معرفی و دانلود کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟

عکس جلد کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟
قیمت:
۷۳,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟

آیا خلاقیت استعدادی خدادادی است که تنها در سرشت نوابغ بزرگ وجود دارد یا همه‌ی ما از قوه‌ی خلاقه برخورداریم؟ الن گنت می‌کوشد در کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟ به این پرسش پاسخ دهد و یک فرض رایج را دراین‌باره زیر سؤال ببرد.

درباره‌ی کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟

الن گنت از خلال مصاحبه با طیف گسترده‌ای از افراد، از میلیاردرها گرفته تا دانشمندان علوم اعصاب، به بیانمندی و تقریر جدیدی درباره‌ی خلاقیت رسیده است؛ او با پشتوانه‌ی علمی مراحل چهارگانه‌ای را برای فرآیند خلاقه در نظر گرفته است که می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به موفقیت در عرصه‌هایی که نیاز به خلاقیت دارند استفاده کنید. الن گنت این مراحل چهارگانه را به تفصیل در کتاب منحنی خلاقیت (The Creative Curve) شرح داده است.

منحنی خلاق تعادل خوبی میان تحقیقات تحلیلی، تاریخی، ریاضی و مسئله‌ی خلاقیت برقرار می‌کند. الن مصاحبه‌های خود با هنرمندان و افرادی که به صورت حرفه‌ای با عمل خلاقه سروکار دارند را با مصاحبه‌هایی که با دانشمندان صورت داده است ترکیب می‌کند تا از خلال این درهم‌آمیزی به کشف الگویی قابل پیش‌بینی در این زمینه بپردازد.

الن گنت در کتاب منحنی خلاقیت بر این عقیده است که خلاقیت برای تمامی افراد قابل دستیابی است. اگر خلاقیت را به معنای پیدا کردن راه حل‌های جدید و نوآورانه برای مسائل قلمداد کنیم، آنگاه به حرف الن گنت می‌رسیم و درمی‌یابیم که همه‌ی ما می‌توانیم در زندگی خود از آن برخوردار باشیم. او می‌گوید هر کسی می‌تواند با تمرین و تلاش و پشتکار، خلاقیت خود را بهبود ببخشد.

چنانچه الن گنت می‌گوید، جوامع خلاق باید شامل چهار گونه از افراد به ترتیب زیر باشند:

  • یک معلم استاد: فردی باتجربه که الگوها و فرمول‌های موفقیت را در صنعت مورد علاقه‌ی خود به شما آموزش می‌دهد.

  • یک همکار متعارض: کسی که نقص‌ها و کاستی‌های شما را جبران می‌کند. چرا که هیچ‌یک از ما کامل نیستیم.

  • یک الهام‌بخش مدرن: فردی که به شما انگیزه می‌دهد و نقشی الهام‌بخش برای شما دارد.

  • و یک مروج برجسته: برای موفقیت، باید به رسمیت شناخته شویم و برای این کار به مروجی برجسته نیاز داریم تا اعتبار خود را با ما به اشتراک بگذارد.

چهار قانون خلاقیت که الن گنت از آنها سخن می‌گوید، به این معنی نیستند که ما می‌توانیم پس از عملی کردن آن‌ها بلافاصله به موفقیت فوری دست پیدا کنیم. در عوض، موفقیتی که به دنبال آن هستیم مستلزم طی نمودن یک فرآیند طولانی و تلاشی مداوم به همراه خودباوری است. بیشترین چیزی که مطالعه‌ی این کتاب برای شما به ارمغان می‌آورد، اعتماد‌به‌نفس است. این دستاورد باعث می‌شود باور کنید که شما هم می‌توانید و برای خلاق بودن لازم نیست استعدادی خدادادی داشته باشید.

کتاب منحنی خلاقیت با ترجمه‌ی فاطمه نبی‌زاده و به همت نشر هورمزد تهیه و منتشر شده است.

افتخارات کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟

  • در لیست کتاب‌های پرفروش آمازون؛
  • بهترین کتاب به انتخاب مجله‌ی فوربس؛
  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی خلاقیت و نبوغ.

نکوداشت‌های کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟

  • منحنی خلاقیت یکی از مخرب‌ترین باورها را در مورد خلاقیت را به چالش می‌کشد؛ این که خلاقیت مختص نوابغ است. در واقع همان‌طور که الن گنت استدلال می‌کند، همه‌ی ما این پتانسیل را داریم که ایده‌های مبتکرانه ارائه کنیم و آن‌ها را عملی کنیم. کتاب منحنی خلاقیت با حکایات پرجنب‌وجوش شما را از طریق علم و تمرین به خلاقیت وا می‌دارد تا از پیشرفت‌های خود استفاده کنید. (دنیل پینک)

  • گنت در کتاب منحنی خلاقیت تعادل ایده‌آلی را از آموزه‌های ارزشمند، نثر روان و داستان‌های تازه در اختیار شما می‌گذارد. (Publishers Weekly)

  • سفری پویا در مسیر خلاقیت. خبر خوب این است که هیچ مانعی برای نویسنده وجود ندارد، و اگر به اندازه‌ی کافی چیزی را بخواهید، خلاقیت در انتظار شماست. (ست گودین)

