معرفی و دانلود کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان

عکس جلد کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان

کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان نوشته‌ی نیره قطبیان راهکارهایی عملی ارائه می‌کند تا نوجوانان بتوانند اضطراب و استرس را در زندگی‌ خود به حداقل برسانند.

درباره کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان:

به نظر شما چرا برخی از افراد فشار روانی و بیماری‌های مربوط به آن را بیش از دیگران تجربه می‌کنند؟ چرا برخی در اکثر مواقع به نظر می‌رسد که تحت فشار روانی هستند در صورتی که برخی دیگر حتی در شرایطی فشار آور خونسرد و آرام به نظر می‌رسند؟ و یا اینکه چرا افراد به وقایع و حوادث یکسان با شیوه‌های گوناگون پاسخ می‌دهند؟

محققین در پاسخ به این سوالات به بررسی ویژگی‌های شخصیتی افراد پرداخته و معتقدند که صفات شخصیتی می‌توانند آسیب‌پذیری فرد را در مقابل فشار روانی کم یا زیاد نماید. در حقیقت تنش‌زا بودن هر موقعیت معین بستگی به این دارد که شما چطور آن را ارزیابی کنید و در خود چه توانی برای مقابله با آن ببینید.

حقیقت این است که افراد مستعد به استرس، فشار روانی بیشتری را متحمل می‌شوند و آسیب‌پذیرتر هستند. آن‌ها قضاوت‌های افراطی، یک جانبه، مطلق، صریح و کلی از یک موضوع می‌کنند و علت وقوع اتفاقات ناگوار را به خود بر می‌گردانند و خود را مسئول آن وقایع می‌دانند.

در این کتاب نیره قطبیان با توجه به این موضوع که استرس یکی از پدیده‌های رایج زندگی امروزی محسوب می‌شود، سعی دارد با ارائه راهکارهایی کاربردی به نوجوانان کمک کند تا بر تنش‌ها و استرس‌های بی‌مورد خود غلبه کنند و زندگی بهتری را در آینده برای خود رغم بزنند، چرا که نزدیک به 80 درصد مشکلات امروزه ریشه در استرس دارد.

کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان مناسب چه کسانی است:

این کتاب برای نوجوانانی که مدام دچار اضطراب و استرس بیش از حد می‌شوند و همچنین والدینی که فرزند نوجوان دارند، بسیار مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان می‌خوانیم:

استرس بر روی افراد مختلف تأثیرات متفاوتی دارد. برخی از افراد یک مسأله را استرس آمیز تلقی کرده، در حالی که برای عده‌ای دیگر ممکن است اصلا مسأله استرس آمیز نباشد. چندین پژوهش نشان داده‌اند که احتمالاً استرس از دو راه با سالخوردگی مرتبط می‌شود. اول این‌که جسم مسن، حتی در بهترین شرایط سلامتی، استرس را به خوبی بدن افراد جوان تحمل نمی‌کند، دوم این‌که استرس می‌تواند روند الخوردگی را تسریع نماید. سالپولسکی (1986)، یکی از آثار مهم درازمدت استرس را مورد بررسی قرار دادند. شواهد نشان داد که یکی از علل ضعف حافظه‌ی توأم با سالخوردگی ناشی از زوال مربوط به تحلیل ساختار هیپوکامپ مغز است که بر اثر استرس به وجود می‌آید.

البته باید به این نکته توجه داشت که استرس و میزان آسیب پذیری با یکدیگر رابطه دارند. در صورتی که فشار روانی زیاد باشد، آسیب پذیری کم هم ممکن است فرد را دچار آسیب نماید و بر عکس وقتی فشار کم و آسیب پذیری زیاد باشد، احتمال بروز رفتار ناسازگارانه زیاد است و آسیب پذیری و ایجاد صدمه هم زیاد می‌شود. یکی از عواملی که موجب می‌گردد سالخوردگان از آسیب پذیری بیشتری در مقابل استرس برخوردار باشند، میزان بالای آسیب پذیری این گروه در مقابل فشار روانی است، افراد سالخورده از نظر ساختار بدنی و شناختی مقاومت کم تری را در مقابل تغییرها و استرس‌ها نشان می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقابله با استرس
استرس
الگوی استرس
استرس به عنوان محرک
استرس به عنوان پاسخ
استرس به عنوان تبادل
مدل پردازش اطلاعات
طبقه بندی استرس
استرس از کجا می‌آید
آسیب پذیری افراد دچار استرس
دیدگاه‌ها ونظریات استرس
شناخت استرس
ارزیابی اولیه
فشار روانی یا استرس
تعریف مقابله
تئوری‌ها و دیدگاه‌های نظری درباره فرایندهای مقابله
کارکردهای مقابله‌ای از دیدگاه‌های مختلف
انواع مقابله
مقابله‌های کارآمد
مقابله‌های ناکارآمد و غیرمفید
فصل دوم: راهبردهای مقابله با استرس
راهبردهای مقابله‌ای
راهبرد تکلیف مدار
راهبرد هیجان مدار
راهبرد اجتناب مدار
عملکرد اصلی مهارت‌های مقابله ای
راه‌های مقابله با استرس
مهارت‌های رفتاری
مهارت‌های شناختی
منابع اجتماع
فصل سوم: عوامل دموگرافیک وجمعیت شناختی و راهبردهای مقابله‌ای
ویژگی‌های شخصیت و راهبردهای مقابله‌ای
مهارت‌های مقابله‌ای و سبک‌های هویتی
مهارت‌های مقابله‌ای در دختران وپسران
مهارت‌های مقابله‌ای در نوجوانان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آریا دانش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-622-6154-58-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان

خانم دکتر جعفری
۱۳۹۹/۱۲/۱۶
این کتاب راهکارهایی عملی ارائه می‌کند تا نوجوانان بتوانند اضطراب و استرس را در زندگی‌ خود به حداقل برسانند مطالعه کتاب را به همه توصیه میکنم
مریم دشتدار
۱۴۰۰/۱/۱۴
بیشتر یه مقاله اس تا کتاب
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان

برای دریافت کتاب مهارت مقابله‌ای در استرس نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.