معرفی و دانلود کتاب اصول نگرش: 101 اصل مدیریتی که هر رهبری باید بداند

عکس جلد کتاب اصول نگرش: 101 اصل مدیریتی که هر رهبری باید بداند
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول نگرش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول نگرش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول نگرش: 101 اصل مدیریتی که هر رهبری باید بداند

کتاب اصول نگرش نوشته‌ی جان سی ماکسول، اثری روان‌شناختی درباره‌ی ذهنیت صحیحِ کسب موفقیت است. به باور نویسنده، موفق شدن یک فرد یا مجموعه، پیش از آنکه به استعدادها و توانایی‌ها ارتباط داشته باشد، وابسته به دیدگاه صحیح مدیر و اعضاست. او با ذکر مثال از گروه‌ها و افرادی که صرفاً به‌خاطر ذهنیت نادرست با شکست مواجه شدند، اساس نگرش صحیح را با زبانی ساده به صاحبان مشاغل و حرفه‌های گوناگون یادآوری می‌کند تا شیوه‌ی کسب موفقیت را فرابگیرند.

درباره‌ی کتاب اصول نگرش

احتمالاً مشاهده کرده‌اید که وقتی یک تیم فوتبال متشکل از بزرگ‌ترین ستاره‌های جهان، در برابر تیمی با بازیکنان ناشناخته‌تر شکست می‌خورد، معمولاً کارشناسان علت ناکامی را تاکتیک‌های اشتباه سرمربی، یا آماده‌نبودن تیم از نظر بدنی و ذهنی عنوان می‌کنند. اگر کمی عمیق‌تر به دلایل مطرح‌شده برای شکست تیم بازنده توجه کنیم، آیا متوجه‌ی مفهومی مشترک میان دلایل ذکرشده نمی‌شویم؟ آیا نمی‌توان همه‌ی دلایل شکست را در نگرش نادرست نسبت به تاکتیک‌ها، وضعیت جسمی و روانی بازیکنان و... خلاصه کرد؟ در اغلب مجموعه‌ها و شرکت‌های اقتصادی، فرهنگی و... نیز می‌توان نمونه‌های مشابه فراوانی پیدا کرد که چگونه اتخاذ نگرش نادرست منجر به شکست شده است. به همین خاطر است که جان سی ماکسول (John C. Maxwell) در کتاب اصول نگرش (Attitude 101)، نگرش صحیح را مهم‌ترین پیش‌شرط موفقیت (یا دست‌کم شکست‌نخوردن) عنوان می‌کند.

او که یکی از مشهورترین نویسنده‌ها و نظریه‌پردازهای موفقیت در سطح جهان به شمار می‌رود، معتقد است همه می‌توانند در زندگی به موفقیت واقعی دست پیدا کنند، اگر مهارت‌های چهارگانه‌ی قدرت ایجاد روابط صحیح، خودسازی، نگرش صحیح و مدیریت را در خود تقویت کنند. کتاب حاضر که در عنوان اصلی‌اش 101 اصل نگرش نام دارد، پس از سه کتاب 101 اصل مدیریت، 101 اصل روابط سازنده و 101 اصل خودسازی؛ آخرین حلقه از چهارگانه‌ی موفقیت از منظر جان سی ماکسول به حساب می‌آید. نویسنده‌ی کتاب اصول نگرش تلاش می‌کند مراحل لازم برای رسیدن به نگرشی صحیح در زندگی را در کم‌ترین زمان، و با زبانی ساده به خواننده‌هایش بیاموزد. او اعتقاد دارد که یک مدیر نمی‌تواند نگرش‌های افراد گروهش را نادیده بگیرد و سپس از آن‌ها انتظار دستیابی به موفقیت داشته باشد؛ چون نگرش افراد بر روابط آن‌ها تأثیر می‌گذارد، دیدگاه آن‌ها را نسبت به شکست تغییر می‌دهد و شیوه‌ی موفقیت آن‌ها را تعیین می‌کند.

از طرفی جان سی ماکسول معتقد است با آنکه نگرش موضوعی درونی و ذهنی است و شناخت درست یا اشتباه بودن آن ساده نیست، اما شاخصه‌هایی برای نگرش ناصحیح وجود دارد که می‌توان با استناد به آن‌ها از شکست حتمی یک مجموعه جلوگیری کرد. ازجمله نشانه‌های نگرش نادرست می‌توان به ناتوانی در اقرار به اشتباه، نبخشیدن دیگران، بخل و حسد، خودخواهی، غرغرو بودن و میل به تأییدشدن اشاره کرد؛ مصداق‌هایی که می‌تواند باعث نابودی یک هدف یا یک گروه شود. کتاب اصول نگرش تاکنون با ترجمه‌های متعددی در ایران به چاپ رسیده و نسخه‌ی حاضر در انتشارات فرشته و با ترجمه‌ی زهرا ابراهیمی اصل منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب اصول نگرش

  • ایده‌ای که در این کتاب توضیح داده می‌شود بسیار ساده است: یک نگرش خوب، تضمین‌کننده‌ی موفقیت نیست، اما یک نگرش بد که می‌تواند شامل عدم بخشش، حسادت‌های کوچک یا خودخواهی باشد شکست را تضمین می‌کند. (Publishers Weekly)
  • جان ماکسول در این کتاب به بررسی اهمیت نگرش در تعیین موفقیت یا شکست مدیریت، نیروهای شکل‌دهنده‌ی نگرش فردی، و هفت گزینه‌ی لازم برای تغییر نگرش می‌پردازد. هواداران کتاب‌های قبلی ماکسول از توصیه‌های صمیمانه‌ی او در این کتاب نیز لذت خواهند برد. (Amazon.com Review)

کتاب اصول نگرش مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کسانی که به‌دنبال کسب موفقیت در زندگی و کار خود هستند، و همچنین به مدیران و اعضای سازمان‌ها و مجموعه‌های اقتصادی، ورزشی و... که در آن کار گروهی صورت می‌گیرد، پیشنهاد می‌شود.

