معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟

عکس جلد کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟

کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟ نوشته‌ی بروس تولگن، مشکل ضعف مهارت‌های نرم در نسل جوان و کم‌تجربه را بررسی می‌کند و می‌کوشد شیوه‌ی فعال‌سازی این مهارت‌ها را یاد دهد. تولگن که یکی از برجسته‌ترین مشاوران مدیریت دنیا محسوب می‌شود، به مدیران یاد می‌دهد که چطور اصولی مثل حرفه‌ای‌گرایی، کارگروهی، تفکر انتقادی یا پیروی اثربخش را به نیروهای جوان‌تر انتقال دهند.

درباره‌ی کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟

یکی از دغدغه‌های مهم و عدیده‌ای که اکثر مدیران با آن مواجه‌اند، در مورد نسل جوان‌تر است. بسیاری از کارمندان جوان و تازه استخدام‌شده، علی‌رغم دانش فنی و تخصصی‌ای که دارند، در برخی از مهارت‌های ضروری و غیرفنی دچار مشکل هستند؛ مثل‌ اینکه نمی‌توانند با دیگر کارکنان ارتباط برقرار کنند، یا در مدیریت زمان دچار مشکل‌اند، یا در حل مسأله خیلی توانا نیستند. محققین این‌گونه مهارت‌ها را زیر یک چتر واحد جمع می‌کنند و به آن‌ها اصطلاحاً «مهارت‌های نرم» می‌گویند.

این مهارت‌ها اصولاً اکتسابی هستند و باید آموخته شوند، اما در دانشگاه‌ها این اصول به دانشجوها یاد داده نمی‌شود. به خاطر همین دانشجویی که فارغ‌التحصیل یک دانشگاه درجه‌یک، با نمره‌ی خوب و مهارت فنی قابل‌قبول است، الزاماً در مهارت‌های نرم خوب عمل نمی‌کند و حتی ممکن است ضعیف هم باشد. بروس تولگن (Bruce Tulgan)، از مهم‌ترین مربیان و آموزگاران مدیریت، در کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم (Bridging the Soft Skills Gap) سعی دارد به این مشکل بپردازد و نحوه‌ی برطرف کردن آن را توضیح دهد. تولگن در تحقیقی بیست‌ساله، این موضوع را در چندین شرکت و در مورد هزاران نفر بررسی کرد تا توانست به الگوی مشخصی دست یابد.

مهارت نرم، به زبان بسیار ساده، به این معناست که کارمند می‌تواند خود را با شرایط کاری وفق دهد، تمایل دارد بیشتر یاد بگیرد و از فرهنگ‌ سازمانی پیروی کند. اگر فردی در سازمان فاقد این مهارت باشد، نه‌تنها خود آسیب می‌بیند بلکه کم‌کم به‌کل مجموعه هم صدمه خواهد زد. اولین مشکل این است که بین او و افراد خبره شکافی به وجود می‌آید که در نهایت باعث می‌شود نظم سیستم به هم بریزد. بروس تولگن معتقد است که حضور افراد غیرماهر باعث سوءتفاهم، کاهش کارایی، و بیشتر شدن تعارضات و اشتباهات می‌شود. سرانجام، گاهی باعث می‌شود افراد باتجربه کار را ترک کنند و از شرکت استعفا بدهند.

تولگن می‌گوید تحقیقات نشان داده به‌طور کلی نسل جوان و امروزی در این‌گونه مهارت‌ها دچار مشکلات زیادی است. به‌ این دلیل، شکافی که بین نسل جوان و نسل قبلی شکل‌ گرفته، دائماً در حال افزایش است. اگر مدیری نتواند این شکاف را پر کند، قطعاً در آینده با مشکلات حادی روبرو خواهد شد. او در کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم پس‌ از اینکه این معضل را در سالیان اخیر مرور می‌کند، بحث آموزش آن‌ها را پیش می‌کشد. تولگن مهارت‌های نرمی مثل حرفه‌ای‌گرایی، کارگروهی، تفکر انتقادی یا پیروی اثربخش را شرح می‌دهد و به مدیران می‌آموزد که چطور این اصول را به جوانان انتقال دهند و در آن‌ها تقویت کنند.

کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم کمک می‌کند نسل جوان آموخته‌تر شده و برای مدیریت در آینده آماده‌تر شود. این اثر را مریم فیلیه برای نشر اژدهای طلایی ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟

  • بروس تولگن به مدیران راه‌حل‌هایی منطقی ارائه می‌دهد که باعث می‌شود بتوانند این مهارت‌ها را در خود و کارکنانشان تقویت کنند. (سرهنگ کریگ پرایس، دپارتمان امنیت عمومی داکوتای جنوبی)

  • این کتاب ابزاری ضروری برای پیشرفت استعدادهای امروزی است. کتاب تولگن روشی ساده و منطقی پیشنهاد می‌دهد که به شما کمک می‌کند به مهارت‌های نرم مهم‌تر و بزرگ‌تری دست ‌یابید. (تانی بیالک، مدیر)

  • روش بروس تولگن در آموزش مهارت‌های نرم به نسل جوان، نه‌تنها به آن‌ها کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود شکاف بین نسل‌ها هم ترمیم شود و رهبران آینده را برای موفقیت آماده می‌سازد. (ری کاچر، استاد دانشگاه و مدیر)

کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به مدیران و رهبران سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید مهارت‌هایی مثل کار تیمی یا تفکر انتقادی را در خود تقویت نمایید، این کتاب را مطالعه کنید.

