معرفی و دانلود کتاب مکمل‌های ورزشی

عکس جلد کتاب مکمل‌های ورزشی
قیمت:
64500 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مکمل‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مکمل‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مکمل‌های ورزشی

در کتاب مکمل‌های ورزشی تالیف آنیتا بین، به بررسی تاثیرات و عوارض مصرف کاربردی‌ترین و مهم‌ترین مکمل‌های ورزشی پرداخته شده است. مکمل‌های ورزشی از جمله موادی هستند که ورزشکاران برای به حداکثر رساندن عملکرد و بهبود وضعیت استفاده می‌کنند.

درباره کتاب مکمل‌های ورزشی:

پیشرفت و بهبود رکوردها، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های ورزشی در صد سال گذشته نشانه گسترش و بسط آگاهی‌های علمی و دانش محققین علوم ورزشی است. یافته‌های علمی در این زمینه، در تنظیم و اجرای برنامه‌های موثر در پیشرفت عملکرد ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرند. تغذیه مناسب جهت دستیابی به عملکرد ورزشی بهتر و بهبود وضعیت سلامتی ضروری است. به خصوص در ورزشکاران، تغذیه صحیح معیار بسیار مهمی برای عملکرد ورزشی و جلوگیری از آسیب شناخته می‌شود.

ورزشکاران اغلب به اشتباه معتقدند که محصولات غذایی مورد استفادە آن‌ها جهت دستیابی به سرعت و قدرت بیشتر مؤثر است. به علاوه، تبلیغات گمراه کننده موجب شده که عموم ورزشکاران به کارایی مکمل‌های ویژه‌ای که اثر بخشی آن‌ها هنوز به اثبات نرسیده، اعتقاد پیدا کنند. از سوی دیگر، مکمل‌های غذایی شناخته شده در دهه‌های گذشته، راهکاری مناسب و کمکی برای بهبود عملکرد ورزشی به حساب می‌آیند.

آنیتا بین (Anita Bean) در کتاب مکمل‌های ورزشی (Sports Supplements: Which nutritional supplements really work) محصولات جدید و صدها مطالعه علمی را در زمینه مکمل‌های ورزشی بررسی کرده تا مشخص کند چه چیزی واقعا اثربخش است و چه چیزی نه تا به این ترتیب از میزان فریب عمومی کاسته شود. مورد دیگری که در این کتاب به طور کامل به آن پرداخته شده ارزیابی مکمل‌های ورزشی پرطرفدار است تا ورزشکاران و کسانی که علاقه‌مند به استفاده از آن‌ها هستند بتوانند تصمیم‌های آگاهانه‌تری برای استفاده از مکمل‌ها بگیرند.

مکمل‌های ورزشی و کمک‌های ارگوژنیک چه هستند؟

مکمل‌های ورزشی گروهی از مکمل‌های غذایی هستند که با هدف بهبود تندرستی و سلامت عمومی یا ارتقاء عملکرد ورزشی به رژیم غذایی طبیعی فرد اضافه می‌شوند. این مکمل‌ها شامل قرص‌ها، کپسول‌ها، پودرها، نوشیدنی‌ها، و بارها هستند که ادعا می‌شود قادرند به رشد عضله، افزایش استقامت، تسریع کاهش یا افزایش وزن، بهبود انعطافپذیری بدن، آب رسانی، ریکاوری و برطرف شدن کمبود مواد معدنی بدن کمک کنند.

کمک‌های ارگوژنیک نیز طبق تعریف عبارتند از: هرگونه اثر خارجی که به منظور ارتقاء عملکرد ورزشی ایجاد می‌گردد. این کمک‌ها می‌توانند بصورت مکمل‌های ورزشی و یا روش‌ها و داروهای غیرمجاز باشند.

این ایده که برخی مواد یا ترکیبات غذایی خاص باعث ارتقاء عملکرد ورزشی می‌شوند قطعا موضوع جدیدی نیست. گزارش‌ها حکایت از آن دارند که در بازی‌های المپیک یونان باستان در 4000 سال پیش نیز ورزشکاران برای افزایش سرعت، شجاعت و قدرت خود جگر گوزن و قلب شیر مصرف کرده‌اند.

بدیهی است که چنین شیوه‌هایی فاقد مبنای علمی بوده و تنها بر اساس باورها شکل گرفته اند، ولی با این حال میل و اشتیاق ذاتی ورزشکاران برای دستیابی به پیروزی در رقابت‌ها را آشکار می‌سازند.

امروزه ورزشکاران برای انتخاب با تنوع سرسام آوری از قرص‌ها، شربت‌ها، پودرها، نوشیدنی‌ها و... مواجه هستند که بالا بردن استقامت، افزایش قدرت، تسریع ریکاوری و کاهش چربی بدن را تضمین می‌کنند.

کتاب مکمل‌های ورزشی مناسب چه کسانی است؟

متخصصان در زمینه علوم تغذیه و رژیم درمانی، متخصصان فیزیولوژی و ورزشکاران می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. ترجمه کتاب مکمل‌های ورزشی بیانی ساده و روان دارد و هم‌زمان امانتدار متن اصلی کتاب است.

