معرفی و دانلود کتاب ژانر وحشت

عکس جلد کتاب ژانر وحشت
قیمت:
97300 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ژانر وحشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ژانر وحشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ژانر وحشت

بریجید چری در کتاب ژانر وحشت، ضمن وارسی ابزارها و سبک‌هایی که منجر به ترس و اضطراب بیشتری در بیننده می‌شوند، برخی از فیلم‌های ترسناک مانند نفرین فرانکشتاین، کلبه‌ی وحشت، هالووین و... را به صورت جامع مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ژانر وحشت:

سینمای وحشت قدمتی به اندازه‌ی خود تاریخ سینما دارد و در طول این سال‌ها بسیار موفق بوده است. با اینکه فیلم‌هایی از این ژانر به لحاظ فرهنگی نامطلوب محسوب می‌‌شوند اما همچنان در حال شکوفایی است. افراد بسیار زیادی به این فیلم‌ها علاقه‌مند هستند اما به چشم برخی دیگر عنصری خطرناک به شمار می‌آیند.

سال‌های بسیار زیادی است که ژانر وحشت مخاطبانش را زهره‌ ترک یا میخکوب می‌کند. شاید دیگر در طول تاریخ موضوعی به اندازه‌ی فیلم‌های رعب‌انگیز پیدا نکنیم که به مسائل تاریخی و اضطرابات اجتماعی زمانه‌اش بپردازد و در عین حال جذاب و پربیننده باشد.

بریجید چری (Brigid Cherry) در کتاب ژانر وحشت (Horror) روش‌های تولید تصاویری که خون و خون‌ریزی را نشان می‌دهند و ساخت فیلم‌های ترسناک از طریق تمهیدات سینمایی را مورد بررسی قرار داده و ابزارهایی که منجر به احساس ترس و هیجان بیشتری در بیننده می‌شوند را شرح می‌دهد. همچنین ژانر مورد نظر را در بستر عقاید اندیشمندانی مانند فروید، لکان، کریستوا و بسیاری دیگر تحلیل می‌نماید.

در ادامه این کتاب نقش سینمای وحشت را در جامعه و فرهنگ از طریق بررسی اضطرابات اجتماعی و تأثیری که این ژانر روی جامعه می‌گذارد را مورد بررسی قرار می‌دهد و طیف وسیعی از فیلم‌های ترسناک مانند نوسفراتو، سوسپیریا، جینجر از کوره درمی‌رود، اره و... را وارسی می‌کند.

کتاب ژانر وحشت برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به فیلم‌سازان، منتقدان و تحلیل‌گران سینمای وحشت و افراد علاقه‌مند به این ژانر پیشنهاد می‌شود.

با بریجید چری بیشتر آشنا شویم:

او دانشیارِ کالج سنت‌ مری است و کتب مرتبط با فیلم و فرهنگ عامه را درس می‌دهد. تحقیقات او در‌ مورد مخاطبان فیلم ترسناک و fan canons، در کنار مقالاتی دربارۀ کندی‌ من، دوزخ‌ آفرین و مصاحبه با خون‌ آشام اخیراً به چاپ رسیده‌اند.

در بخشی از کتاب ژانر وحشت می‌خوانیم:

