معرفی و دانلود کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم

عکس جلد کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم

اگر شما هم به هنر جادویی سینما و تدوین علاقه‌مند هستید، از کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم غافل نشوید! کتاب‌هایی که مخاطب را به قعر دنیای ویژه‌ی هنر تدوین ببرند، چندان زیاد نیستند، اما این‌بار مایکل اونداتیه، از طریق مصاحبه با یکی از کارکشته‌ترین تدوین‌گران تاریخ سینما یعنی والتر مرچ، سفری خاطره‌انگیز به دل دنیای تدوین را برایمان فراهم می‌کند. این اثر ذیل مجموعه‌کتاب‌های «مطالعات فلسفی» منتشر شده است.

درباره‌‌ی کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم

کمتر کسی است که مجذوب دنیای تدوین‌گری یا صداگذاری باشد، اما والتر مرچ را نشناسد. همگی این هنرمند معاصر را بابت جوایز اسکار خود در فیلم‌هایی اینک آخرالزمان و بیمار انگلیسی به یاد می‌آورند، اما فعالیت‌های سینمایی این تدوین‌گر شاخص، تنها به چند فیلم محدود نمی‌شود. مایکل اونداتیه (Michael Ondaatje) نویسنده‌ی کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم (The Conversations) طی یک گفت‌وگوی طولانی به‌سراغ این هنرمند رفته تا مخاطب را به‌طور ویژه با هنر جذاب تدوین آشنا کند.

شاید شما همچنان که از یک فیلم یاد می‌کنید، تنها نام کارگردان یا نویسنده‌ی اثر را به‌ خاطر بیاورید، اما بر کسی که تجربه‌ای در مراحل ساخت و پرداخت یک اثر سینمایی داشته باشد پوشیده نیست که مجموعه‌ی منظم و پیچیده‌ای از وظایف مختلف، یک فیلم‌ را به اثری هنری تبدیل می‌کند. در این میان، هنر تدوین، نقش ویژه‌ای در خروجی آنچه به‌عنوان اثر نهایی به مخاطب ارائه می‌شود دارد. مایکل اونداتیه، نویسنده‌ی رمان بیمار انگلیسی، در روزهای فیلمبرداری اثر اقتباسی از رمان خود با والتر مرچ تدوینگر اصلی فیلم و صداگذار ملاقات کرد. از همان‌جا گفتگوی قابل‌ِتوجهی بین آن‌ها درباره‌ی ساخت فیلم شروع شد. این گفت‌وگوها از سال 2000 آغاز شد و طی یک سال در هر فرصتی که بین نویسنده و والتر مرچ (Walter Murch) دست می‌داد، صورت می‌گرفت. نتیجه‌ی این گفت‌وگوهای درخشان گنجینه‌ای است که خواندنش برای هر دوستدار یا دانشجوی فیلم و سینما ضروری به‌نظر می‌رسد.

مباحث طرح‌شده در کتاب مکالمات، در کنار جذابیت و صمیمیت فراوان بین دو گفت‌وگوکننده، بینشی نادر و عمیق از دنیای این دو هنرمند برجسته نشان‌مان می‌دهد و اطلاعات زیادی از عشق به هنر سینما، تدوین، موسیقی و صدا، کارگردانی و همچنین نویسندگی و ادبیات را به ذهن مخاطب جویای هنر سرازیر می‌کند.

این گفتگوها مملو از داستان‌هایی‌ست که روند ساخت برخی از مهم‌ترین آثار سینمایی سی سال گذشته را شفاف می‌کند و حقایق جالبی درمورد خالقان این آثار می‌گوید. این کتاب رشد هنری والتر مرچ و همچنین دوستان و معاصران او، مانند فرانسیس فورد کاپولا، جورج لوکاس، فرد زینمن و آنتونی مینگلا را نشانمان خواهد داد. به گفته‌ی یکی از بزرگان سینمای غرب، «والتر مرچ یک آدم عجیب‌وغریب و نامتعارف در سینمای هالیوود است.» و این وجه نبوغ همان‌چیزی‌ست که بیش از همه در کتاب مکالمات برای ما روشن خواهد شد

این کتاب اولین‌بار در سال 2004 منتشر شد و نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی آن به همت نشر چشمه و ترجمه‌ی الهه صالح و مصطفی خرقه‌پوش به دست علاقه‌مندان رسید.

