معرفی و دانلود کتاب مهمان دجله: بر اساس زندگی سردار شهید کاظم نجفی رستگار

عکس جلد کتاب مهمان دجله: بر اساس زندگی سردار شهید کاظم نجفی رستگار
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهمان دجله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهمان دجله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهمان دجله: بر اساس زندگی سردار شهید کاظم نجفی رستگار

کتاب مهمان دجله به قلم محمدعلی آقا میرزایی، با روایتی داستان‌گونه به زندگی سردار شهید کاظم نجفی رستگار می‌پردازد و از زوایای گوناگونی زندگی دلیرانه‌ی این شهید بزرگوار را مرور می‌کند.

درباره‌ی کتاب مهمان دجله:

شهید رستگار ویژگی‌هایی خاص دارد که هر انسانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ از این رو محمدعلی آقا میرزایی تصمیم گرفت تا در باب شخصیت وی کتابی بنویسد. سردار رستگار فرمانده‌ای شجاع و بزرگ بود و لشکرهای جنگی در هر عملیاتی که به فرماندهی او شرکت کرده‌اند، خط شکن بوده‌اند. تیپ‌ها همواره با فرماندهی او اهداف خود را عملی می‌کردند.

او شجاع، مدیر، مدبر، بسیار باهوش، مصمم و خوش فکر بود و انگیزه و توان بسیار بالایی داشت و خودش هم‌پای سربازان و همانند یک بسیجی اسلحه به دست می‌جنگید. شهید نجفی رستگار تمام خصوصیات یک فرمانده‌ی مقتدر و باهوش را داشت. کتاب مهمان دجله 10 داستان از تولد تا شهادت این شخصیت ماندگار را دربردارد تا نوجوانان با زندگی شجاعانه‌ی وی بیشتر آشنا شوند.

شهید کاظم نجفی رستگار را بیشتر بشناسیم:

او سوم فروردین ماه سال 1339 در اشرف‌آباد شهر ری در یک خانواده با چهار فرزند قبل از خود، متولد شد. با آغاز انقلاب اسلامی مبارزات خود را شروع کرد. قبل از انقلاب هم فعالیت‌هایی داشت چنان که حساسیت ساواک را برانگیخت و دردسرهایی برایش درست شد. با ورود امام خمینی (ره) به میهن، در کسوت انتظامات مراسم استقبال و پس از پیروزی انقلاب در کمیته انقلاب اسلامی کاخ سعدآباد به خدمت به انقلاب پرداخت. سپس به سپاه پاسداران پیوست و در پادگان توحید مشغول خدمت شد. با دکتر مصطفی چمران در غائلۀ کردستان، در جنگ با اشرار شرکت کرد. در حال بازگشت به تهران در کرمانشاه بود که خبر حمله ارتش صدام را به مرزهای کشورمان شنید و به‌سرعت و یک‌راست به مرز رفت و در ارتفاعات بازی‌دراز مقابل عراقی‌ها ایستاد.

کاظم نجفی رستگار با تمام وجود خود را وقف انقلاب و کشورش کرد و چنان خالصانه جان خویش را سپر این مرز و بوم کرد که به‌سرعت درخشید و در قالب فرمانده گردان امام حسین (ع) در تیپ 25 کربلا، در منطقۀ نبعه، عملیات مولای متقیان (ع) و عملیات فتح‌المبین چهره‌ای کارآمد و برجسته از خود نشان داد.

در عملیات بیت‌المقدس و جریان آزادسازی خرمشهر، کاظم در مرحلۀ دوم عملیات به عنوان فرمانده گردان میثم لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) خوش درخشید و توجه تمام فرماندهان را به خود جلب کرد. چند ماه مأموریت در سوریه و لبنان و پس از آن فرماندهی تیپ تازه تأسیس 10 سیدالشهدا (ع) بعد از علی موحد دانش و عملیات مسلم‌بن‌عقیل، نام کاظم رستگار را به نامی آشنا در میان رزمندگان تبدیل کرد.

در عملیات‌های والفجر دو و چهار این تیپ خوش درخشید و رستگار به عنوان فرماندهی لایق در جنگ شناخته شد. سرانجام شهید رستگار هنگام اذان ظهر 25 اسفند سال 1363 در شرق رود دجله به شهادت رسیدند. پیکر وی در منطقۀ جُفیر ماند تا سیزده سال بعد تفحص شود و در 28 مهر 1376 در بهشت زهرای تهران آرام بگیرد.

کتاب مهمان دجله مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب برای نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های دفاع مقدس لذت‌بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب مهمان دجله می‌خوانیم:

محمدابراهیم همت رزمندگان گردان میثم را جمع کرد و رفتیم نقطۀ رهایی. خاکریز کوچک و جمع‌وجوری بود. همان‌طور که نشسته بودیم، گفت که اول قرآن بخوانیم. بعد گفت: «شما دیدید چه شد. این اتفاق افتاد تا برای ما قطعی باشد که خدا شاید خواسته ما را امتحان کند. ببینید چقدر به داشته‌های خود متکی هستیم. اگر آن جا لو نرفته بود، عراقی‌ها نمی‌دانستند. الآن همه اینها برملا شده. فقط و فقط با اتکا به خدا باید اقدام کنیم و از خدا بخواهیم که نصرت و توفیق بدهد.»

سازماندهی شدیم. ما سه گروهان بودیم. شناسایی را عباس شعف با علی تاجیک رفته بودند. دژ مارد بلند و جلوی آن میدان مین بود و از سطح جاده شیب تندی داشت. بنا شد گروهان اول از قسمتی که از سطح زمین بالاتر بود بروند. از سمت شمال به جنوب منطقه که می‌رفتیم، یک سطح شیب‌دار پیش می‌آمد. عراقی‌ها سطح‌های پایین را پوشانده بودند. اما کنار سطح شیب‌دار را نتوانسته بودند بپوشانند. آن را آن‌قدر کوبیده بودند که سفت شده بود. میدان مین را نتوانسته بودند بپوشانند و روی جاده را باز پوشانده بودند. این شیب هم تند و کوبیده شده بود و نتوانسته بودند آن را بپوشانند. به جبران این وضع، درست روی کنج شیب یک نگهبان با سلاح آرپی‌جی 11 گذاشته بودند. این قسمت مبنا شده بود در شناسایی. رزمندگان خیلی در این جبهه بالا پایین رفته بودند. بعد چند روز توانسته بودند از این قسمت بروند داخل یک جایی به ابعاد یک متر و یک متر و نیم، اما با شیب تند و کجی که آدم عادی برود سُر می‌خورد، حالا با تجهیزات و در شب بالا رفتن دردسر داشت.

فهرست مطالب کتاب

غنچه‌ای در بهار
معلم کوچک
پاسداری
میعاد در مرز
دو فرمانده
خاک خونین خیّن
انتخاب زحله
مشت باارزش
تصویر مجنون
رستگاری در جُفیر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهمان دجله: بر اساس زندگی سردار شهید کاظم نجفی رستگار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-03-1749-2
موضوع کتابکتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهمان دجله

محمد شمس
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
بسیارجالب وتاثیرگذار
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مهمان دجله

برای دریافت کتاب مهمان دجله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.