معرفی و دانلود کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها

عکس جلد کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها
قیمت:
29200 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها

مارگرت پیترسن هدیکس در کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها قصۀ جامعه‌ای را روایت می‌کند که در آن داشتن فرزند سوم ممنوع است، اما این مانع از تلاش چنین فرزندانی برای رسیدن به هویتشان در جامعه نیست. این کتاب سال 1998 عنوان بهترین کتاب نوجوان را از انجمن‌ کتابخانه‌های امریکا دریافت کرد.

درباره‌ی کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها

رمان در دل سایه‌ها (Among the Hidden) نخستین شماره از مجموعۀ فرزندان تاریکی (Shadow Children) نوشته‌ی مارگرت پیترسن هدیکس است. این کتاب روایت زندگی لوک گارنر سیزده ساله‌ است که هویتش به عنوان فرزند سوم خانواده مخفی نگه داشته شده. دلیل این اتفاق، منع داشتن فرزند سوم از طرف دولت است که زندگی آزادانۀ لوک را زیر سوال برده.

لوک، مانند یک سایه کاملاً در پرده و در حصار دیوارهای خانه بزرگ می‌شود و حتی بسیاری از مسئولیت‌های او را دو فرزند دیگر خانواده انجام می‌دهند. او به‌خاطر شرایط محیطی‌اش اغلب تنهاست و از کارهای روزمره و معمولی محروم است.

محل زندگی آن‌ها شهرکی در حال توسعه است. ترس از دیده شدن لوک شرایط را برای او هر روز سخت‌تر می‌کند و روزبه‌روز ممنوعیت‌های لوک برای پنهان شدن بیشتر می‌شود. حالا حتی بابت اینکه سرش را از پنجره بیرون آورده هم توبیخش می‌کنند. خانواده‌اش مدام نگران لو رفتن هویت لوک هستند و او از وضعیت خود خسته است. تا اینکه روزی متوجه می‌شود در خانۀ روبه‌رویی هم فرزند ممنوعه‌ای وجود دارد. اسم او جن است و برخلاف لوک نمی‌خواهد سرنوشتش را بپذیرد. آشنایی این دو با هم نقشه‌های پر مخاطره‌ای را رقم می‌زند.

کتاب فرزندان تاریکی برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است. این اثر همزمان که از دغدغه‌ای اجتماعی پرده بر می‌دارد، مخاطب خود را مشغول به خیال‌پردازی می‌کند تا با حال‌و‌هوای شخصیت‌ها هم‌داستان شود. از کتاب‌های دیگر مجموعۀ فرزندان تاریکی باید به «در دل نفوذی‌ها»، «در دل فریب‌خوردگان»، و «در دل بارن‌ها» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها

  • نامزد جایزهٔ کتاب bluestem
  • نامزد جایزهٔ کتاب گنبد طلایی ورمونت
  • کتاب برگزیدهٔ خوانندگان جوان پنسیلوانیا
  • نامزد جایزه‌ٔ دوروتی کنفیلد فیشر سال 2000
  • برندهٔ جایزهٔ خوانندگان جوان کالیفرنیا سال 2001
  • بهترین کتاب نوجوان 1998 از نظر انجمن‌ کتابخانه‌های امریکا

نکوداشت‌های کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها

  • رمانی مهیج و هوشمندانه... (kirkus reviews)
  • ایده‌ی تفکربرانگیز کتاب برای جذب خوانندگان کافی‌ست. (ناشران هفتگی)

کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به نوجوانانی که به رمان‌های تخیلی و هیجان‌انگیز علاقه دارند و تغییر و تنوع را به رکود و ناامید شدن ترجیح می‌دهند توصیه می‌شود.

