلخته است، ناامید می‌شود. پدر چریونگ سه دانگ از شالیزاری را که خانواده‌ی سونام بر روی آن کار می‌کنند، به نامشان می‌زند و در عوض دخترشان را برای همیشه صاحب می‌شود.

این شروعِ هیجان‌انگیز کتاب من به جای او (Can't I Go Instead) است و داستانی پرکشش و پرآشوب را نوید می‌دهد که چریونگ و سونام دو قطب اصلی آن هستند. لی گئوم یی (Lee Geum-yi) از همین ابتدا، اختلاف طبقاتی را در جامعه‌ی کره به‌خوبی نشان می‌دهد. او سرگذشت دختران هم‌سن‌وسال را در شرایط اجتماعی آشفته‌ای که در آن کره مستعمره‌ی ژاپن است، نشان می‌دهد، اما حتی در این شرایط بحرانی نیز طبقه‌ی اجتماعی سهم بزرگی در میزان رنج مردمان، ایفا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب من به جای او

در کره‌ی جنگ‌زده و استعمارزده، پدر چریونگ نقش یک فرد بانفوذ و ثروتمند را ایفا می‌کند که رابطه‌ی خوبی با استعمارگران دارد. چریونگ نیز به‌واسطه‌ی پدرش، دختری اشراف‌زاده به حساب می‌آید و قدرت این را دارد که تصمیم بگیرد در شهر دیگر تحصیلاتش را تکمیل کند. حالا چریونگ در سن جوانی به سر می‌برد و با سونام که هنوز خدمتکار همراهش است، راهی کیوتو، شهری در ژاپن، می‌شود. چریونگ که پیش‌تر در نظر داشت به توکیو برود، حالا برایش شهر مقصد مهم نیست و فقط می‌خوهد از خانه دور شود و کیوتو این خواسته‌اش را برآورده می‌کند. سونام که می‌شنود قرار است چریونگ را همراهی کند، آن‌قدر هیجان زده می‌شود که خوابش نمی‌برد. در سرزمینی دور از خانه، چه دنیایی ممکن بود وجود داشته باشد؟ چه چیز انتظار دو دختر جوان کره‌ای را می‌کشد؟ ارباب و خدمتکاری که حالا با ظاهر جدید و در لباس‌های غربی بی‌شباهت به یکدیگر نیستند.

شروع زندگی جدید در ژاپن برای چریونگ، همراه با دل‌دادگی به یک فعال استقلال‌طلب کره‌ای است؛ چیزی که او را به دردسر زیادی می‌اندازد. معشوقه‌ی چریونگ دستگیر می‌شود و اگر ژاپنی‌ها به تحقیقاتشان ادامه دهند، سرنوشت خوبی در انتظار چریونگ نیست. به همین دلیل پدر چریونگ برای نجات دخترش، او را به عقد یک ژاپنی درمی‌آورد و روانه‌ی آمریکا می‌سازد. حالا در نبود چریونگ، کسی باید هویت او را بپذیرد و نقش چریونگ تقلبی را بازی کند و او کسی نیست جز سونام؛ کسی که سال‌ها قبل نیز جای کس دیگری به کنیزی درآمده بود و حالا می‌رفت که به خدمت ارتش ژاپن دربیاید. سونام در ابتدا با وعده‌ی یادگیری خدمات پرستاری در ارتش ژاپن، فریب می‌خورد، اما سپس با واقعیت چرکی روبه‌رو می‌شود؛ او باید نقش برده‌ای جنسی را میان سربازان ارتش بازی کند.

