معرفی و دانلود کتاب موریگان کرو و بازار مخوف

عکس جلد کتاب موریگان کرو و بازار مخوف
قیمت:
57600 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موریگان کرو و بازار مخوف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موریگان کرو و بازار مخوف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موریگان کرو و بازار مخوف

جسیکا تاونسند در کتاب موریگان کرو و بازار مخوف، داستان و ماجراجویی‌های موریگان در سرزمین نورمور را دنبال می‌کند. او پس از پشت سر گذاشتن امتحانات سخت و خطرناک و پیوستن به کانون واندروس، متوجه می‌شود که همه‌ی جادوها خوب نیستند... نویسنده این داستان پرفروش و موفق را یک سال بعد از کتاب اول و در سال 2018 منتشر کرد.

درباره‌ی کتاب موریگان کرو و بازار مخوف

موریگان کرو با موفقیت وارد کانون واندروس می‌شود، جایی که به او قول دوستی و حمایت و زندگی داده‌اند. موریگان تلاش می‌کند قدرت و جادوی اعضای این گروه را فرا بگیرد. اما اوضاع آنطور که می‌خواهد پیش نمی‌رود. به نظر کسی دارد برای موریگان پاپوش درست می‌کند و او را به چهره‌ای منفور در کانون تبدیل می‌کند. در این حین، او دوستانش را نیز از دست می‌دهد. همزمان در نورمور هم اتفاقات عجیبی می‌افتد و آدم‌ها غیب می‌شوند. سرزمینی که روزی امن و آرام و جادویی بود، حالا جایی پر از ترس و شک شده است...

داستان موریگان کرو و بازار مخوف (Wundersmith: The Calling of Morrigan Crow) قسمت دوم ماجراهای نورمور است. موریگان که در قسمت اول از مرگ نجات یافته و به این سرزمین پناه آورده بود، این بار ماجراجویی دیگری را پیش روی خود می‌بیند. به نظر می‌رسد باید در مورد جادو تجدیدنظر کند.

جسیکا تاونسند (Jessica Townsend) در جلد اول موفقیت خیره‌کننده‌ای بدست آورد. کتاب در لیست نیویورک‌تایمز در صدر قرار گرفت و جایزه‌های متعددی نیز دریافت کرد. همین اتفاق کمک کرد تاونسند ادامه‌ی داستان موریگان را خیلی سریع منتشر کند. تاونسند گفته بود که از نوجوانی داستان نورمور را توی ذهن پرورش داده و کم‌کم می‌نوشته. به نظر یکی از دلایل خوش‌خوان و جذاب بودن داستان به این باز می‌گردد که تاونسند دقیقاً جزئیات دنیای تخیلی‌اش را می‌شناسد و می‌داند داستانش را چطور پیش ببرد. او، همانطور که خودش گفته، تحت‌تأثیر هری پاتر بوده و از شخصیت‌پردازی، داستان و شیوه‌ی روایت جی. کی. رولینگ استفاده کرده. داستان به‌خوبی تکامل و بلوغ موریگان کرو را نشان می‌دهد: او که در جلد اول 10‌ساله بوده، حالا بزرگتر شده و یاد می‌گیرد دنیا آنطور که به نظر می‌رسد نیست و بیشتر از همه‌ی این‌ها با خود و توانایی‌هایش آشنا می‌شود. موریگان یاد می‌گیرد چطور مشکلات را پشت سر بگذارد.

کتاب موریگان کرو و بازار مخوف را نشر پرتقال با ترجمه‌ی مروا باقریان به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی سرزمین نِوِرمور

مجموعه‌ی سرزمین نِوِرمور (The Nevermoor series) داستان‌هایی فانتزی با محوریت دختربچه‌ی 10‌ساله‌ی نفرین‌شده‌ای به نام موریگان کرو است. لحظه‌ای که مرگ موریگان فرا می‌رسد، ژوپیتر نورث از سرزمین مرموز نورمور می‌آید و او را نجات می‌دهد و با خود به نورمور می‌برد. موریگان در آن‌جا عضوی گروهی می‌شود که اعضایش از آدم‌های معمولی قدرت بیشتری دارند. این شروع ماجراهای موریگان در این سرزمین جادویی است.