با مارگرت پیترسن هدیکس بیشتر آشنا شویم

مارگرت پیترسن هدیکس (Margaret Peterson Haddix) متولد 1964، در شهر واشینگتن کورت هاوس در ایالت اوهایو است. پدرش کشاورز بود و او در مزرعه خانۀ پدری بزرگ شد. او فارغ‌التحصیل خبرنگاری و داستان‌نویسی در دانشگاه میامی است و تاکنون آثار متعددی در حوزۀ کودک و نوجوان منتشر کرده. هدیکس هم‌اکنون به همراه خانواده‌اش در شهر کولومبوس ایالت اوهایو زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب فرزندان تاریکی1: در دل سایه‌ها می‌خوانیم

لوک اگر اجازه داشت، سمت پنجره‌‌ی آشپزخانه می‌‌رفت و به جنگل نگاه می‌‌کرد و بر‌ای بار هزارم سعی می‌‌کرد جای کاج و افرا و بلوط‌‌هایی که آنجا بودند یا نبودند ردیف‌‌ردیف خانه تصور کند. لوک، درست قبل از شام، با نگاهی دزدکی فهمید که دیگر نصف درخت‌‌ها قطع شده‌‌اند. بعضی‌‌ها همان موقع روی زمین افتاده بودند، بعضی در همان وضعیت سربه‌فلک‌‌کشیده‌‌ی قبلشان، با زاویه‌‌های عجیب، آویزان شده بودند. جای خالی‌شان همه‌چیز را شکل دیگری کرده بود؛ مثل موی تازه‌کوتاه‌‌شده‌‌ای که خطی آفتاب‌‌نخورده از پیشانی را نمایان می‌‌کرد. حتی از انتهای آشپزخانه هم، لوک می‌‌توانست بفهمد درخت‌‌ها سرِ جایشان نیستند؛ چون همه‌چیز روشن‌‌تر، بازتر و ترسناک‌‌تر بود.

لوک با اینکه جواب را خودش می‌‌دانست، پرسید: «اون‌‌وقت، وقتی اون آدم‌‌ها اسباب‌‌کشی کردن اینجا، باید از پنجره‌‌ها دور بمونم؟»

این سؤال کاری کرد بابا منفجر شود. دستش را روی میز کوبید.

«اون‌‌وقت؟! همین حالا هم باید دور بمونی! هر ننه‌قمری می‌‌خواد اون بیرون وِل بچرخه تا ببینه اوضاع از چه قراره. می‌‌بیننت...» چنگالش را دیوانه‌‌وار تکان داد. لوک، مطمئن نبود معنای این حرکت چیست؛ اما می‌‌دانست معنای خوبی ندارد.

هیچ‌‌وقت، هیچ‌‌کس به او نگفته بود اگر کسی او را ببیند، دقیقاً چه اتفاقی می‌‌افتد. مرگ؟ مرگ بلایی بود که سر توله‌‌ی نارسی می‌‌آمد وقتی زیر دست‌و‌پای خواهر برادرهای گنده‌‌ترش می‌‌ماند. مرگ مگسی بود که وقتی مگس‌‌کش رویش می‌‌کوبید، وِزوِزش بند می‌‌آمد. سختش بود خودش را با آن مگس له‌‌شده یا حیوان مرده‌‌ای مقایسه کند که زیر آفتاب خشک شده بود؛ حتی تصورش هم حالش را به هم زد.

برادر دیگر لوک، مارک، غرغرکنان گفت: «به نظر من که هیچ انصاف نیست کارهای لوک رو ما انجام بدیم. نمی‌‌تونه یه‌کم بیرون بیاد؟ شاید شب‌‌ها بشه!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها
نویسنده
مترجممروا باقریان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-600-462-875-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
29200 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها

محمدعلی احمدپور
۱۴۰۲/۶/۲۳
خانم پیترسون کتاب خیلی قشنگی نوشته اما یک ستاره کمتر دادم نه اینکه امتیاز کمتری بخوام بدم اما این ستاره کمتر رو اگر دنباله داستان نوشته بشه!! حتما جبران می‌کنم چون مطمئنم از تخیل خانم پیترسون حتماً دنباله سازی برای این داستان امکان پذیره با تشکر از سایت کتابراه
غریبی
۱۴۰۲/۳/۷
سلام
فعلا که جلد اولش رو خوندم خوب بود درباره پسری حرف میزنه که فرزند سوم هست و قانون جمعیتی که براشون از طرف دولتشون وضع شده اونا باید پنهان بشن که تو این راه لوک با یه نفر به اسم جنیفر آشنا میشه که اونم بچه سومه
غزل فتحی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بینظیر بود کتابای انشارات پرتقال همیشه خوبن
فرزند زهرا
۱۴۰۲/۹/۱۲
بد نبود، می‌شد داستان پردازیش بهتر باشه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها

برای دریافت کتاب فرزندان تاریکی 1: در دل سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.