معرفی و دانلود کتاب نامه بی‌پایان: براساس زندگی امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی

عکس جلد کتاب نامه بی‌پایان: براساس زندگی امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه بی‌پایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه بی‌پایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه بی‌پایان: براساس زندگی امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی

کتاب نامه بی‌پایان نوشته عزت‌الله الوندی، سرگذشت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی یکی از فرماندهان برجسته جنگ ایران و عراق را از جنبه‌های مختلف روایت می‌کند و شما را بیشتر با این چهره محبوب آشنا می‌سازد.

درباره علی صیاد شیرازی:

علی صیاد شیرازی متولد چهارم خرداد 1323 در روستای کبودگنبدِ بندرگز از توابع استان خراسان است. او کمتر از یک ‌سال داشت که با پدر و مادر به مشهد کوچ کردند تا چهار سال ساکن مشهد و مجاور حرم امام رضا (ع) باشند.

علی صیاد شیرازی، در سال 1340 برای ادامۀ تحصیل به تهران رفت و سال ششم متوسطه را در تهران گذراند. او در سال 1342 دیپلم گرفت و در سال 1343 در کنکور دانشکدۀ افسری شرکت کرد و پذیرفته شد. در مهر 1346 درسش را در رستۀ‌ توپخانه به پایان رساند و با درجۀ ستوان‌دومی وارد ارتش شد. پس از سپری کردن دورۀ آموزشی در شیراز و اصفهان به لشکر تبریز و سپس لشکر زرهی کرمانشاه منتقل شد.

در سال 1350 برای گذراندن دورۀ آموزش زبان انگلیسی به تهران منتقل شد. پس از پایان کلاس، به علت تسلط بالایی که به دست آورده بود، استاد زبان انگلیسی ارتش شد. همان زمان بود که تصمیم به ازدواج گرفت و با دخترعموی خود عفت شجاع وارد زندگی مشترک شد.

او از سوی ارتش برای کامل کردن تخصص‌های توپخانه در سال 1352 به آمریکا رفت تا دوره هواسنجی بالستیک را پشت سر بگذارد و با تخصصی تازه به کشورش برگردد. پس از بازگشت، ارتش برای بهره‌گیری از دانش صاد شیرازی، در سال 1353 او را به اصفهان مرکز توپخانه فرستاد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در بحبوحۀ غائلۀ سال 1358 که توسط ضد انقلاب در کردستان ایجاد شده بود، به فرماندهی عملیات شمال غرب کشور برگزیده شد و در نبردهای کردستان به همراه دکتر مصطفی چمران نقش مهمی ایفا کردند.

پس از حوادث کردستان، صیاد شیرازی با درجۀ سرگردی و با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سنندج را از دست ضد انقلاب آزاد کردند.

صیاد شیرازی در سال 1360 با حکم امام خمینی در جایگاه فرمانده نیروی زمینی ارتش نشست. در تیر 1365 به فرمان امام به عضویت شورای عالی دفاع درآمد. در اردیبهشت 1366 به درجه سرتیپی نائل شد. مهر 1368 به خواست فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و با رضایت و حکم فرماندهی کل قوا به عنوان معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و در شهریور 1372 به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد. در فروردین 1378 نیز در روز عید غدیر از طرف فرماندهی کل قوا به درجه سرلشکری و بعد از شهادت به درجه سپهبدی نائل آمد. وی در 21 فروردین 1378 از سوی عوامل سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید.

کتاب نامه بی‌پایان برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای نوجوانانی که به زندگی شهیدان علاقه‌مندند، بسیار جذاب و لذت‌بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب نامه بی‌پایان می‌خوانیم:

بیرون از سالن به من توپید:

حضرت آقا، می‌دونی چه‌کار خطرناکی می‌کنی؟ اینجا جای کارها و فعالیت‌های سیاسی نیست. من دیگه نمی‌تونم تحمل کنم. گزارشت رو رد می‌کنم و می‌فرستم ایران.

گفتم: «اولاً که جناب سروان، آمریکایی‌ها خودشون عاقل‌اند و با حرف من اغفال نمی‌شن. بعدش، مگه یکی از اهداف این دوره‌ها آشنایی نظامیای ملت‌های متحد با هم نیست؟ نظامیای ایرانی حق ندارند بدونند دوستای آمریکایی‌شون با چه‌ انگیزه‌ای توی ویتنام جنگید‌ند؟!» گفت: «آقاجون، اینجا آمریکاست نه حوزۀ علمیه. جای این شیخ بازیا اینجا نیست. ما که نیومدیم کسی رو مسلمون کنیم. به اندازۀ وزنمون دلار هزینه شده تا از رو دست اینا یه چیزی یاد بگیریم. اگه دوباره تکرار کنی گزارش می‌دم.» گفتم: «جناب سروان عزیز، به هرکسی که دوست داری گزارش کن. من کار اشتباهی نکردم که بخوام نگرانش باشم.»

شب بعد اتفاق دیگری افتاد. یکشنبه بود و روز تعطیل آمریکایی‌ها و باشگاه شلوغ‌تر از همیشه. بعضی‌ها با خانواده‌هایشان آمده بودند. ما دور میزی نشسته بودیم و داشتیم با چندنفر دربارۀ همان مسائل شب پیش بحث می‌کردیم. یک نفر هم بالا روی سن داشت مسابقه اجرا می‌کرد و سعی در سرگرمی جمع داشت، اما یک‌دفعه نگاه آن‌ها که در باشگاه بودند، به سمت ما چرخید. مجری در بلندگو گفت: «خانم‌ها، آقایان! می‌بینم که مشتریای میز 65 بیشتر از برنامۀ‌ ماست. من مایلم میکروفن رو در اختیار اونا بذارم تا ببینم چی می‌گن. شما چطور؟»

فهرست مطالب کتاب

نظرکردۀ امام رضا (ع)
افسرِ باانگیزه
چشم‌روشنی
صدای انقلاب
دو دوست، دو برادر
راه پرپیچ‌وخم
یک تصمیم اشتباه
فرمانده ناگهان
فروغ جاویدان!
نامۀ بی‌پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه بی‌پایان: براساس زندگی امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-03-1750-8
موضوع کتابکتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نامه بی‌پایان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نامه بی‌پایان

برای دریافت کتاب نامه بی‌پایان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.