در بخشی از کتاب مکمل‌های ورزشی می‌خوانیم:

هیچگاه فریب مکمل‌هایی که قول نتایج حیرت انگیز را می‌دهند نخورید. اگر ادعاهای تولید کنندگان آنقدر خوب و عالی بنظر می‌رسند که نمی‌توانند واقعی باشند پس در آن صورت احتمالا همینطور هستند.

به آگهی‌هایی که پر از اصطلاحات فنی یا نمودارهای غیرضروری هستند شک کنید. اگر اطلاعات ارائه شده شفاف و حقیقی نیستند، فورا مصرف آن مکمل را رها کنید.

در مورد آگهی‌هایی که بجای ارائه‌ی اسناد و شواهد علمی منطقی و معتبر متکی بر عکس‌های خیره کننده‌ی "قبل" و "بعد" از مصرف هستند احتیاط کنید و مراقب باشید.

از تولید کننده بخواهید شواهد و مطالعاتی که مؤید ادعاهایشان درمورد مکمل باشد را ارائه کند. اگر چنین اطلاعاتی وجود نداشت حتی به آن مکمل دست هم نزنید.

بررسی کنید که هرگونه اسناد و شواهد ارائه شده بی طرفانه و بدون تعصب باشد. ایده آل این است چنین مطالعاتی در یک دانشگاه انجام شده باشد، بودجه‌ی آن صرفا توسط تولیدکننده تامین نشده باشد و همچنین در یک مجله علمی معتبر نیز منتشر شده باشد.

از مصرف مکملی که فقط از راه دهان به دهان و بصورت شفاهی توصیه می‌شود اجتناب کنید. قبل از اقدام برای خرید مکمل بطور کامل و دقیق ترکیبات سازنده‌ی آن و نیز کارایی آن را بررسی کنید. ضمنا اگر سوالی در این رابطه داشتید از یک متخصص مجرب بپرسید.

در مورد مصرف مکمل‌هایی اسم آن‌ها به حروفی مشابه با یک ماده ممنوعه ختم می‌شوند احتیاط کنید. به عنوان مثال، مکمل‌هایی که به one ختم می‌شوند احتمالا دارای ساختار شیمیایی مشابه با تستسترون می‌باشند.

فهرست مطالب کتاب

مکمل‌های ورزشی
گستره‌ی مصرف مکمل‌های ورزشی چقدر است؟
آیا مکمل‌های ورزشی برای دستیابی به حداکثر عملکرد ورزشی ضروری هستند؟
خطرات و فواید
چطور می‌توانیم ریسک دوپینگ سهوی را به حداقل برسانم؟
الفبای راهنمای مکمل
آنتی اکسیدان‌ها
آرژنین
آب چغندر/ریشه چغندر
بتاآلانین
بیکربنات
اسیدهای آمینه شاخه دار
کافئین
کارنیتین
کازئین
کلستروم (آغوز) کلستروم (آغوز)
کراتین
دهیدرواپی آندروسترون (DHEA)
اکیناسه
بارهای انرژی زا (Energy Bars)
ژل‌های انرژی زا
افدرین
چربی سوزها
روغن ماهی/ اسیدهای چرب امگا
جنسینگ
گلوکوزآمین
گلوتامین
گلیسرول
عصاره چای سبز
گوارنا
بتا-هیدروکسی بتا-متیلبوتیریک (HMB)
آهن
لوسین
مولتی ویتامین و مینرال
پروبیوتیک‌ها
پروهورمون‌ها
نوشیدنی ورزشی
الکترولیت چیست؟
نوشیدنی‌های ورزشی (نوشیدنی‌های ایزوتونیک)
نوشیدنی ورزشی (نوشیدنی‌های دارای منبع انرژی دوگانه)
شیرینی‌های ورزشی
نوشیدنی‌های ورزشی مخصوص ریکاوری
تورین
بوسترهای (افزایش دهنده‌های طبیعی) تستوسترون
ویتامین C
ویتامین D
ویتامین E
پروتئین وی
ZMA

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مکمل‌های ورزشی
نویسنده
مترجمسارا صالح پور، بهار حسینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-600-355-241-8
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
64500 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مکمل‌های ورزشی

Mahi
۱۴۰۲/۴/۱۵
کتاب تقریبن کاملی بود بجز بعضی جاها که حس میکردم عوارض مکمل هارو بطور کامل شرح نداده بود
محمد سجاد شریفی
۱۴۰۲/۶/۳۰
اطلاعات خوبی رو نسبت به تمام مکمل‌ها در اختیار میزارد پیشنهاد میکنم بخونید حتما
نیما ولیپور
۱۴۰۲/۶/۲۶
کامل بود و میتواند علم شما را در این زمینه افزایش دهد
Gabriel
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب جامع و کاملی برای بدن سازان است
ملیکا زنگنه
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
تمامی مطالب تکراری بود راضی نبودم
مصطفی شکوری
۱۴۰۱/۵/۳۱
بدک نبود.. در حد اشنایی خوب بود
حسین صادقی
۱۴۰۰/۹/۲۳
میشه گفت مرجع کاملی هست از تمام مکمل‌ها
Ma hdi
۱۴۰۰/۳/۲۸
کتاب کاملی هست نکات مهمی اشاره کرده
سید محسن موسوی
۱۴۰۲/۱۱/۸
کتاب خیلی مفیدیه
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب مکمل‌های ورزشی

برای دریافت کتاب مکمل‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.