معرفی و دانلود کتاب صوتی مهار کمال گرایی: راهنمای خودیار برای درمان کمال گرایی ناسازگار

عکس جلد کتاب صوتی مهار کمال گرایی: راهنمای خودیار برای درمان کمال گرایی ناسازگار
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مهار کمال گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مهار کمال گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مهار کمال گرایی: راهنمای خودیار برای درمان کمال گرایی ناسازگار

کتاب صوتی مهار کمال گرایی نوشته‌ی آنتها فورسلند، آنا استیل، برونوین رایکوس و لوئلا لیم راهنمایی برای ایجاد تعادل در میزان کمال‌گرایی افراد است به نحوی که بتوانند با داشتن دیدگاهی واقع‌بینانه به این ویژگی، در دام نارضایتی از زندگی نیفتند و از فواید آن برای رسیدن به موفقیت بهره ببرند.

درباره‌ی کتاب صوتی مهار کمال‌گرایی

کمال‌گرایی ویژگی‌ای در دنیای انسان‌ها است که فرد به واسطه‌ی آن، استانداردهای بالا و اهداف بسیار بزرگی در زندگی‌اش دارد. اغلب داشتن اهداف متعالی در زندگی به خصیصه‌ی اخلاقی مثبتی تعبیر می‌شود که می‌تواند شما را به موفقیت‌های فراوانی برساند. فرق چنین مفهومی با کمال‌گرایی در آن است که کمال‌گرایان با تعیین اهداف دست‌نیافتنی و به اصطلاح برداشتن سنگ بزرگ مدام به درِ بسته می‌خورند و در نتیجه هیچ‌وقت از زندگی احساس رضایت ندارند. این نارضایتی می‌تواند تا جایی پیش رود که فرد با داشتن رؤیایی خارق‌العاده در ذهنش، قدم از قدم برندارد و هیچ تلاشی برای زندگی نکند، چون نتیجه برایش فرسنگ‌ها از آنچه انتظار می‌رود فاصله دارد.

این رخوت و سکون در مغز کسانی خانه می‌کند که اتفاقاً بزرگ‌ترین آرزوها را در ذهنشان جا داده‌اند. آن‌ها همیشه از خود توقع دارند در هر کاری بهترین باشند. کتاب صوتی مهار کمال‌گرایی (Perfectionism Control) نوشته‌ی آنتها فورسلند (Anthea Fursland)، آنا استیل (Anna Steele)، برونوین رایکوس (Bronwyn Raykos) و لوئلا لیم (Louella Lim) به کمک این دسته از افراد آمده تا با خلاص شدن از شر جنبه‌ی منفی کمال‌گرایی، احساس رضایت بیشتری از زندگی داشته باشند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مهار کمال گرایی

در کتاب صوتی مهار کمال‌گرایی می‌شنویم که کمال‌گرایی، آسیب‌های فراوانی دارد. جدا از رها کردن بی‌سرانجام کارها و حتی شروع نکردن آن‌ها که پیش از این درباره‌اش گفتیم، کمال‌گرایی فرد را وادار می‌کند تا سطح بالایی از استانداردها را به خود تحمیل کند و برای رسیدن به آن دائم تحت فشار باشد. به این ترتیب شخص به طور مداوم درگیر نوعی استرس و تنش است و با وجود تحمل اضطراب بالا به حس رضایت ناشی از موفقیت نمی‌رسد. از طرفی کمال‌گرایی، با تعیین اهداف سماجت‌گونه، حس ارزشمندی فرد را نشانه می‌رود و اگر موفقیتی حاصل نشود مدام او را سرزنش می‌کند. این قضاوت نابه‌جا از خود، بسیار آزاردهنده بوده و آسیب زیادی به سلامت روان فرد وارد می‌کند.

کتاب صوتی مهار کمال‌گرایی با ارائه‌ی مثال‌های فراوان و تمرین‌های تعاملی با مخاطب، می‌کوشد تا این نکته را برای ذهن‌های کمال‌گرا تبدیل به یک باور کند: اینکه هیچ انسان و هیچ عمل بی‌نقصی در این دنیا وجود ندارد.

کتاب صوتی مهار کمال‌گرایی اثری از آنتها فورسلند، آنا استیل، برونوین رایکوس و لوئلا لیم است. این کتاب را سیدعلی قطبی و سیدعلی شریفی‌فرد به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات جیحون و انتشارات کتاب‌سرای همراز، به ترتیب ناشران صوتی و متنی این کتاب هستند. این کتاب صوتی را با صدای اشکان فتولی می‌شنوید.

