معرفی و دانلود کتاب مهار کما‌ل گرایی: راهنمای خودیار برای درمان کمال گرایی ناسازگار

برای دانلود قانونی کتاب مهار کما‌ل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهار کما‌ل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهار کما‌ل گرایی: راهنمای خودیار برای درمان کمال گرایی ناسازگار

کتاب مهار کما‌ل گرایی نوشته‌ی آنتها فورسلند، آنا استیل، برونوین رایکوس و لوئلا لیم برای کسانی است که از زندگی کمال‌گرایانه خسته شده‌اند. کمال‌گرایی یکی از ویژگی‌های شخصیتی است که می‌تواند هم منفی باشد و هم مثبت. این ویژگی درصورت افسارگسیختگی،‌ مهار زندگی شما را در دست خواهد گرفت. پس تا دیر نشده، این راهنمای خودیار را مطالعه کنید.

درباره‌ی کتاب مهار کمال گرایی

افرادی هستند که سال‌هاست که می‌خواهند کتابی بنویسند؛ اما با خودشان فکر می‌کنند که کارشان آن‌قدر خوب نخواهد شد که ارزش چاپ شدن داشته باشد. درواقع آن‌ها برای خودشان استانداردهایی را در نظر می‌گیرند که رسیدن به آن‌ها دشوار است. برخی هم هستند که همواره از دیگران ایراد می‌گیرند و سعی دارند همه چیز را طبق میل خودشان پیش ببرند. بعضی‌ها هم باید همه چیز را طبق برنامه‌ریزی پیش ببرند؛ وگرنه احساس عجز و ناتوانی خواهند کرد. آیا شما هم تابه‌حال به این افراد در زندگی‌تان برخورده‌اید؟ آیا احساس کرده‌اید که چنین کسانی زندگی را به خودشان و دیگران سخت می‌گیرند و باید کمی ذهنشان را آزاد کنند؟

در گذشته افرادی که بیش‌ازحد منظم بودند، سعی می‌کردند بر همه چیز نظارت داشته باشند و بهترین خودشان باشند، افرادی منضبط تلقی می‌شدند و این ویژگی‌شان، نوعی حُسن به حساب می‌آمد. اما امروزه روانشناسان معتقدند که این رفتارها ممکن است یک اختلال روانی یا ویژگی شخصی منفی قلمداد شود. افراد بسیاری کمال‌گرایی را با وسواس فکری - عملی یا دیگر اختلال‌های روانی اشتباه می‌گیرند. به همین دلیل است که کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته شده تا آگاهی جامعه درباره‌ی موضوع کمال‌گرایی افزایش پیدا کند. سید علی شریفی فرد و سید علی قطبی با علم به این موضوع، تصمیم گرفتند که کتاب مهار کمال گرایی (Perfectionism Control) را ترجمه کنند.

معرفی و دانلود کتاب مهار کما‌ل گرایی

با افزایش تحقیقات درباره‌ی این موضوع مهم روان‌شناختی، مشخص شد که کمال‌گرایی نیز مانند بسیاری دیگر از ویژگی‌های شخصیتی یک طیف دارد. هر کس در طیفی از کمال‌گرایی قرار می‌گیرد و روان‌شناسان تشخیص می‌دهند که این ویژگی مشکلی در زندگی شخص به وجود می‌آورد یا خیر. البته اگر از این ویژگی خودتان در زندگی ضربه‌های بسیاری خورده‌اید، لازم است به فکر درمان خود باشید. کتاب‌هایی مانند کتاب مهار کمال‌ گرایی، می‌توانند برای شروع راه به شما کمک کنند.

آنتها فورسلند (Anthea Fursland)، آنا استیل (Anna Steele)، برونوین رایکوس (Bronwyn Raykos) و لوئلا لیم (Louella Lim ) این کتاب را به‌طور مشخص برای درمان کمال‌گرایی ناسازگار نوشته‌اند. اما این نوع از کمال‌گرایی دقیقاً چیست؟ یکی از مؤلفه‌های این مشکل، داشتن استانداردهای شخصی بسیار سطح بالاست. مثلاً شما دونده‌ی خوبی هستید و می‌خواهید به قهرمان دوی المپیک تبدیل شوید. استانداردهای بسیار سطح بالا به‌خودی‌خود بد نیستند. اما پایبندی به آن‌ها می‌تواند به کمال‌گرایی ناسازگار منجر شود. اگر شما تمام تلاشتان را بکنید ولی به المپیک نرسید، زندگی‌تان را نابودشده فرض خواهید کرد. درحالی‌که بدون در نظر گرفتن توانایی‌هایتان، هدفی تعیین کرده‌اید که هیچ‌وقت نمی‌توانید به آن برسید. و فکر می‌کنید که ارزش زیستن شما در گرو رسیدن به این هدف است. کتاب مهار کمال گرایی مملو از این مثال‌هاست. با مثال‌ها، اشکال و جدول‌های کتاب، بهتر می‌توانید متوجه مشکل خود شوید و آن را درمان کنید.