مجموعه‌ی سرزمین نورمور بعد از انتشار با استقبال گسترده‌ی خوانندگان رو‌به‌رو شد و طرفداران پر و پا قرصی پیدا کرد. منتقدان دنیای فانتزی این اثر را با مجموعه‌ی هری پاتر مقایسه کردند و آن را ستودند. اولین جلد این مجموعه داستان استرالیایی سال 2017 منتشر شده و تا کنون به 4 کتاب رسیده: دو جلد اول که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند، به ترتیب: کتاب «موریگان کرو و سرزمین نورمور» و «موریگان کرو و بازار مخوف» هستند. جلد سوم Hollowpox: The Hunt for Morrigan Crow نام دارد و آخرین جلد با عنوان Silverborn: The Mystery of Morrigan Crow قرار است در سال 2023 منتشر شود.

اقتباس فرهنگی از مجموعه‌ی سرزمین نورمور

کمپانی پارامونت امتیاز ساخت فیلم این کتاب را خریده و قرار شده فیلمی فانتزی و موزیکال، به کارگردانی مایکل گریسی و نویسندگی درو گودارد (از نویسندگان سریال لاست)، از روی آن ساخته شود.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی سرزمین نورمور

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز
  • بهترین کتاب سال کودکان آمازون
  • برنده‌ی جایزه‌ی Australian Indie Book در سال 2018
  • برنده‌ی جایزه‌ی Aurealis در بخش کودکان در سال 2017
  • منتخب شیکاگو تریبیون در بخش بهترین کتاب کودک سال
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب موریگان کرو و بازار مخوف

  • یک رمان فانتزی فوق‌العاده لذت‌بخش... ترکیب روحی دکتر هو و هری پاتر. (بلاگ بارنز و نوبل کیدز)
  • دنیایی متفاوت و بزرگ و دقیق، صحنه‌هایی مهیج و پر از تعلیق و پر از شخصیت‌های رنگارنگ. (بوک‌لیست)
  • روایت تعلیقی و ماهرانه‌ی تاونسند، از موریگان و همکلاسی عجیب‌وغریبش که با آزمون‌های وفاداری و شجاعت روبه‌رو می‌شوند، خواننده را سرگرم می‌کند. (نیویورک‌تایمز بوک ریویو)

کتاب موریگان کرو و بازار مخوف برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را می‌توان به طرفداران داستان‌های فانتزی و بچه‌هایی که به دنیاهای جادویی علاقه دارند توصیه کرد.

با جسیکا تاونسند بیشتر آشنا شویم

جسیکا تاونسند نویسنده‌ی استرالیایی که با مجموعه‌ی فانتزی کودکانه‌ی نورمور مشهور شده در سال 1985 در کوئینزلند به دنیا آمد. تاونسند زمانی که دبیرستانی بود ایده‌ی سرزمین نورمور را در ذهن داشت و از همان موقع نوشتن آن را شروع کرد. طی سال‌های بعد و در کنار کارهای مختلفی که انجام می‌داد، این داستان را هم پیش می‌برد. سرانجام در 32 سالگی توانست کتاب را تمام و منتشر کند. موفقیت غیرمنتظره‌ی کتاب و فروش خوبش باعث شد او ادامه‌ی این دنیای تخیلی را بنویسد و تبدیل به نویسنده‌ای تمام‌وقت شود. جسیکا تاونسند در رمان‌هایش تحت‌تأثیر هری پاتر و کتاب‌های دیگری مثل زنان کوچک بوده. جسیکا تاونسند تاکنون سه مجلد از مجموعه‌ی نورمور منتشر کرده و قرار است جلد چهارم را در سال 2023 به انتشار برساند.