نکوداشت‌های کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم

  • در کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم چیزهای زیادی برای طرفداران فیلم وجود دارد… بسیاری از افشاگری‌های جذاب در مورد فیلم به عنوان هنر. (ستاره‌ی فینیکس)

  • خوانندگانی که حتی علاقه‌ی گذرایی به فیلم دارند، از خواندن کتاب مکالمات لذت می‌برند. مطالعه‌ی کتاب مکالمات برای هر نویسنده‌ی مشتاق و هر کسی که درگیر یاد گرفتن یک اثر هنری است الزامی است. (Quill & Quire)

  • بسیار ترغیب‌کننده است! خواندن این کتاب باید برای هرکسی که در دنیای فیلم کار می‌کند ضروری باشد، و همچنین برای تماشاگران سینما که مایلند تجربه‌ی عمیق و غنی‌تری از این وادی داشته باشند واجب است. (جان بورمن، کارگردان)

کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب یک پیشنهاد جذاب و ویژه برای هنرجویان سینما و دوست‌داران جهان هنر هفتم و حرفه‌ی تدوین است.

با مایکل اونداتیه بیشتر آشنا شویم

مایکل اونداتیه (زاده‌ی 1943) متولد سریلانکا و نویسنده‌ی چندین رمان، یک خاطره‌نامه و بیش از ده کتاب شعر است. او همچنین نویسنده‌ی رمان معروف «بیمار انگلیسی‌» است که موفق به کسب جایزه‌ی معتبر من بوکر شد. آخرین رمان او، «شبح آنیل» نیز موفق به دریافت جایزه‌ی فرماندار ژنرال، جایزه‌ی گیلر، جایزه‌ی مدیسیس و جایزه‌ی ادبیات آیریش گردید. مایکل اونداتیه همچنین تجربیاتی در زمینه‌ی ساخت مستند دارد و اکنون در تورنتو‌ی کانادا زندگی می‌کند.

اگر شما هم به هنر جادویی سینما و تدوین علاقه‌مند هستید، از کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم، غافل نشوید! کتاب‌هایی که مخاطب را به قعر دنیای ویژه‌ی هنر تدوین ببرند، چندان زیاد نیستند، اما این‌بار مایکل اونداتیه، از طریق مصاحبه با یکی از کارکشته‌ترین تدوین‌گران تاریخ سینما یعنی والتر مرچ، سفری خاطره‌انگیز به دل دنیای تدوین را برایمان فراهم می‌کند. این اثر ذیل مجموعه‌کتاب‌های «مطالعات فلسفی» منتشر شده است.

در بخشی از کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم می‌خوانیم

والتر را در اتاقی تاریک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دیدم. هیچ‌وقت زیاد حرف نمی‌زد. برای همین باهم خوب کنار می‌آمدیم. فکر می‌کنم اولین چیزی که مرا تحت‌تأثیر قرار داد، قد بسیار بلندش بود. زیاد مطمئن نیستم آن چیزهایی که درباره‌ی دپارتمان صدا در دانشگاه USC آن زمان‌ها می‌گویند درست باشد. فقط این را می‌دانم که ما گروهی بودیم که همگی با موسیقی بزرگ شده بودیم و واقعاً روی صداها تمرکز داشتیم. ساختمان دپارتمان ما طراحی مهندسی داشت و سالن نمایش فیلم در حیاط عقبی بود؛ یعنی جایی که همه در آن می‌پلکیدند. اگر فیلمی صدای خوبی داشت، همه‌ی دانشجوها را به سالن نمایش می‌کشاند تا ببینند چه اتفاقی افتاده. آن‌جا بود که فهمیدم صدا واقعاً نصف سینماست و اگر صدا و تصویرْخوب باهم ترکیب شوند می‌تواند تجربه‌ی موفقی را بسازد. می‌خواستیم سینما را دوباره اختراع کنیم؛ درحالی‌که اطلاع زیادی از این مدیوم نداشتیم. همین‌طور پیش می‌رفتیم و چیزهایی می‌ساختیم. تحصیلات آکادمیک داشتیم، اما تجربه‌مان کم بود. والتر حتا آن موقع هم در صدا آدم برجسته‌ای بود. من و فرانسیس به اتفاق یک گروه چهارنفره سراسر کشور را گشتیم و اهل باران را فیلم‌برداری کردیم؛ یعنی با حداقل عوامل می‌خواستیم به سان فرانسیسکو برگردیم و فرانسیس هم قصد داشت برای خرید یک سیستم جدید میکس صدا به آلمان برود. از من پرسید کسی را می‌شناسم که درباره‌ی صدا اطلاعاتی داشته باشد؟

