معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های مصاحبه

عکس جلد کتاب مهارت‌های مصاحبه
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های مصاحبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های مصاحبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های مصاحبه

کتاب مهارت‌های مصاحبه نوشتۀ تیم هیندل، به شما کمک می‌کند تا در جایگاه مدیر هنگام مصاحبه و گزینش کارمندان عملکرد بهتری داشته باشید و بتوانید نیروهای مناسب سازمان خود را انتخاب کنید.

خواه مصاحبه کردن با کارجویان جرء وظایف اصلی و روزمره شما باشد و خواه بخش کوچکی از وظایف شما که هر از گاه با آن سر و کار دارید، در هر صورت فرایندی پیچیده و وقت‌گیر و مستلزم برنامه‌ریزی و دقت فراوان است. تیم هیندل (Tim Hindle) در کتاب حاضر به شما کمک می‌کند تا با طراحی یک استراتژی مناسب بر مشکلات موجود در فرایند مصاحبه فائق شوید و بتوانید مناسب‌ترین فرد را استخدام کنید.

با کمک اطلاعات روشن و شفاف این کتاب می‌توانید در مراحل مختلف این فرایند، از تعریف اولیه الزامات شغل مربوطه تا تصمیم‌گیری در مورد نحوۀ استخدام و اداره و اجرای جلسات مصاحبه، به شکلی کاملاً مؤثر عمل کنید. توصیه‌های عملی ارائه شده در کتاب حاضر شما را در تشخیص فرد واجد شرایط و اتخاذ رویه‌ای مناسب برای پیگیری‌های بعدی یاری می‌کنند. علاوه بر این، 101 نکته کلیدی در سرتاسر کتاب گنجانده شده که در یک نگاه اطلاعات خیلی مهمی را در اختیارتان قرار می‌دهند. با استفاده از خودآزمایی انتهای کتاب می‌توانید میزان پیشرفت خود در انجام انواع مصاحبه را ارزیابی کنید.

در شرایط فراتکنولوژیک دنیای کنونی، سازمان‌ها در تلاشی مضاعف، جذب مناسب‌ترین افراد به‌خصوص در رده‌های تصمیم‌گیری و به‌کارگیری نیروی انسانی دانش‌محور و مهارتی را یک مزیت رقابتی می‌دانند و بر بهبود و حرفه‌ای نمودن مصاحبه‌ها تأکید فراوان دارند. شایستگی‌های سازمانی شامل دانش، مهارت‌ها و آن دسته از توانایی‌هایی است که به همراه انگیزش‌ها و نوآوری‌ها می‌توانند سازمان را جهت نیل به اهداف خود یاری کنند.

نکته مهم دیگری که باید در فرایند جذب نیرو مد نظر قرار گیرد مسئله فرهنگ سازمانی و میزان آموزش‌پذیری افرادی است که قرار است به سازمان ملحق شوند. به عبارت دیگر، این دو مقوله باید در زمرۀ شاخص‌های جذب نیرو قرار گیرند.

در بخشی از کتاب مهارت‌های مصاحبه (Interviewing skills) می‌خوانیم:

گاهی اوقات کاندیداها قادر نیستند در تاریخ‌ها و زمان‌های پیشنهادی از سوی شما در جلسه مصاحبه حاضر شوند. بنابراین بهتر است تاریخ‌ها و زمان‌های دیگری را نیز برای آن‌ها مشخص کنید. زمان هر مصاحبه را اندکی بیش از حد انتظار در نظر بگیرید. تحت فشار گذاشتن کاندیداها آن‌ها را دچار اضطراب می‌کند و باعث می‌شود که نتوانند عملکرد مطلوبی از خود نشان دهند. اگر بین مصاحبه‌ها وقت اضافی در نظر بگیرید می‌توانید در صورت نیاز فرصت بیشتری را به یک کاندیدا اختصاص دهید و یا در صورت بروز تأخیر بتوانید آن را جبران کنید. به علاوه، از این طریق فرصت پیدا می‌کنید که جزئیات مربوط به هر کاندیدا را نیز به دقت یادداشت کنید. این مسئله به ویژه در مواقعی که تعداد مصاحبه‌شوندگان زیاد است اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مزیت آخر این که در پایان هر مصاحبه می‌توانید استراحت کوتاهی داشته باشید تا انرژی لازم برای مصاحبه بعدی را به دست آورید.

فهرست مطالب کتاب

آماده شدن برای مصاحبه
اداره کردن مصاحبه
تحلیل مصاحبه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های مصاحبه
نویسنده
مترجمفتح الله نجفی، امیر توفیقی
ناشر چاپیانتشارات سارگل
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-964-5890-48-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت‌های مصاحبه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های مصاحبه

برای دریافت کتاب مهارت‌های مصاحبه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.