معرفی و دانلود کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها

عکس جلد کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها
قیمت:
۲۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها

کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها تألیف سارا صالح پور و دانیال اسداللهی سهی، به موضوع مکمل‌ها و تغذیه‌ی ورزشی می‌پردازد و می‌کوشد اصول علمی و حرفه‌ای کاهش وزن و بهبود عملکرد ورزشی را آموزش دهد. این کتاب با تشریح متابولیسم و سیستم انرژی بدن، زمان بندی تغذیه را به ورزشکار یاد می‌دهد و به او کمک می‌کند با انتخاب مکمل‌های درست و مصرف صحیح آن‌ها، توان فیزیکی‌اش را افزایش دهد.

درباره‌ی کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها

بسیاری از افراد، حتی ورزشکاران، برنامه‌ی تغذیه را معادل رژیم غذایی می‌دانند و این دو را با هم اشتباه می‌گیرند. این در حالی است که برنامه‌ی تغذیه بر شیوه‌ی صحیح تغذیه و زمان‌بندی آن هم تأکید دارد و صرفاً از نوع غذا صحبت نمی‌کند. به خاطر همین خلط مبحث است که اکثر ورزشکاران فقط به غذایی که می‌خورند اهمیت می‌دهند ولی در مورد نحوه‌ی مصرف آن تحقیق نمی‌کنند. و از آن بدتر، تصور می‌کنند مکمل در هر شکلی برایشان مفید است و بدون دانش کافی به مصرف آن روی می‌آورند. تحقیقات نشان داده که مصرف نادرست مکمل می‌تواند به آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری منجر شود تا جایی که پزشکان معتقدند ورزش نکردن به‌مراتب بهتر از ورزش غیراصولی و مصرف بی‌رویه‌ی مکمل‌ها است! بنابراین در کنار رژیم غذایی باید با مفهوم برنامه‌ریزی تغذیه هم آشنا بود و آن را درک کرد.

سارا صالح پور و دانیال اسداللهی سهی با تالیف کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها کوشیده‌اند به این مسأله‌ی مهم و حیاتی بپردازد و آن را از نظر علمی توضیح دهند. نویسندگان با بررسی متابولیسم بدن انسان و میزان انرژی‌ای که هر فرد ممکن است نیاز داشته باشد، شیوه‌ی صحیح زمان‌بندی تغذیه را به ورزشکار می‌آموزند و به او یاد می‌دهند چه مکمل‌هایی را انتخاب و مصرف کند.

کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها از معدود آثاری است که چندین بحث مختلف را یکجا جمع‌آوری کرده و هم‌زمان به آن‌ها پرداخته است؛ زمان‌بندی تغذیه، کاهش وزن و مصرف مکمل. این موارد گرچه ظاهراً مستقل از هم هستند ولیکن، درنهایت به هم ارتباط پیدا می‌کنند. سارا صالح پور و دانیال اسداللهی سهی در این کتاب راهنما، از به‌روزترین منابع علمی و دستاوردهای پژوهشی بهره برده‌اند و کوشیده‌اند در مورد نتایج اثبات‌شده و قطعی صحبت کنند. آن‌ها کتابشان را در 5 فصل تدوین کرده‌اند: در فصل اول به سیستم انرژی بدن انسان می‌پردازند و شیوه‌ی محاسبه‌ی آن را نشان می‌دهند. نویسندگان در این بخش به شکل مفصلی توضیح می‌دهند که متابولیسم بدن انسان چگونه کار می‌کند و چطور با درک آن می‌توان سالم‌تر زندگی کرد. مؤلفان فصل دوم را به کاهش وزن اختصاص می‌دهند و از این می‌گویند که چطور می‌توان چاقی را کنترل یا از ابتلا به آن پیشگیری کرد. همین‌طور در مورد داروهای لاغری هم بحث شده و فواید و مضرات آن‌ها ازنظر علمی تشریح می‌شود. فصل سوم کتاب در مورد موضوع نسبتاً جدید زمان‌بندی تغذیه است و آن را به مخاطب آموزش می‌دهد. و درنهایت دو فصل آخر به ارزیابی مکمل‌ها و کاربردهای هر یک از آن‌ها می‌پردازد و از خطرات احتمالی آن‌ها می‌گوید. نویسندگان در اینجا تأکید می‌کنند که مکمل‌ها علاوه بر تهدید سلامتی می‌توانند به دوپینگ هم منجر شوند. درنتیجه باید به شکل علمی آن‌ها را مصرف کرد.

کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به ورزشکاران، مربیان و متخصصان علوم تغذیه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها می‌خوانیم

نیازهای انرژی و مواد مغذی یک ورزشکار بر اساس وزن، قد، سن، جنس و سرعت سوخت‌وساز و با توجه به نوع، تناوب، شدت و طول مدت تمرین، متفاوت است. از آنجا که استرس عاطفی، هیجانی و جسمانی تمرین و مسابقه و نیز برنامه‌های سفر بر دریافت غذایی اثر می‌گذارد، لذا دریافت کافی انرژی و مواد مغذی باید برای تامین نیازمندی‌های تمرین و آمادگی جسمی، به‌دقت طراحی شود. ورزشکار به دریافت حداقل 50 درصد (به‌طور ایده‌آل 60 تا 70 درصد) انرژی از کربوهیدرات نیاز ددارد. انرژی باقی‌مانده باید از پروتئین (15-10 درصد) و چربی (30-20 درصد) تامین شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: نیازهای انرژی و متابولیسم
فصل 2: تغذیه و مدیریت وزن
فصل 3: زمان‌بندی تغذیه و بهبود عملکرد
فصل 4: طبقه‌بندی مکمل‌ها و دوپینگ
فصل 5: مکمل‌شناسی ABCD

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات353
زبانفارسی
شابک978-600-355-552-5
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها

برای دریافت کتاب رویکرد تجویز و زمان بندی تغذیه و مکمل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.