چنان‌که مطرح شد، سینمای وحشت اشکال متنوعی به خود گرفته و مشخصه‌هایش در بستر طیفی از خرده‌ژانرها و سبک‌ها تغییر کرده است (و هنوز هم در مقیاسی گسترده در حال تغییر است)  از خرده‌ ژانرهای فراطبیعی و گوتیک گرفته تا استاکرها، اسلشرها و فیلم‌های قاتل‌ زنجیره‌ای تا فیلم‌های خون‌وخون‌ریزی، ‌وحشت جسمانی و هرزه‌نگاری همراه با شکنجه. بااین‌حال، همان‌طور که در فصل قبل بررسی شد، شاید مهم‌ترین ویژگی‌ در تعریف ژانر وحشت نوع محرکی است که فیلم‌های ترسناک قصد خلقِ آن در مخاطبان‌شان را دارند. همین واکنش‌های عاطفی و فیزیولوژیکی‌اند که ثابت می‌مانند درحالی‌که دیگر خصیصه‌ها و قراردادهای ژانری تکامل می‌یابند. هرگونه پرداختن به گسترۀ واکنش‌های درگیر در تماشای فیلمی ترسناک (که گستره‌ای وسیع هم هست، شامل ترس، رعب، هراس، بیم یا اضطراب؛ وحشت‌کردن، شوکه‌شدن یا از‌جا‌ پریدن، به‌ رعشه‌ افتادن، مورمور‌ شدنِ پوست یا نشستن عرق سرد به تن؛ احساس انزجار، تهوع یا تنفر؛ تجربۀ شیفتگی، کنجکاویِ بیمارگون یا جنسی، همدلی، آسودگی و حتی خندیدن) می‌بایست توضیح دهد که محرک‌ها در عمل چگونه کار می‌کنند؛ یعنی کدهای فنیِ سینما چگونه دستکاری می‌شوند تا این واکنش‌ها را بیافرینند. فیلم‌ها دقیقاً چگونه محرک‌های مورد نظر را خلق می‌کنند؟

ویژگی‌های فنی و فرمیِ سینما عبارت‌اند از تدوین، مونتاژ و ریتم‌بندی، کار با دوربین، کادربندی و دیگر جنبه‌های فیلمبرداری و میزانسن همچون نورپردازی، صداگذاری و طراحیِ لباس، به‌ علاوۀ طرح داستان، دیالوگ، روایت و نظرگاه مخاطب، ساختار روایی و پردازش شخصیت‌ها. این کدهای سینمایی به دست فیلمسازان ژانر وحشت توسعه و تکامل یافته‌اند تا حق سوژۀ دلهره‌آور چه به‌لحاظ دیداری، چه به‌لحاظ شنیداری ادا شود. غالب ویژگی‌های زیبایی‌شناختی که به دست فیلمسازان ژانر وحشت برای خلق عواطف شدید  مثل شوک، ترس و انزجار  به کار گرفته می‌شوند، عموماً عبارت‌اند از نماها و کادربندی‌های نقطه‌دید، نورپردازی‌های گرفته یا سایه‌روشن، جامپ‌کات و ریتم‌بندی‌های پُرفرازونشیب، جلوه‌های بصری (و اغلب خشن) که گریم، اندام مصنوعی، انیماترونیک، جلوه‌های ویژۀ دیجیتال یا دیگر انواعِ آن را به کار می‌گیرند، و الگوهای موسیقاییِ ناموزون یا به‌عبارت‌دیگر، اضطراب‌آور و دیگر جلوه‌های صوتی. چنین تکنیک‌هایی، ولو با تغییراتی بسته به گرایشات و توسعه‌های تاریخی و بومیِ فناوری، در سراسرِ عمر این ژانر، مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

فهرست مطالب کتاب

1: ژانر وحشت: فرم و کارکرد
2: زیبایی‌شناسی و محرک‌های عاطفیِ ژانر وحشت
3: سینمای وحشت و لذات آن
4: وحشت و برهۀ فرهنگی
یادداشت ها
فیلم‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ژانر وحشت
نویسنده
مترجمشاهین رحمانی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-600-7806-87-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
97300 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ژانر وحشت

Mona abad
۱۴۰۱/۷/۲۸
مفید برای نوشتن نقد فیلمها و داستانهای ژانر وحشت. مفید برای نوشتن و ساخت فیلمهای این سبک
M K
۱۴۰۱/۱/۲۲
فوق العاده بود. حتما کسانی که به سینما و جزئیاتش علاقه دارند. مطالعه کنند.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب ژانر وحشت

برای دریافت کتاب ژانر وحشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.