گفتم من فقط یک نفر را می‌شناسم که خیلی هم باهوش است. فقط یک نفر بود که فکر می‌کردم بتواند این کار را انجام بدهد و آن یک نفر کسی جز والتر نبود. در مدرسه، من از دسته‌ی دانشجوهای ضدداستان و ضدقهرمان بودم؛ از آن آوانگاردهای مدرسه‌ی سینمایی سان فرانسیسکو و سینما وریته. فرانسیس این موقعیت را برای من فراهم کرد که کاری انجام بدهم. از من پرسید «دوست داری چه مسئولیتی داشته باشی؟» گفتم «من فیلم‌نامه نمی‌توانم بنویسم.» گفت اگر می‌خواهی کارگردان بشوی، اول باید یاد بگیری بنویسی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول. مکالمه‌ی اول سان فرانسیسکو
صداهای معمولی
رازهای دوران دبیرستان
عجیب مثل من. نوشته‌ی جرج لوکاس
تأثیرگذارها
کارگردان‌ها و تدوینگران
تدوین با چشمان نیمه‌باز
اولین‌بار فقط یک‌بار است
دوران ناآگاهی
نمی‌توانم تصاویر وارونه را میکس کنم. نوشته‌ی فرانسیس فورد کاپولا
آخرالزمان آنک و اینک
سوزاندن سلولوییدها
مارلون براندو
نگاه ویلارد
صحنه‌های جدید
هنرپیشه از منظر تدوینگر. نوشته‌ی والتر مرچ
مُرده‌ی فرانسوی
اینک آخرالزمان و تدوین دوباره
فصل دوم. مکالمه‌ی دوم لُس‌آنجلس
زمان درست اختراع چرخ
موسیقی جنایی
پنج نوع ابهام
دو شایعه
کاری شیطانی
باید دید جمله را چگونه بیان می‌کنند
صدای بسته شدن در
رمان‌ها و فیلم‌ها حشو و زواید فراوان
تراژدی ایوبِ پیامبر
تلفظ wideo به جای video
گذران زندگی از طریقی جز سینما
فصل سوم. مکالمه‌ در نیویورک
تدوین مکالمه
همراه نامرئی
گام مینور
زیرِ دست‌ها چه پنهان شده؟
شب، شب است. تدوین دوباره‌ی نشانی از شر
گویی اورسن ولز خودش این یادداشت‌ها را برای ما فرستاده بود. نوشته‌ی ریک اشمیدلین
انعکاس صدا از جهتی نادرست
انتخاب زاویه‌ای که شخصیت را بهتر معرفی می‌کند
فصل چهارم. مکالمه در سان فرانسیسکو
تأثیرات
بیست‌سؤالی سلبی
بی‌کاری اجباری
دو نوع فیلم‌سازی
چرا آن نما را ترجیح داد؟
زندگی خانوادگی
رویارویی‌های غیرقابل‌پیش‌بینی
ریگ، جیرجیرک، آچار
آبی سرد و مُرده
همگرا واگرا
برادر گم‌شده
مقدمه‌ی فیلم
مداد چرب و زمان واقعی
در انتظار محرک
فصل پنجم. آخرین مکالمه تورنتو
ناآرامی پسندیده
نوشتن فیلم‌نامه‌ی بازگشت به اُز
در پس صورت
جمله‌ی زیبایی از ریلکه
رؤیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم
نویسنده
مترجمالهه صالح
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-964-362-882-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم

برای دریافت کتاب مکالمات: مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.