این کتاب شامل 9 فصل است که در هر فصل تمرین‌ها و راهکارهای کاهش یا درمان کمال‌گرایی توضیح داده می‌شوند. آنتها فورسلند، آنا استیل، برونوین رایکوس و لوئلا لیم این کتاب را به درخواست مرکز مداخلات بالینی واقع در استرالیای غربی تألیف کرده‌اند. سید علی شریفی‌فرد و سید علی قطبی که پژوهشگران حوزه‌ی روان‌شناسی بالینی هستند، این کتاب را ترجمه و به آن مطالب کارآمد و مفید دیگری نیز اضافه کرده‌اند. درمان‌های این راهنمای خودیار مبتنی بر الگوی رفتاردرمانی شناختی (CBT) است.

کتاب مهار کمال گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که فکر می‌کنند کمال‌گرایی بیش‌ازحد زندگی‌شان را دچار مشکل کرده است، کتاب مهار کمال گرایی را بخوانند.

در بخشی از کتاب مهار کما‌ل گرایی: راهنمای خودیار برای درمان کمال گرایی ناسازگار می‌خوانیم

استاندارد یک دستورالعمل یا اصل است که ما از آن برای سنجش موفقیت، مقایسه یا تأیید استفاده می‌کنیم. استانداردها راهی برای قضاوت درباره خودمان و اینکه چگونه پیش می‌رویم به ما ارائه می‌دهند. یک استاندارد معمولاً آنچه را که ما قابل‌قبول و غیرقابل‌قبول می‌دانیم، نشان می‌دهد. ممکن است این استاندارد به حوزه‌ی خاصی از زندگی ما مربوط باشد (برای مثال، من دوست دارم کارها را به بهترین شکل ممکنی که می‌توانم، در محل کارم انجام دهم) یا ممکن است استاندارد فراگیرتری باشد (برای مثال، من دوست دارم در مورد همه‌چیز و همه‌جا، کارها را به بهترین شکلی که می‌توانم، انجام دهم.) مهم است که به یاد داشته باشیم که تعیین استانداردهایی برای خود و دیگران امری طبیعی است و میزان رعایت این استانداردها تا حدی به میزان احساس ارزشمندی ما کمک می‌کند.

مشکل زمانی به وجود می‌آید که استانداردهایی که ما برای خود یا دیگران تعیین می‌کنیم به طور غیرواقع‌بینانه‌ای سطح بالا و غیرقابل‌انعطاف باشند. در این صورت، یا ما نمی‌توانیم استاندارد مورد نظر را رعایت کنیم، یا تنها با هزینه گزافی می‌توانیم این کار را انجام دهیم. همان‌طور که در فصل اول اشاره کردیم، ما به استانداردهای سطح بالای غیرواقع‌گرایانه و غیرقابل‌انعطاف به عنوان استانداردهای سطح بالای سماجت‌گونه اشاره خواهیم کرد. استانداردهای سطح بالای سماجت‌گونه شاید مهم‌ترین عامل در حفظ کمال‌گرایی و مشکل اصلی کمال‌گرایان باشد. بیایید برای توضیح این موضوع از یک مثال استفاده کنیم. شیوا یک استاندارد داشت: «بهترین کار این است که قانون را زیر پا نگذاریم.» او یک روز بعدازظهر به دلیل سرعت غیرمجازش جریمه شد و اگرچه از این حادثه پشیمان بود اما احساس بدی نسبت به خود نداشت. علی استاندارد سطح بالای سماجت‌گونه‌ای داشت: «نقض قانون، کاملاً غیرقابل‌قبول است.» او یک روز به خاطر سرعت زیادش در زمان نزدیک شدن به سرعت‌گیر، جریمه شد. او به خود گفت که مستحق مجازات است. هم‌چنین، از اینکه مرتکب این اشتباه شده است عصبانی بود و با خود پیمان بست که دیگر رانندگی نکند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجم
فصل اول: کمال‌گرایی به چه معناست؟
فصل دوم: درک کمال‌گرایی
فصل سوم: چه چیزی کمال‌گرایی را تداوم می‌بخشد
فصل چهارم: تغییر کمال‌گرایی
فصل پنجم: کاهش رفتارهای کمال‌گرایی من
فصل ششم: به چالش کشیدن تفکر کمال‌گرایانه‌ی من
فصل هفتم: متعادل‌سازی قوانین و فرضیات غیرمفید
فصل هشتم: ارزیابی مجدد اهمیت دست‌یابی
فصل نهم: نظم و چیدمان فصل‌ها کنار یکدیگر (تدوین مطالب)
پیشینه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهار کما‌ل گرایی: راهنمای خودیار برای درمان کمال گرایی ناسازگار
نویسنده، ، ،
مترجمسید علی قطبی، سید علی شریفی فرد
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات198
زبانفارسی
شابک978-622-93475-2-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهار کما‌ل گرایی

رضا زمانی
۱۴۰۳/۱/۸
درمان cbt برای کامل گرایی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مهار کما‌ل گرایی

برای دریافت کتاب مهار کما‌ل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.