کتاب صوتی مهار کمال‌گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی را به دوست‌داران کتاب‌های روانشناسی و توسعه‌ی فردی، به ویژه کسانی که به نوعی با کمال‌گرایی درگیر هستند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مهار کمال گرایی: راهنمای خودیار برای درمان کمال گرایی ناسازگار می‌شنویم

بسیاری از افراد کمال‌گرایی را یک چیز مثبت می‌دانند و اغلب آن را به عنوان یک کامیابی فوق‌العاده تجسم می‌کنند. دلیل این نگرش این است که آن‌ها معمولاً آن را به عنوان برتری یا داشتن استانداردهای سطح بالا در نظر می‌گیرند. این مطلب درست است که وقتی افراد به دنبال تعالی یا تعیین استانداردهای سطح بالایی هستند، تلاش زیادی می‌کنند و خود را به چالش می‌کشند. آن‌ها در این راه مهارت‌های جدیدی یاد می‌گیرند و تمایل دارند به نتایج خوبی دست پیدا کنند. بنابراین ما می‌دانیم که افراد دلایل خوبی برای کمال‌گرا بودن دارند، و در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • من دوست دارم کارها را به نحو احسن انجام دهم.
  • من از دستیابی به آنچه دیگران نمی‌توانند انجام دهند، لذت می‌برم.
  • من احساس می‌کنم خاص هستم.
  • من دوست دارم سرآمد کلاس باشم.
  • من کارآمد بودن را دوست دارم.
  • من سازماندهی کردن را دوست دارم.

حالا شما چه ویژگی‌های مثبتی را با کمال‌گرایی خودتان مرتبط می‌دانید؟ برخی از فواید تعیین چنین استانداردهای بالایی چیست؟ چگونه ممکن است کمال‌گرا بودن برای شما مفید باشد؟

آسیب‌های کمال‌گرا بودن چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، ما معتقدیم که داشتن استانداردها و اهداف سطح بالا به ما کمک می‌کند تا به چیزهایی در زندگی دست یابیم اما گاهی اوقات این معیارها مانعی در مسیر خوشبختی ما می‌شود. بیایید دوباره به مثال سعید و علی نگاه کنیم. آیا استانداردهای سطح بالای علی و سعید، سالم و مفید هستند؟

سعید تنها فکر می‌کند که اگر فهرست کارهایش را کامل کند، کار خود را به خوبی یک ماشین انجام داده است. هر کار را سه بار در فهرستش بررسی می‌کند و سپس از یک همکار هم می‌خواهد که کارش را بررسی کند.

علی همیشه انتظار دارد که تیم بسکتبال او پیروز شود و وقتی این امر محقق نمی‌شود او به انتقاد از خود و دیگر اعضای تیم می‌پردازد. او هفته بعد تمرین و رژیم غذایی سخت‌تری را تحمل می‌کند و همچنین جایگاهش در تیم نیز در معرض خطر قرار دارد.

گاهی اوقات میل به عملکرد خوب می‌تواند عملکرد را مختل کند. چه ایده‌ی عجیبی که داشتن استانداردهای سطح بالا و تلاش بسیار برای حفظ این استانداردها دست‌کم در برخی موارد می‌تواند اوضاع را بدتر کند. این در واقع پارادوکس کمال‌گرایی است!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
7 دقیقه
پیشگفتار مترجم
17 دقیقه
فصل اول: کمال‌گرایی به چه معناست؟
15 دقیقه
فصل اول ـ بخش دوم
15 دقیقه
فصل دوم: درک کمال‌گرایی
14 دقیقه
فصل دوم ـ بخش دوم
16 دقیقه
فصل سوم: چه چیزی کمال‌گرایی را تداوم می‌بخشد
18 دقیقه
فصل سوم ـ بخش دوم
19 دقیقه
فصل چهارم: تغییر کمال‌گرایی
10 دقیقه
فصل چهارم ـ بخش دوم
13 دقیقه
فصل پنجم: کاهش رفتارهای کمال‌گرایی
10 دقیقه
فصل پنجم ـ بخش دوم
18 دقیقه
فصل پنجم ـ بخش سوم
11 دقیقه
فصل ششم: به چالش کشیدن تفکر کمال‌گرایانه
16 دقیقه
فصل ششم ـ بخش دوم
13 دقیقه
فصل هفتم: متعادل‌سازی قوانین و فرضیات
14 دقیقه
فصل هفتم ـ بخش دوم
15 دقیقه
فصل هشتم: ارزیابی مجدد اهمیت دست‌یابی
16 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش دوم
12 دقیقه
فصل نهم: نظم و چیدمان فصل‌ها
15 دقیقه
فصل نهم ـ بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مهار کمال گرایی: راهنمای خودیار برای درمان کمال گرایی ناسازگار
نویسنده، ، ،
مترجمسید علی قطبی، سید علی شریفی فرد
راویاشکان فتولی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مهار کمال گرایی

بردیا اشرفیان
۱۴۰۳/۱/۶
بنظر من این کتاب بهترین کتاب در زمینه کمال‌گرایی هستش و واقعا راهکار هاش عالی هستن.
سید مجید فاضل
۱۴۰۳/۱/۱۴
کتاب خوبی هست و قابل استفاده.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مهار کمال گرایی

برای دریافت کتاب صوتی مهار کمال گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.