در بخشی از کتاب موریگان کرو و بازار مخوف می‌خوانیم

موریگان تا آمد به تصور اینکه پدر یا مادربزرگش هیچ‌وقت کاری به احمقانگی لالایی خواندن انجام داده باشند بخندد، یک‌دفعه خاطره‌ای ناگهانی و زنده به ذهنش آمد.

کوچک بود، شاید شش یا هفت‌ساله. معلم سرخانه‌ی آن موقعش خانم دافی بود، آخرین نفر در زنجیره‌ی بی‌پایان زنان و مردان بینوایی که پدرش به عمارت کرو آورده بود تا به موریگان خواندن و نوشتن و حساب یاد بدهند... یا به بیان صادقانه‌تر، تا موریگان را از جلوی دست‌وپای خودش دور کند و به این ترتیب بتواند همچنان وانمود کند که موریگان وجود ندارد. بیشتر معلم سرخانه‌های موریگان همین برایشان بس بود که از تماس مستقیم با او اجتناب کنند و هیچ‌وقت در طول کلاسشان با او چشم‌درچشم نشوند. بعضی‌ها برای حفاظت از خودشان در برابر نفرین پا را از آن هم فراتر می‌گذاشتند؛ خانم لینفورد اصرار داشت که محض امنیت، بین او و موریگان در بسته‌ای قرار داشته باشد.

اما خانم دافی فرق داشت. او بیشتر از آنکه بخواهد از موریگان دوری کند حس می‌کرد وظیفه دارد تا مدام به موریگان یادآوری کند که فقط با همان به دنیا آمدنش عجب زحمتی برای جامعه و خانواده‌اش تراشیده و عجب سربار وحشتناکی است و چه خطری را متوجه اطرافیانش تمام آدم‌های سرزمین بی‌نام کرده است.

خانم دافی شعری به موریگان یاد داده بود و هربار موریگان در امتحانی نمره‌ی قبولی نمی‌گرفت، یا دست از پا خطا می‌کرد، یا حرف بیجایی می‌زد مجبورش می‌کرد شعر را بخواند. بارها و بارها، تا وقتی که معلم بگوید دیگر نخواند.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: لیفارسای بال‌دار: شب آخرِ زمستان یکم
فصل دو: خواهر و برادر: بهار دوم
فصل سه: خالکوبی‌ای که خالکوبی: نیست و دری که در نیست
فصل چهار: قطارخانه
فصل پنج: دیربورن و مورگاتروید
فصل شش: لغزش ها، خطاها، خرابکاری ها، نابکاری‌ ها و ویرانگری ‌ها
فصل هفت: قول انگشت کوچکه
فصل هشت: نقشه‌ی زنده
فصل نُه: پنج چارلتون
فصل ده: فرمان ‌ها و اژدها: تابستان دوم
فصل یازده: مخفی‌کار
فصل دوازده: کوی شیطانی
فصل سیزده: آتش و یخ
فصل چهارده: سالن پیشکسون
فصل پانزده: عجیب‌ترین جا برای خرید
فصل شانزده: بازار مخوف
فصل هفده: آکادمی تک‌نفره‌ی هتل دئوکالیون
فصل هجده: معماها و استخوان ‌ها: پاییز دوم
فصل نوزده: لحظات ربوده‌شده
فصل بیست: شبآهنگ
فصل بیست و یک: یک چیز شگفت‌انگیز
فصل بیست و دو: وقت‌نگهدار
فصل بیست و سه: هالوماس
فصل بیست و چهار: هنر زننده‌ی دوزخ
فصل بیست و پنج: خائن
فصل بیست و شش: حراج
فصل بیست و هفت: آواز محشر
فصل بیست و هشت: بستن پنجره
فصل بیست و نه: فرمان آخر
قدردانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موریگان کرو و بازار مخوف
نویسنده
مترجممروا باقریان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات413
زبانفارسی
شابک978-600-462-659-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
57600 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موریگان کرو و بازار مخوف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب موریگان کرو و بازار مخوف

برای دریافت کتاب موریگان کرو و بازار مخوف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.