با بروس تولگن بیشتر آشنا شویم

بروس تولگن (متولد 1967)، مؤلف، مشاور، سخنران و رهبر آمریکایی است که بیشتر در زمینه‌ی آموزش و تربیت مدیران فعالیت دارد. او در همین زمینه شرکت RainmakerThinking را تأسیس کرده که به سازمان‌های بزرگ دنیا مشاوره می‌دهد. تولگن از دانشکده‌ی حقوق دانشگاه نیویورک فارغ‌التحصیل شده و چندین سال در تیم حقوقی یکی از شرکت‌های وال‌استریت بوده است. او عضو کانون وکلای نیویورک نیز می‌باشد. تولگن بیست کتاب تألیف کرده که تعدادی از آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین آثار سال بوده‌اند. کتاب‌های «27 چالشی که مدیران با آن مواجه‌اند»، «پیروزی در جنگ استعدادها» و «هنر ضروری بودن در کار» از جمله آثار او به شمار می‌روند. بروس تولگن در سال 2009 به عنوان یکی از پنجاه متفکر در حال ظهور معرفی شد.

در بخشی از کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟ می‌خوانیم

مهارت‌های رفتاری نرم، ممکن است در بردارنده‌ی برخی از اهداف شخصی فرد و یا «توسعه‌ی حرفه‌ای» باشند. مشکل این است که اغلب این مسئله بخشی از اهداف عملکرد کارمند است که به آن‌ها کمترین توجه و اهمیت داده می‌شود. کارمندان احتمالاً به این اهداف در ارتباط مستقیم با اینکه سازمان تا چه میزان به آنان توجه و اهمیت نشان می‌دهد، توجه و اهمیت نشان می‌دهند.

همان‌طور که مدیر باتجربه‌ای در یک شرکت خدمات حقوقی رده بالا، به من گفت: «افراد شما می‌توانند تشخیص دهند که آیا واقعاً کار را جدی گرفته‌اید یا نه. اگر مسئله را ارزیابی کنید، آنان توجه نشان می‌دهند. اگر برای شکست عواقبی وجود داشته باشد، آنان توجه نشان می‌دهند. اگر برای موفقیت پاداشی وجود داشته باشد، آنان توجه نشان می‌دهند. وقتی افراد با عملکرد بالا را شناسایی می‌کنید، افراد باهوش از شما می‌پرسند: «چه چیزی او را فرد موفقی کرده است؟» اگر آن فرد باوجود ضعف‌هایش در مهارت‌های نرم، پاداش و ترفیع شغلی بگیرد، افراد به این مسئله توجه نشان می‌دهند. آنان می‌گویند: «اوه، اگر می‌خواهید در ابتدای ورود خودی نشان دهید، همین کافی است.» اما اگر باوجود خودی نشان دادن، زمانی که افراد در مهارت‌های نرم شکست می‌خورند، مانع آنان شوید، پس افراد به این مسئله هم، توجه نشان می‌دهند. آن‌چه ارزیابی می‌کنید، آن‌چه دارای عواقبی است و به آن چیزی که پاداش داده می‌شود، مسائلی هستند که افراد بر آن متمرکز می‌شوند.»

کارمندان شما می‌توانند هم‌زمان، روی مسائل بسیاری متمرکز شوند شما هم می‌توانید هم زمان، روی مسائل بسیاری متمرکز شوید. اگر رفتارهای در اولویت بالا واقعاً مهم باشد، پس باید با چالش‌های واقعی، این مسئله را در مدیریت عملکرد و توسعه‌ی توانایی خود، شفاف سازی کنید.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
قدردانی
بخش اول: شکاف مهارت‌های نرم
مقدمه: با جدیدترین نیروی کار جوان و نوپا آشنا شوید
فصل اول: شکاف مهارت‌های نرم
فصل دوم: وقتی پای مهارت‌های نرم در میان است، شما نمی‌توانید روش خود را برای استخدام به‌کار بگیرید
فصل سوم: فعال‌سازی نیروی مهارت‌های نرم
بخش دوم: چگونگی آموزش اصول فراموش‌شده به جوانان بااستعداد امروز
فصل چهارم: چگونگی آموزش اصول فراموش‌شده‌ی حرفه‌ای‌گرایی به جوانان با استعداد امروز
فصل پنجم: چگونگی آموزش اصول فراموش‌شده‌ی تفکر انتقادی به جوانان با استعداد امروز
فصل ششم: چگونگی آموزش اصول فراموش‌شده‌ی پیروی اثربخش به جوانان با استعداد امروز
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟
نویسنده
مترجممریم فیلیه
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-7950-41-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟

محمد فتاحزاده
۱۴۰۲/۵/۱۷
واقعا خوب بود تاز دلیل تفاوت نسل جدید‌ها را با نسل‌های قبلی فهمیدم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟

برای دریافت کتاب مهارت‌های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.