  • کتابی برای همه‌ی کسانی که فکر می‌کنند هیچ خلاقیتی در خود ندارند. الن گنت نشان می‌دهد که شما واقعاً این‌گونه نیستید و دارید اشتباه می‌کنید. (آن هندلی)

  • کتابی سرشار از بصیرت، ابتکار و آموزه‌های عملی. منحنی خلاقیت، درک ما از مفهوم خلاقیت به مسیری کاملاً روشن و سنجیده به مقصد موفقیت رهنمون می‌سازد. (شان آکور)

  • یک کتاب عالی برای هر بازاریابی که احساس می‌کند می‌خواهد خلاق‌تر باشد، اما نمی‌داند چگونه باید این کار را انجام دهد. گنت به وضوح می‌گوید که خلق محصولات و کمپین‌های موفق، یک استعداد خدادادی و عرفانی نیست، بلکه یک مهارت قابل یادگیری است. (میگن آیزنبرگ)

کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌هایی با موضوع خلاقیت و توسعه‌ی فردی علاقه دارید، مطالعه‌ی کتاب منحنی خلاقیت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با الن گنت بیشتر آشنا شویم

الن گنت (Allen Gennett) مؤسس و مدیر عامل یک شرکت تحلیل نرم‌افزاری به نام TrackMaven است که مشتریان بزرگی همچون مایکروسافت، ماریوت، هوندا، جنرال الکتریک و… دارد. در سال 2018 شرکت او با مؤسسه‌ی Skyword، پلتفرم پیشرو بازاریابی محتوایی، ادغام شد؛ جایی که او اکنون به عنوان مدیر ارشد استراتژی در آن مشغول فعالیت است. الن گنت بر این عقیده است که مأموریت دارد به مردم کمک کند تا پتانسیل‌های خود را کشف کنند و سپس آن‌ها را شکوفا سازند.

در بخشی از کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟ می‌خوانیم

منحنی خلاقیت چارچوبی را مطرح می‌کند تا چگونگی ورود ایده‌های جدید به بازار و دستیابی به موفقیت را توضیح دهد، بدون آنکه زیاده‌روی کرده یا مدت‌زمانی طولانی معطل کنند. این منحنی دارای مفاهیم مهمی برای هر فرد خلاقی است. به‌عنوان‌مثال، یکی از شیوه‌های کاهش سرعت آثار منحنی این است که روند مواجهه را کندتر کنیم، به همین دلیل، بسیاری از مارک‌های لوکس روی منحصربه‌فرد‌بودن تمرکز می‌کنند و قیمت را نه برای افزایش توزیع که برای افزایش درآمد، بالا می‌برند. تنها راه جهت اجتناب از خمیدگی، این است که محصول شما اعتیادآور باشد (به پایداری قدرت قهوه یا بازی‌های کامپیوتری بخصوصی فکر کنید.)

بااین‌حال، گروه بیتلز از کجا می‌دانست که در موسیقی خود چه‌قدر از سی‌تار استفاده کند؟ از طرف دیگر، مارک زاکربرگ از کجا می‌دانست که در اولین نسخه از فیسبوک از چه ویژگی‌هایی دوری کند؟

اینجا همان جایی است که مصاحبه‌های من انتقادی می‌شوند. من نشستی با ده‌ها نفر با موفقیت‌های خلاقانه در زمینه‌های مختلف داشتم.

هدف من این است که درک کنم آن‌ها چگونه موفق می‌شوند تا ایده‌های خلاقانه را یکی پس از دیگری در نقطۀ امن ایجاد کنند. ازآنجاکه همۀ ما قابلیت خلاقانه داریم و داشتن ضریب هوشی بالای نابغه‌ها برای رسیدن به موفقیت الزامی نیست، می‌خواستم فرایند خلاقانۀ این افراد را ترسیم کنم. آن‌ها چه کردند که بقیۀ ما باید در بازتولید در نظر بگیریم؟

من از این افراد سؤالاتی درمورد دوران کودکی آن‌ها، نحوۀ تجسم ایده‌های جدید، نحوۀ تبدیل این ایده‌ها به موفقیت و نحوۀ تبلیغ ایده‌ها بعد از اتمام کار پرسیدم. اغلب به نظر می‌رسید روان‌پزشک هستم، به‌خصوص که مصاحبه‌های بسیاری را روی مبل انجام داده‌ام.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: واژگونی اسطوره خلاقیت
1: رؤیاسازی
2: یادگیری دروغ
3: ‌منشأ اسطوره
4: ‌استعداد چیست؟
5: چه‌کسی نابغه است؟
6: منحنی خلاقیت
بخش دوم: چهار قانون منحنی خلاقیت
7: قانون اول: میزان مصرف
8: قانون دوم: تقلید
9: قانون سوم: جوامع خلاق
10: قانون چهارم: تکرار
سخن آخر
پسگفتار
تشکر و قدردانی
یادداشتی درمورد منابع و روش‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟
نویسنده
مترجمفاطمه نبی زاده
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-7251-37-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟

برای دریافت کتاب منحنی خلاقیت: چگونه بهترین ایده را در بهترین زمان پرورش دهیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.