معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر هوش معنوی

عکس جلد کتاب صوتی سفر هوش معنوی
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر هوش معنوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر هوش معنوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفر هوش معنوی

کتاب صوتی سفر هوش معنوی اثری از ریچارد ا. بوئل مربی معنوی، سخنران انگیزشی و نویسنده است. بوئل در این کتاب قصد دارد با معرفی یک سفر هفت مرحله‌ای از مهارت‌آموزی و رهاسازی، به مخاطب خود کمک کند تا هوش معنوی را در خود ارتقا دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی سفر هوش معنوی

ریچارد ا. بوئل (Richard A. Bowell) در کتاب صوتی سفر هوش معنوی (The Seven Steps of Spiritual Intelligence)، به جنبه‌ای از هوش پرداخته که کمتر به آن توجه شده است: هوش معنوی یا SQ. هوش معنوی اصطلاحی است که نخستین‌بار در سال 1996 در ادبیات آکادمیکِ روانشناسی مطرح شد. این هاوارد گاردنر بود که مفهوم هوش معنوی را مورد نقد و بررسی قرار داد و زیربنای آن را به چالش کشید. پس از آن، ماهیت این پدیده، بارها و توسط کارشناسان و اندیشمندانِ متفاوت، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. هوش معنوی، بنا به مفهومی که مورد توافق اکثریت است، موجبات هشیاری یا احساس پیوندی با یک قدرت برتر یا یک وجود مقدس را فراهم می‌کند. این هوش قادر است در ترکیبی بدیع، هوش و معنویت را به هم پیوند داده و سازه‌ای نوین و متفاوت به وجود آورد. برخی از آن به‌عنوان یک تجربه‌ی معنوی ناب تعبیر می‌کنند که طیِ آن، به احساسِ وحدتی با جهان دست یافته و خود را سرشار از نیروی حیات و خوشبختی دیده‌اند و گروهی دیگر، آن را صرفاً در تماس با انرژی و مفهومی ماورای طبیعی و خارج از چهارچوب‌های روزانه تجربه کرده‌اند. خودآگاهی، خودانگیختگی، همدردی، کل‌نگری، فروتنی و احساس وظیفه از جمله اصول و زیربنایی هستند که برای این هوش برشمرده می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر هوش معنوی

ریچارد بوئل از کارشناسانِ حوزه‌ی هوش معنوی، مدرس و نویسنده‌ای نام‌آشناست و دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و سخنرانی‌های بسیاری را در خصوص این موضوع در سراسر جهان برگزار کرده است. او در کتاب صوتی سفر هوش معنوی تلاش کرده است تا مخاطبِ خود را با ماهیت واقعی این مفهوم آشنا کرده و سپس او را در مسیر رشد و ارتقای این هوش یاری رساند. بوئل در این کتاب، هفت مرحله‌ی آزادسازی این هوش را معرفی و پس از آن، راهنمایی گام‌به‌گام ارائه کرده تا بدان وسیله، بتوانید این جنبه از هوش را در وجود خود تقویت کنید. بوئل از شما می‌پرسد که معنای زندگی را در چه می‌بینید؟ برای انجام چه کاری در این جهان حضور دارید و مشتاقانه به چه چیز می‌پردازید؟ کدام رویای بزرگ را در سر می‌پرورانید و آیا از رسالتِ خود در زندگی‌تان آگاه هستید؟ به باور او، همه‌ی ما در هسته‌ی وجودی‌مان، از سطحی از آگاهی برخورداریم که می‌تواند ما را در مسیر زندگی و درک چیستی و چگونگی طیِ این مسیر، راهنمایی کند؛ و این همان مفهومی است که ما را به عمق معنای هوش معنوی می‌رساند.

