معرفی و دانلود کتاب نئوبانک 2.0

عکس جلد کتاب نئوبانک 2.0
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نئوبانک 2.0 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نئوبانک 2.0 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نئوبانک 2.0

مطالعه‌ی کتاب نئوبانک 2.0، اثر سلیل راویندران، فرصت خوبی خواهد بود تا با تأثیر فناوری در سیستم بانکداری و تازه‌ترین روش‌های بانکداری اینترنتی آشنا شوید. مقایسه‌ی اقدامات بانک‌های سنتی با نئوبانک‌ها، روند گسترش فین‌تک‌ها، نحوه‌ی ورود روش‌های نئوبانک‌ها به قلمرو بانک‌های سنتی و مباحثی از این قبیل، مطالب کتاب حاضر را تشکیل می‌دهند. سادگی بیان و انسجام در ارائه‌ی مطالب، دو ویژگی بارز این کتاب حوزه‌ی اقتصاد و امور مالی به شمار می‌روند.

درباره‌ی کتاب نئوبانک 2.0

بانک‌ها از مهم‌ترین نهادهای اقتصادی جامعه هستند که نقش تعیین‌کننده‌ای در چرخه‌ی مالی یک کشور دارند. تا جایی که یکی از معیارهای پی بردن به میزان توسعه‌یافتگی یک کشور، توجه به گستردگی و توسعه‌ی صنعت بانکداری آن کشور است. در حالی که فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید به هر گوشه و کنار این دنیا سرک کشیده‌اند، بانک‌ها نیز در برخی از فعالیت‌های خود روش‌های تازه و پیشرفته را جایگزین شیوه‌های سنتی کرده‌اند. یکی از مصادیق چنین تحولی، ظهور و توسعه‌ی نئوبانک‌هاست که توانسته‌اند کل نظام بانکداری جهان را دستخوش دگرگونی کنند. به کمک نئوبانک‌ها می‌توان خدمات متداولی مانند افتتاح حساب، پرداخت کردن قبض‌ها، انتقال وجه، دریافت وام و یا انواع سرمایه‌گذاری‌ها را تنها به کمک تلفن همراه هوشمند به انجام رساند. بدون این‌که نیازی باشد کسی روبه‌روی بانک صف بگیرد یا برای انجام به‌موقع کارهایش، از چند ساعت قبل، در محل شعبه حاضر شود. نئوبانک‌ها که غالباً میان نسل جوان طرفداران زیادی دارند، با حذف شعب فیزیکی بانک‌ها، تلاش می‌کنند تا انجام بیشترین فعالیت را در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه، امکان‌پذیر کنند. برای آشنایی بیشتر با ماهیت، ساختار، کارکرد و مزیت‌های نئوبانک‌ها، مطالعه‌ی کتاب نئوبانک 2.0 (Neobanking 2.0) می‌تواند ساده‌ترین و بهترین راه ممکن باشد. سلیل راویندران (Salil Ravindran) نگارش این کتاب خواندنی را به عهده داشته.

خبر خوب این‌ که اگر با فناوری‌های نوین میانه‌ی خوبی ندارید و از سیستم پیچیده‌ی بانکداری هم چیز زیادی سر درنمی‌آورید اما می‌خواهید اطلاعات خود را در مورد نئوبانک‌ها افزایش دهید، باید بگوییم کتاب کاملاً مناسبی را انتخاب کرده‌اید. نویسنده به‌طور نظام‌مند، مجموعه‌ای از اطلاعات کاربردی را به‌صورت بسیار ساده بیان کرده. به شما اطمینان می‌دهیم هرگز در درک و دریافت مطالب این کتاب، به مشکل برنمی‌خورید.

