معرفی و دانلود کتاب مهندسی فرهنگی

عکس جلد کتاب مهندسی فرهنگی
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی فرهنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی فرهنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی فرهنگی

کتاب مهندسی فرهنگی نوشته‌ی علی خوشدست، شرح نمادین دلدادگی شهیدان دیار طوس به حضرت امام رئوف علیه‌السلام است. شرحی بس دلکش، بدیع و البته شگفت‌انگیز و خارق‌العاده. ماجراهای غیر قابل شکافتن و شرح کردن، که فقط با همین زبان خاص، قابل طرح و وصف است.

علی خوشدست در کتاب مهندسی فرهنگی، توانسته مباحث پیرامون ولایت، قضا، فنا، عشق و سایر موضوعات، از این‌ دست را به زیبایی بیان کند و از طرفی ماجراهای واقعی را که افسانه می‌نماید، در فضایی مه‌آلود و نیمه‌روشن به تصویر بکشد و به حقیقت مانندی آن‌ها کمک کرده و باورپذیر کند.

عرصه‌ی دفاع مقدس، مولّد موضوعات متضاد و متفاوت است و تلاقی مباحث از این وادی، به ساحتِ ادبیات دفاع مقدس هم، راه پیدا کرده و وظیفه‌ی خطیر نویسندگان را، پیش چشم می‌آورد.

با رصد ابتدایی سیر تطوّر تاریخ ادبیات این مرز و بوم، می‌توان دریافت: که تقریباً دو قله‌ی بلند محتوایی جدا از هم، در این وادی، گردن فرازی می‌کنند، قله‌هایی مجزا و گاه، پشت به یکدیگر! که یکی حماسه است و دیگری عرفان!

این محتوای غنی و کامل در ادبیات دفاع مقدس، نویسندگان را به چالش جدی کشیده است و توان هنر و ادبیات را، به مبارزه طلبیده، و این فرمایش مقام معظم رهبری را که: «آیا ما، خواهیم توانست این گنج را استخراج کنیم» بیشتر به رخ می‌کشد.

به نظر می‌رسد حرکت زبانی علی خوشدست، آغاز راهی است که سال‌های سال، ادبیات مقاومت، انتظار ظهورش را کشیده و آسیب‌شناسی و نقد و بازخوانی این روش نگارش که در این حوزه، بدیع است، می‌تواند افق‌های آن‌ را روشن کرده و ادبیات نمادین را در حوزه‌ی دفاع مقدس به بالندگی برساند.

در بخشی از کتاب مهندسی فرهنگی می‌خوانیم:

به شاگرد شوفر، نفری دو قِرون پول دادیم و از در عقب، سوار یه اتوبوسِ سیصد و دو شدیم که می‌رفت ییلاقای اطراف شهر و یه ربع، بعد، وسط بوته‌های خارشتری، توی ایستگاه ویرانی پیاده شدیم! و رفتیم کنار لونه‌ی مورچه‌خوارای کوچولو نشستیم!.

مورچه‌خوار خودش که دیده نمی‌شد ولی توی قسمتای نرم زمین چند تا قیف کوچولوی خاکی بود که قطر دهنه‌ی بالا و ارتفاع اونا، قدِ یه بند انگشت بیشتر نبود!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی فرهنگی
نویسنده
ناشر چاپی کتاب ارمیا
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات218
زبانفارسی
شابک978-600-96534-1-6
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهندسی فرهنگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی فرهنگی

برای دریافت کتاب مهندسی فرهنگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.