معرفی و دانلود کتاب میز خانه‌ی ما

عکس جلد کتاب میز خانه‌ی ما
قیمت:
۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب میز خانه‌ی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب میز خانه‌ی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب میز خانه‌ی ما

این روزها به خاطر وجود فضای مجازی و گوشی‌های موبایل بعضی خانواده‌ها کمتر دور هم جمع می‌شوند یا با هم غذا می‌خورند. پیتر اچ. رینولدز در کتاب میز خانه‌ی ما داستان دختربچه‌ای را تعریف می‌کند که دلش برای غذا خوردن دور یک میز با خانواده‌اش تنگ شده. باید دید او چطور می‌تواند اعضای خانه را مثل گذشته به وقت گذراندن با یکدیگر تشویق کند. این کتاب در سال 2021 جزو بهترین کتاب‌های کودک سایت آمازون بوده است.

درباره‌ی کتاب میز خانه‌ی ما

وایولت دختربچه‌ای در یک خانواده‌ی 4 نفره است که یک روز به خودش می‌آید و می‌بیند میز غذاخوری خانه‌شان خیلی وقت است خالی مانده. درواقع در خانه‌ی آن‌ها موقع غذا هرکس مشغول کار خودش است. مثلاً پدرش اغلب روی مبل، روبه‌روی تلویزیون لم داده و مادرش دارد در اینترنت می‌چرخد. برادرش هم در اتاقش را بسته و مشغول بازی‌های کامپیوتری است. حالا از دورهمی‌های آن‌ها فقط خاطراتی در ذهن وایولت باقی مانده که با دیدن میز غذاخوری در ذهنش مرور می‌شوند. پیتر اچ. رینولدز (Peter H. Reynolds) در کتاب میز خانه‌ی ما (Our Table) از داستان دلتنگی وایولت برای روزهای گذشته می‌گوید. باید دید سرانجام وایولت می‌تواند دوباره بقیه‌ی اعضای خانواده را به جمع شدن کنار یکدیگر دعوت کند؟ به نظر شما او برای این کار چه راه حلی می‌تواند داشته باشد؟

این کتاب یک داستان تصویری جذاب است که تاکنون جوایز ادبی متعددی را از آن خود کرده. موضوع کتاب در این روزها که اینترنت و فضای مجازی به‌راحتی در دسترس است، اهمیت زیادی دارد. شاید برای شما هم پیش آمده که دلتان خواسته باشد با خواهر یا برادرتان درددل کنید، اما آن‌ها را غرق در کار با گوشی موبایل یا تبلت ببینید. یا احساس کنید برای پدرتان گوش دادن به اخبار و تماشای تلویزیون از شنیدن حرف‌های شما مهم‌تر است. شاید در چنین مواقعی از همه دلخور شوید یا خودتان هم وقتتان را در تنهایی به بازی کردن با گوشی یا کارهای فردی دیگر بگذرانید. اما راه حل‌های دیگری هم وجود دارد که اگر دوست دارید درباره‌شان بدانید حتماً باید این کتاب تصویری جذاب را بخوانید.

کتاب میز خانه‌ی ما از زبان سوم شخص روایت شده است. در تصاویر این اثر از رنگ‌ها برای انتقال حس شخصیت اصلی کتاب به خوبی استفاده شده است. مثلاً اوقات تنهایی وایولت اغلب با رنگ بنفش به تصویر درآمده که به خوبی سردی فضای خانه و حس دلتنگی او را به مخاطبان منتقل می‌کند.

این کتاب ترجمه‌ی لیلا کاشانی وحید است و از سوی انتشارات مهرسا، که در زمینه‌ی نشر کتاب‌های آموزنده‌ی کودک فعالیت حرفه‌ای دارد، منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب میز خانه‌ی ما

  • بهترین کتاب کودکان سایت آمازون در سال 2021
  • نامزد جایزه Audie در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب میز خانه‌ی ما

  • کتاب میز خانه‌ی ما داستانی دلچسب است که برای خانواده‌های امروزی نوشته شده. (نقد ادبی کرکوس)

  • این کتاب مصور تمثیلی در مورد زمانه‌ی ماست که در آن دستگاه‌های الکترونیکی به ظاهر افراد را به هم نزدیک‌ کرده‌اند، اما در حقیقت سبب جدایی آن‌ها از یکدیگر شده‌اند. (بوک‌لیست)

کتاب میز خانه‌ی ما مناسب چه کسانی است؟

کودکان رده‌ی سنی 5 تا 8 سال مخاطبین اصلی این کتاب به شمار می‌روند.

با پیتر اچ. رینولدز بیشتر آشنا شویم

پیتر اچ. رینولدز داستان‌نویس، طراح و تصویرگری موفق در زمینه‌ی ادبیات کودکان است. او مالک شرکت رسانه‌ای FableVision در بوستون است که به نشر داستان‌های مفید می‌پردازد. از دیگر فعالیت‌های رینولدز باید به ساخت ابزارهای آموزشی برای کلاس‌های درس اشاره کرد. همچنین او به همراه برادرش اداره‌ی کتاب‌فروشی بزرگی را برعهده دارد.

در بخشی از کتاب میز خانه‌ی ما می‌خوانیم

پدر وایولت همیشه روی مبل مورد علاقه‌اش که از قد وایولت بلندتر است، روبه‌روی تلویزیون لم می‌داد. مادرش هم همیشه روی پله‌ها جا خوش کرده بود... و سرش مدام توی تلفن همراهش بود و در اینترنت می‌چرخید. برادرش هم توی اتاق خودش بود... و سرش گرم بازی کامپیوتری با دوستانی بود که وایولت تابه‌حال آن‌ها را ندیده بود. وایولت حالا تنهای تنها بود. طفلی خیلی غصه می‌خورد. روزهایی را یادش می‌آمد که خانواده و دوستانش در کنار هم پشت میز جمع می‌شدند...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب میز خانه‌ی ما
نویسنده
مترجملیلا کاشانی وحید
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-7924-17-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب میز خانه‌ی ما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب میز خانه‌ی ما

برای دریافت کتاب میز خانه‌ی ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.