معرفی و دانلود کتاب نان تلخ: متن دو زبانه

عکس جلد کتاب نان تلخ: متن دو زبانه
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نان تلخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نان تلخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نان تلخ: متن دو زبانه

کتاب نان تلخ، مجموعه‌ای از جملات برگزیده‌ی دانته آلیگیری‌ است که با هدف معرفی افکار و اندیشه‌های این شاعر گردآوری شده‌‌اند. این کتاب که حاصل همکاری جمعی از مترجمان است، درک جامعی از دیدگاه‌ و رویکرد دانته درباره‌ی زندگی، ادبیات و جامعه را ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب نان تلخ

بی‌تردید دانته آلیگیری (Dante Alighieri)، یکی از مهم‌ترین شعرا و اندیشمندان ایتالیا است که آشنایی با افکار و احساسات او، کمک شایانی به شناخت بخشی از تاریخ تمدن غرب می‌کند. کتاب نان تلخ (Bitter Bread)، شامل مجموعه‌ای از جملات برجسته و اشعار اوست که اطلاعات ارزنده‌ای درخصوص شرایط جامعه، دغدغه‌های هنرمند و مقتضیات زمانه ارائه می‌دهد.

هدف از نگارش کتاب پیش رو، اطلاع‌رسانی درخصوص اندیشه‌های دانته است. مترجمان، سخنان و سروده‌های برگزیده‌ی این شاعر را به فارسی برگردانده‌اند تا مخاطب فارسی‌زبان را با چارچوب فکری او آشنا کنند. این کتاب در نهایت ارتباطی میان تفکرات خواننده و فضای فکری دانته برقرار می‌کند و منجربه درکی جامع از فلسفه‌ی زندگی، ماهیت ادبیات و خداشناسی از دیدگاه او می‌شود.

کتاب با سخنان دانته آلیگری درباره‌ی سختی‌های دوری از زادگاه آغاز می‌شود. شاعر در این قسمت از عدم پذیرش خود در اجتماعی جدید صحبت و از موانعی که در مسیر هنرمند برای خلق اثر دلخواه‌اش وجود دارد، انتقاد می‌کند. چراکه به باور او، محدودیت‌های بسیاری باعث می‌شود که هنرمند نتواند به موضوع هنری، شکلی دلخواه ببخشد.

«زمین»، «خیال»، «خداوند»، «جهنم»، «تنبلی»، «رسوایی و ننگ» و «زندگی»، سرفصل‌های کتاب نان تلخ هستند که مضامین آن‌ها در عنوان مشخص شده است. همان‌طور که از سرفصل‌های کتاب پیداست، شرح ماهیت زندگی و اساس حیات ما در این کره‌ی خاکی، یکی از مشغله‌های ذهنی دانته آلیگیری بوده که در تک‌تک جملات کتاب مشهود است و تصویری جامع از رویکرد او نسبت به جهان پیرامون ارائه می‌دهد. برای مثال در فصل اول، از زمین به‌عنوان بستری پر از گل یاد می‌شود که انسان‌ها را به موجوداتی سنگ‌دل و بی‌رحم بدل می‌کند.

این اثر را انتشارات بخشایش در قالب کتابی دو زبانه (فارسی و انگلیسی) منتشر کرده و نسخه‌ی فارسی آن، حاصل همکاری جمعی از مترجمان است.

کتاب نان تلخ برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که علاقه دارند جملات قصار و سخنان برگزیده‌ی دانته را به دو زبان انگلیسی و فارسی مطالعه کنند، مخاطبان اصلی کتاب نان تلخ هستند.

با دانته آلیگیری بیشتر آشنا شویم

دانته آلیگیری، یکی از مهم‌ترین شعرای تاریخ تمدن غرب بود که در سال 1265 متولد شد. فعالیت‌های او در حوزه‌های ادبیات، سخنوری، فلسفه، دستورزبان و خداشناسی می‌گنجند. کتاب «ضیافت»، یکی از آثار اوست که به مبحث دستور زبان و سبک‌های شعری اختصاص دارد و شاعر در آن از برداشت‌های اشتباه مردم از اشعارش انتقاد می‌کند. «کمدی الهی» مهم‌ترین کتاب دانته آلیگیری است که زمان انتشارش دقیقاً مشخص نیست و با ترجمه‌های متفاوت توسط ناشرین متعدد عرضه شده است.

این شاعر در سال 1321 میلادی در ایتالیا درگذشت.

در بخشی از کتاب نان تلخ: متن دو زبانه می‌خوانیم

  • دیگر هیچ امیدی نداشته باش، تو که بدانجا وارد می‌شوی.

  • آه، ایتالیای در بند، سرزمین غم و اندوه، کشتی بی ناخدای رها شده در طوفان، بانوی بی‌احترام و ای مکان فساد.

  • نمی‌توان میل شدید من به شناخت دنیا و نیکی‌ها و پلیدی‌های نوع بشر را از بین برد.

  • باید راضی باشی که از چگونگی هر چیز آگاه شده‌ای، چرا که اگر می‌توانستی همه چیز را بدانی دیگر نیازی نبود که حضرت مریم، مسیح را به دنیا بیاورد.

  • برادر، پاکدامنی راه را بر اراده ما می‌بندد آنچنان که ما تنها در آرزوی آن چیزهایی خواهیم بود که در حال داریم و نه چیز دیگر.

  • فکرت را باز کرده به آنچه به تو می‌گویم گوش کن و آن را به خاطر بسپار، چون فقط گفته‌هایم را بفهمی هیچ چیزی نیاموخته‌ای بلکه باید آن‌ها را به یاد نیز بیاوری.

  • قانون وجود دارد، ولی چه کسی احترام به آن را تضمین می‌کند؟

فهرست مطالب کتاب

زندگی‌نامه
زمین / Earth
خیال / Imagination
خداوند / God
جهنم / Hell
تنبلی / Laziness
رسوایی و ننگ / Disgrace
خداوند / God
زندگی / Life

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نان تلخ: متن دو زبانه
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپیانتشارات بخشایش
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-964-182-104-5
موضوع کتابکتاب‌های چند زبانه، کتاب‌های جملات قصار
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نان تلخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نان تلخ

برای دریافت کتاب نان تلخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.