معرفی و دانلود کتاب نئوبانک 2.0

نگارنده پس از بیان مطالبی کلی و مقدماتی در مورد نئوبانک‌ها، در بخش نخست کتاب، شما را با عصر بانکداری دیجیتال، ویژگی نئوبانک‌های کاملاً دیجیتال، لیست این نئوبانک‌ها، نحوه‌ی رشد و پیشرفت آن‌ها در سال‌های اخیر و موضوعاتی از این‌دست آشنا می‌کند. بخش دوم کتاب نئوبانک 2.0، به فناوری‌ها و راه‌کارهای ویژه‌ی بانکداری متمرکز اختصاص پیدا کرده. سلیل راویندران نئوبانک‌هایی را در این بخش معرفی می‌کند که از بانکداری باز بهره می‌برند. او در این راستا، ساختار و عملکرد بانک فیدور را نیز به جهت مطالعه‌ی موردی، مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

رشد از طریق مشارکت، موضوع بخش سوم محسوب می‌شود. مشارکت میان نئوبانک‌ها و بانک‌های سنتی، همین‌طور مشارکت میان نئوبانک‌ها و فین‌تک‌ها در همین بخش تحلیل می‌شوند. جایگاه جهانی نئوبانک‌ها در عصر کنونی و تحلیل منطقه‌ای آن‌ها از مباحث محوری این بخش برشمرده می‌شوند. مخاطبان با مطالعه‌ی بخش چهارم این فرصت را خواهند داشت تا با آینده‌ی نئوبانک‌ها در کشورهایی از قبیل آمریکا، برزیل، هند و استرالیا روبه‌رو شوند. بخش پنجم فهرستی از نئوبانک‌های مستقل را به مخاطبان عرضه می‌کند. در فصل ششم مشخصه‌های برجسته‌ترین نئوبانک‌های جهانی بیان شده و معیارهایی برای ارزیابی آن‌ها در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. تحلیل نئوبانک‌های پیشرفته و پیشرو در بخش هفتم و شرح و توصیف نئوبانک‌هایی که به بخش‌های محروم اقتصاد خدمت می‌کنند، در بخش‌های هشتم و نهم ارائه خواهند شد.

با مطالعه‌ی بخش دهم کتاب نئوبانک 2.0 درمی‌یابید که ظهور نئوبانک‌ها موجب شده تا دست‌اندرکاران بانک‌های سنتی نیز تصمیم بگیرند در برخی از فعالیت‌های خود از جدیدترین فناوری‌های روز بهره ببرند. سلیل راویندران برخی از تلاش‌های این‌چنینی بانک‌های سنتی را همراه با مطالعه‌ی موردی، در دهمین بخش کتاب مطرح کرده است‌‌.

بخش یازدهم لیستی از نوآوری‌های دیجیتال بانک‌ها تهیه کرده و به خوانندگان عرضه می‌کند. آن‌چه در بخش دوازدهم ذکر شده، نتیجه‌گیری‌هایی است که ‌عملکرد بانک‌های سنتی و نئوبانک‌ها را به‌طور مقایسه‌ای نشان می‌دهد. مرز میان بانک‌های سنتی، فرایند تبدیل فین‌تک‌ها به بانک، مهم‌تر بودن جذب مشتری نسبت به میزان سودآوری و... برخی از مباحث این بخش به شمار می‌روند. بخش انتهایی کتاب به آینده‌ی بانکداری و نئوبانک‌ها اشاره دارد. این بخش پیشرفت‌های احتمالی این پدیده‌های نوظهور را ترسیم کرده و مسیری را که بانکداری نوین در پیش گرفته‌ است، برای مخاطبان روشن می‌سازد.

تمامی بانک‌ها، چه از نوع سنتی و چه نئوبانک‌ها، به‌نحوی با زندگی اجتماعی و فردی همه‌ی مردم گره‌ خورده‌اند. مادامی که پول در زندگی جریان دارد و مردم برای نگهداری اموالشان به نهادهای اقتصادی نیازمندند، بانک‌ها نیز به اشکال و روش‌های گوناگون، به حیات خود ادامه می‌دهند. بنابراین، حتی اگر در زمینه‌ی بانکداری فعالیت ندارید، بازهم مطالعه‌ی کتاب نئوبانک 2.0 برایتان سودمند خواهد بود. دانشجویان رشته‌ی مدیریت امور بانکداری یا گرایش‌های گوناگون اقتصاد نیز به‌طور ویژه از خواندن این کتاب بهره‌ی فراوانی می‌برند. از تمامی فعالان حوزه‌ی بانکداری نیز نباید غافل شد، چراکه ایشان نیز به کمک کتاب سلیل راویندران می‌توانند سطح اطلاعاتشان را بالا برده و دانش خود را در این زمینه به‌روز کنند.