با جان سی ماکسول بیشتر آشنا شویم

جان سی ماکسول 53‌ساله، به‌عنوان یک نظریه‌پرداز و مشاور حوزه‌ی مدیریت و اقتصاد شناخته می‌شود و تاکنون 19 میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سرتاسر جهان به فروش رسیده است. او بنیان‌گذار مؤسسه‌ی EQUIP و شرکت جان ماکسول است و توانسته از طریق این دو سازمان، بیش از 5 میلیون نفر را به‌عنوان مدیر آموزش دهد. او نویسنده‌ی پرفروش سه‌ نشریه‌ی New York Times، Wall Street Journal و Business Week است و سه کتاب او به نام‌های 21 قانون انکارناپذیر رهبری، نیروی رهبری شما و 21 ویژگی ضروری یک رهبر که هر سه جزو بهترین آثار مکتوبش هستند هرکدام بیش از یک میلیون نسخه به فروش رسیده‌اند.

جملات برگزیده‌ی کتاب اصول نگرش

  • رهبران باید برای پیشرفت فداکاری کنند.
  • نگرش منفی سریع‌تر از نگرش مثبت تکثیر می‌شود.
  • طرز فکرشما موفقیت یا شکست شما را تعیین می‌کند.
  • نگرش شما و استعدادهای درونیتان ارتباط تنگاتنگ با هم دارند.
  • این نگرش شماست که مشخص می‌کند تا کجا می‌توانید در مسیر سفر موفقیت پیش بروید.

در بخشی از کتاب اصول نگرش می‌خوانیم

همه‌ی انسان‌ها منحصر به فرد و متفاوت از هم هستند. حتی دو کودکی که از یک پدر و مادر بوده و در یک محیط و تحت آموزش‌های یکسان تربیت شده‌اند با هم متفاوتند. ما از این تفاوت‌ها با عنوان «چاشنی زندگی» یاد می‌کنیم و بسیار هم از وجودشان لذت می‌بریم. اگر هویت و شخصیت‌های ما، همانند خانه‌های یک مجتمع مسکونی، عیناً شبیه هم بود سفرمان در جاده‌ی زندگی چیزی نبود جز یک حرکت تکراری و کسل کننده.

در کل، طرز فکر و نگرش هر فرد با شخصیت و مزاج وجودی او منطبق است. من داستان آن دو مرد ماهیگیر را که درمورد همسرانشان صحبت می‌کردند خیلی دوست دارم. یکی از آن‌ها گفت: «اگر همه‌ی مردها مثل من بودند حتما دوست داشتند با همسر من ازدواج کنند.» مرد دوم بلافاصله جواب داد: «ولی اگر مثل من بودند، هیچ کدام دوست نداشتند با زن تو ازدواج کنند.»

انواع مختلف شخصیت‌ها بر اساس مجموعه‌ی افکار و نگرش‌های خاص خود دسته‌بندی و مشخص می‌شوند. یعنی، مردم با خلق‌وخو و مزاج‌های منحصر به خود، طرز فکر منطبق با آن مزاج را از خود بروز می‌دهند. تیم لاهِی، یکی از نویسندگان رمان‌های محبوب «جا مانده»، چند سال پیش در مورد چهار مزاج اصلی سخنرانی داشت و مطالبی نوشته است. من خودم نیز بر اساس مشاهدات شخصی‌ام متوجه شده‌ام که فردی با شخصیت به اصطلاح سودایی اغلب نگرش‌های مقاومتی و پرخاشگر از خود نشان می‌دهد. یک فرد خونگرم به طور کلی شخصیتی مثبت داشته و به جنبه‌های مثبت زندگی نگاه می‌کند. یک فرد مالیخولیایی درونگرا می‌تواند گاهی اوقات منفی باشد، و تکیه کلام یک فرد بلغمی معمولا این است: «باد آورده را باد می‌برد.» شخصیت هر فرد ترکیبی از این خلقیات است که در این میان استثناهایی هم وجود دارد. با این حال، معمولاً می‌توان مزاج افراد را با بررسی نگرش‌های او شناسایی کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
تاثیر نوع نگرش
نوع نگرش چگونه بر شیوه‌های رهبری تاثیر می‌گذارد؟
نوع نگرش چگونه بر دیگران تاثیر می‌گذارد؟
شکل‌گیری نگرش
چه چیزهایی نگرش یک فرد را شکل می‌دهد؟
آیا می‌توان نگرش را تغییر داد؟
آیا موانع می‌توانند نگرش را بهتر کنند؟
آینده با نگرش درست
شکست چیست؟
موفقیت چیست؟
چگونه یک رهبر می‌تواند همیشه در مسیر موفقیت گام بردارد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول نگرش: 101 اصل مدیریتی که هر رهبری باید بداند
نویسنده
مترجمزهرا ابراهیمی اصل
ناشر چاپیانتشارات فرشته
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-5864-17-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول نگرش

علی علوی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
مشکل اکثر مردم برای نیل به خوشبختی طرز فکرشان است با عملی نمودن نکات این نکات مسیر خوشبختی هموار خواهد شد
سهیلا بهرامی
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
برای تغییر نگرش پیشنهاد میکنم حتما بخونید
hamid reza Karimi
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
پیشنهاد میکنم بخوانید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب اصول نگرش

برای دریافت کتاب اصول نگرش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.