پس از گذشت سال‌ها و به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم، سونام و چریونگ به کشور خود بازمی‌گردند. لی گئوم یی در این فصل تازه، باید نشان دهد که این دو دختر چطور می‌خواهند هویت گم‌شده‌ی خود را بازیابند؟

کتاب من به جای او رمانی تاریخی و پرتعلیق است که به مسئله‌ی فقر، جنگ، تضاد طبقاتی و استعمار می‌پردازد. این کتاب توسط پرنیان نصوری ترجمه و از سوی نشر دانش‌آفرین چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب من به جای او

  • شخصیت‌های پیچیده و عمیقاً انسانیِ کتاب من به جای او، شما را مجذوب و ویران می‌سازند. (جوهیا کیم)
  • کتاب من به جای او یک پاداش بزرگ است برای خوانندگان رمان‌های تاریخی که عاشق غافلگیری و شخصیت‌های پیچیده هستند. (لورنا هیوز)
  • این داستانی الهام‌بخش از یک عزم و اراده‌ی راسخ است که از موقعیتی وحشتناک، بهترین نتیجه را حاصل می‌کند. (بوک‌لیست)
  • کتاب من به جای او اثری تاریخی از نویسنده‌ی تحسین‌شده کره‌ای، لی گئوم یی، است که سال‌های اولیه‌ی قرن بیستمِ کره را با وضوحی غیرقابل‌وصف زنده می‌کند. رفتارهای تبعیض‌آمیز آمریکایی‌ها با آسیایی‌ها که برگرفته از مستندات تاریخی است، بخش مهمی از این رمان را تشکیل می‌دهد. (NZ Booklovers)

کتاب من به جای او برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و موضوع جنگ جهانی دوم از این اثر استقبال خواهند کرد. دوست‌داران ادبیات کره نیز مخاطبین اثر حاضر هستند.

در بخشی از کتاب من به جای او می‌خوانیم

آن ها به ایستگاه دگو که بزرگ‌ترین ایستگاه بود رسیده و مسافران زیادی درحال سوار شدن به قطار و یا پیاده شدن از آن بودند. هنگامی که او خواب بود، مسافران کناری و رو به رویی اش تغییر کرده بودند. این بار روبه رویش مادر و دختر کوچکی خوابیده بودند و کنارش پیرمردی با کت بلند و یقه ای لکه دار چرت می زد. فروشنده‌های دوره گرد به پنجره های قطار چسبیده بودند و نام اجناس و قیمت هایشان را فریاد می زدند.

قطار دوباره شروع به حرکت کرد.

سونام با احساس گرسنگی، کوفته برنجی هایی را که در پارچه پیچیده شده بود به همراه چند تخم مرغ آب پز و یک بطری نوشابه از کیفش خارج کرد. این ناهار را سورین برایش آماده کرده بود. با باز کردن قسمتی از پارچه شروع کرد به خوردن برنج نمک سود شده. درحالی که برنج را به سمت دهانش می برد، نگاهش را از دخترک روبه رویی اش که به نظر می رسید سوءتغذیه داشته باشد گرفت. دخترک ژنده پوش به نظر می آمد و حتی در خواب هم خستگی و درهم شکستگی از سر و روی مادرش می بارید.

هنگامی که سونام شروع به خوردن کرد، دخترک بدون ذره ای خجالت به او خیره شد. سونام حس کرد که برنج در گلویش گیر کرد و کمی مردد شد؛ سپس یکی از دو تخم مرغ آب پزی را که داشت به او داد. دخترک با گیجی به مادر به خواب رفته اش نگاه کرد و با تردید تخم مرغ را گرفت. سونام تخم مرغ باقی مانده را هم خورد و بطری نیمه پر نوشابه را به دست دخترک داد. از آنجایی که احساس خواب آلودگی نمی کرد، کتابی را از کیفش بیرون آورد تا مطالعه کند. آن کتاب رمانی از یی گوانگ سو به نام سنگدل بود که چریونگ به سونام قرض داده بود تا هر وقت حوصله اش سر رفت بخواند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من به جای او
نویسنده
مترجمپرنیان نصوری
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات425
زبانفارسی
شابک978-622-5667-45-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من به جای او

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من به جای او

برای دریافت کتاب من به جای او و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.