معرفی و دانلود کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم

عکس جلد کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم
قیمت:
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم

یان سامرویل در کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم به شکل حرفه‌ای به معرفی این رشته پرداخته و شما را با مفاهیم مهمی چون توسعه‌ی نرم‌افزار و الزامات کاری و اخلاقی این حوزه آشنا خواهد کرد. خواندن این کتاب به مهندسان نرم‌افزار کمک می‌کند با مدل‌های نرم‌افزاری گوناگون و کاربرد هریک از آن‌ها آشنا شوند.

درباره‌ی کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم

امروزه علم مهندسى نرم‌افزار، در بهبود توسعه‌ی نرم‌افزار نقش به‌سزایی داشته و چنان‌که ساخت یک خانه بدون طرح و نقشه‌ی مهندسی‌شده امکان‌پذیر نیست، نرم‌افزار بدون مهندس و معمار نیز نمی‌تواند برای کاربران کاربرد خاصی داشته باشد. به بیان دیگر استفاده از این دانش در بهبود توسعه‌ی نرم‌افزارها اهمیت زیادی دارد. یان سامرویل (Ian Sommerville) کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم (Software Engineering 9th Edition) را با هدف معرفی کامل این رشته‌ به نگارش درآورده و در طول فصل‌های مختلف به توضیح مباحثی چون مشخصات اولیه‌ی یک نرم‌افزار تا روند تکامل سیستم آن پرداخته است.

در این اثر ضمن تعریف برخی مفاهیم کلی به مدل‌های متنوع نرم‌افزارها، همچون مدل آبشاری پرداخته شده و فعالیت‌های اصلی هریک از آن‌ها شرح داده شده است. توضیح فرآیندهای تکامل و نگهداری نرم‌افزارها و چگونگی مدیریت سیستم‌های قدیمی از دیگر موضوعات اصلی این کتاب محسوب می‌شوند. همچنین بخش‌های دیگر این اثر آموزشی به مباحث جزئی و مهمی چون موضوع مهندسی خواسته‌ها، معرفی مدل‌سازی سیستم، اهمیت استفاده از الگوهای معماری در طراحی نرم‌افزار، طراحی شیءگرا و... اختصاص دارد.

با توجه به این‌که در برنامه‌ی درسی رشته‌های علوم کامپیوتر، واحدهایی تحت عنوان «مهندسى نرم‌افزار 1» و «مهندسى نرم‌افزار 2» وجود دارد، کتاب حاضر به عنوان منبعی برای هر دو عنوان درسی ذکرشده قابل تدریس است و با نظر به بودجه‌بندی این دروس ترجمه شده است. گفتنی‌ست سعی مترجم کتاب بر آن بوده است تا با به‌کارگیری سال‌ها تجربه‌ی خود در برگردان آثار حوزه‌ی نرم‌افزار و برنامه‌نویسی کامپیوتر، مطالب سنگین و پیچیده‌ی هر بخش را به شکلی قابل فهم به زبان فارسی ترجمه کند.

کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم ترجمه‌ی عین الله جعفرنژاد قمی، از سوی انتشارات علوم رایانه منتشر شده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های مهندسی کامپیوتر با گرایش‌های مختلف می‌توانند از این کتاب به عنوان یک منبع و مرجع درسی قابل اطمینان استفاده کنند.

با یان سامرویل بیشتر آشنا شویم

یان سامرویل متولد ۲۳ فوریه ۱۹۵۱ در بریتانیاست. او نویسنده‌ی کتاب درسی محبوب دانشجویی «مهندسی نرم‌افزار» است و علاوه‌بر این تعدادی کتاب و مقاله‌ی دیگر را نیز در کارنامه‌ی خود دارد. سامرویل تا سال 2014 به‌عنوان استاد مهندسی نرم‌افزار در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند مشغول به فعالیت بوده است و پژوهشگری برجسته در زمینه‌های مهندسی سیستم، قابلیت اطمینان سیستم و انفورماتیک اجتماعی محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم می‌خوانیم

در هر وضعیتی که افراد مختلف دیدگاه و اهداف متفاوتی دارند، احتمالاً با مسائل اخلاقی مواجه هستید. برای مثال، اگر با سیاست‌های مدیران بالادست در یک شرکت موافق نباشید، چه عکس‌العملی نشان خواهید داد؟ روشن است که این واکنش به افراد خاص و ماهیت مخالفت بستگی دارد. آیا بهتر است از موقعیت خود در داخل آن سازمان دفاع کنید یا استعفا دهید؟ اگر احساس کنید که یک پروژه‌ی نرم‌افزاری مشکلاتی دارد، چه زمانی آن‌ها را به مدیریت پروژه انتقال می‌دهید؟ اگر درباره‌ی این مشکلات بحث کنید، درحالی‌که حدس‌هایی بیش نباشند (واقعاً مشکلی محسوب نشوند)، ممکن است واکنش تندی از خود نشان دهید؛ ولی اگر این مشکلات را رها کنید، ممکن است دیر شود و برطرف کردن آن‌ها دشوار باشد.

این نوع موضوعات اخلاقی (که یک دوراهی محسوب می‌شوند) در اغلب حرفه‌های ما وجود دارند و خوشبختانه در اغلب موارد، یا غالباً ناچیزند یا بدون دشواری‌های زیاد می‌توانند برطرف شوند. در صورتی که نتوانند حل شوند، احتمالاً مهندسین با مشکلات دیگری مواجه خواهند شد. ممکن است عمل اصولی، استعفا از شغل فعلی باشد، ولی این کار ممکن است در شرکای دیگر یا فرزندان آن‌ها تأثیرگذار باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مقدمه‌ای بر مهندسی نرم‌افزار
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: فرآیندهای نرم‌افزار
فصل سوم: روش‌های توسعه‌ی نرم‌افزار چابک
فصل چهارم: مهندسی خواسته‌ها
فصل پنجم: مدل‌سازی سیستم
فصل ششم: طراحی معماری
فصل هفتم: طراحی و پیاده‌سازی
فصل هشتم: آزمون نرم‌افزار
فصل نهم: تکامل نرم‌افزار
بخش دوم: قابلیت اتکا و امنیت
فصل دهم: سیستم‌های اجتماعی - تکنیکی
فصل یازدهم: قابلیت اتکا و امنیت
فصل دوازدهم: مشخصات قابلیت اتکا و امنیت
فصل سیزدهم: مهندسی قابلیت اتکا
فصل چهاردهم: مهندسی امنیت
فصل پانزدهم: تضمین قابلیت اتکا و امنیت
بخش سوم: مهندسی نرم‌افزار پیشرفته
فصل شانزدهم: استفاده‌ی مجدد نرم‌افزار
فصل هفدهم: مهندسی نرم‌افزار بر اساس مولفه
فصل هجدهم: مهندسی نرم‌افزار توزیع‌شده
فصل نوزدهم: معماری سرویس‌گرا
فصل بیستم: نرم‌افزارهای تعبیه‌شده
فصل بیست‌ویکم: مهندسی نرم‌افزارجنبه‌گرا
بخش چهارم: مدیریت نرم‌افزار
فصل بیست‌ودوم: مدیریت پروژه
فصل بیست‌وسوم: برنامه‌ریزی پروژه
فصل بیست‌وچهارم: مدیریت کیفیت
فصل بیست‌وپنجم: مدیریت پیکربندی
فصل بیست‌وششم: بهبود فرآیند
واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم
نویسنده
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات625
زبانفارسی
شابک978-600-205-028-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم

برای دریافت کتاب مهندسی نرم افزار - ویراست نهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.