ترجمه‌ی فارسی این کتاب به کوشش علیرضا ماهیار و محمدسعید خجسته صورت گرفته و نشر و چاپ آن نیز به همت انتشارات راه پرداخت میسر شده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب نئوبانک 2.0 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از آن دسته مخاطبانی هستید که مایلید اطلاعات خود را در زمینه‌ی نظام بانکداری و بانکداری اینترنتی افزایش دهید، اطلاعات مفیدی را با مطالعه‌ی کتاب نئوبانک 2.0 به دست خواهید آورد.

در بخشی از کتاب نئوبانک 2.0 می‌خوانیم

گلدمان ساکس اولین بانک دیجیتال را با برند «مارکوس از گلدمن ساکس» راه‌اندازی کرد. با این اقدام، می‌خواست وارد فضای بانکداری خرد شود. این پلتفرم وام‌های شخصی بدون کارمزد و حساب‌های پس‌انداز با بازدهی بالا به مشتریان ارائه می‌دهد. همچنین اخیراً خدمات خود را در بریتانیا راه‌اندازی و بیش از 50 هزار حساب تا اکتبر 2018 باز کرد.

بی‌ان‌پی پاریباس بانک دیجیتالی به نام «هِلو» را در سال 2013 در فرانسه راه‌اندازی کرد. این اولین خدمت حساب بانکی و دیگر محصولات بانکی موبایلی ارائه‌شده توسط این بانک است. در حال حاضر، هِلو در شش کشور فعالیت می‌کند: فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، اتریش و چک. این بانک تاکنون حدود 3 میلیون افتتاح حساب داشته.

دی‌بی‌اس بانک «دیجی‌بانک» را راه‌اندازی کرده و خدمات بانکی را بیشتر روی اپلیکیشن تلفن هوشمند ارائه می‌دهد. دیجی‌بانک اول در هند راه‌اندازی شد و

در حال حاضر بیش از 2 میلیون حساب بانکی دارد. بانک DBS اخیراً فعالیت خود را در اندونزی راه‌اندازی کرده است.

کاستمرز بانک «بانک موبایل» را راه‌اندازی کرد که حساب‌های پس‌انداز بدون کارمزد و حساب‌های جاری برای خانوارهای با درآمد متوسط و کم‌برخوردار از خدمات

بانکی ارائه می‌کند. از زمان افتتاح، این بانک حدود 2 میلیون حساب از حدود 800 کالج و دانشگاه در آمریکا باز کرده است. این بانک ادعا می‌کند که هر سال حدود 300 هزار حساب جدید باز می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
عصر بانکداری دیجیتال
فناوری/ راهکارهای بانکداری متمرکز
بررسی رشد از طریق مشارکت
نئوبانک‌ها در سطح جهان: تحلیل منطقه‌ای
میدان‌های نبرد در حال ظهور برای نئوبانک‌ها
فهرست نئوبانک‌های مستقل
نئوبانک‌های برجسته جهانی: بررسی عمیق
تحلیل بخش‌بندی‌شده از نئوبانک‌های جهانی پیشرو
نئوبانک‌هایی که به بخش محروم اقتصاد خدمت‌رسانی می‌کنند
مانور متقابل توسط بانک‌های سنتی
فهرست نوآوری‌های دیجیتال بانک‌ها
نتیجه‌گیری
چشم‌انداز آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نئوبانک 2.0
نویسنده
مترجمعلیرضا ماهیار، محمدسعید خجسته
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-622-7702-76-7
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نئوبانک 2.0

Ali Malekzadeh
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بیشتر مجله است تا کتاب
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نئوبانک 2.0

برای دریافت کتاب نئوبانک 2.0 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.