هوش معنوی فرآیندی نیست که گاهی در وجود ما حاضر باشد و گاهی فاقد آن باشیم، گاهی بتوانیم آن را به خدمت بگیریم و گاهی از نعماتِ آن، بی‌بهره باشیم. شادکامی، خلاقیت، موفقیت، اعتمادبه‌نفس و آرامش مفاهیمی نیستند که بتوانیم آن‌ها را به‌صورت اکتسابی بیاموزیم بلکه از طریق تمرکز و توجه و پرداختن به فعالیت‌هایی ویژه حاصل می‌شوند که می‌توان آن‌ها را زیرمجموعه‌ی هوش مصنوعی دانست. بوئل در کتاب سفر هوش معنوی، هفت مرحله‌ را برای گام برداشتن به سوی آگاهی و هشیاری معرفی کرده است و به ما کمک می‌کند نقشی را که بر عهده‌مان گذاشته شده است، به بهترین شکل ایفا کرده و آگاهانه لحظه‌به‌لحظه‌ی بودن‌مان را زندگی کنیم.

کتاب سفر هوش معنوی را پرویز شریفی درآمدی، مسعود نویدی مقدم و سمیرا السادات حسینی بنویدی به فارسی ترجمه کرده‌اند و انتشارات بخشایش آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را به همت نشر جیحون و با خوانش کامبیز خلیلی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب سفر هوش معنوی

  • کتاب سفر هوش معنوی از ریچارد بوئل، ابزارهایی برای توسعه‌ی این هوش را در دسترس عموم قرار می‌دهد. خواندن این کتاب برای کارشناسان این حوزه و دیگر افراد علاقه‌مند، حیاتی است. (استنلی روزنبرگ، کارشناس درمان کرانیوساکرال و رئیس مؤسسه استنلی روزنبرگ)
  • ریچارد بوئل فردی بصیر و خردمند است. او در کتاب سفر هوش معنوی، بُعد جدید و مهمی از هوش یعنی هوش معنوی را برای توصیف و ارزیابی تجربیات انسانی معرفی می‌کند. (دکتر استفان پورگز، مدیر مرکز مغز و بدن در دانشگاه ایلینوی شیکاگو)
  • کتاب سفر هوش معنوی، شروعی عالی برای یافتن معنا و هدف در زندگی است. (رابرت دیلتز، نویسنده و از پیشگامانِ ان‌ال‌پی)

کتاب صوتی سفر هوش معنوی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی سفر هوش معنوی را به تمام افرادی که علاقه‌مند هستند با هوش معنوی و معنای آن آشنا شده و این بُعد از هوش را در وجودِ خود تقویت کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سفر هوش معنوی می‌شنویم

طبق آئین بودایی تبتیان، افکار ذهنی در ذهن موقت و قابل تغییر ساخته می‌شوند و افکار دائمی در ذهنی غیرقابل تغییر ایجاد می‌شوند. سوگیال رینپوچی این مسئله را به‌طرز شگفت‌آوری در کتابش به نام زندگی و مرگ تبتیان شرح داده است. اولی همان ذهن معمول است که تبتیان به آن ذن می‌گویند. ذن همان ذهن سرگردان و دوگانه‌نگری است که در استنباط غلط از آن به نظر می‌رسد که فقط در رابطه با نکته‌های خارجی از پیش مطرح‌شده کاربرد داشته باشد. اما آن ذهنی است که دارای آگاهی مدبرانه و حسی دوسویه است و عملی را هدایت می‌کند که پرتوهای خارجی را جذب یا دفع می‌کند.

سپس نوبت به ماهیت ذهن می‌رسد، درونی‌ترین جزء لاینفک که همواره و کاملاً در هنگام ایجاد تغییرات، حتی زمان مرگ هم دست‌نخورده باقی می‌ماند. چیزی که در میان مغز ما قرار دارد. ماهیت ذن توسط تحریک‌های مغزی‌مان در برابر افکار و احساسات پوشیده شده است. در تبت آن را ریگپا می‌گویند و آن، شامل یک سری دانش‌های ازلی و کاملاً طبیعی است که هوش، آگاهی، تشعشع‌های تابناک و همواره بیدار جز آن‌ها هستند و به‌طور کلی می‌توان آن‌ها را دانشی از دانش خودمان هم نامید.

رینپوچی همچنین برای توصیف حقیقت پایدار خود به شرح تغییراتی که در جست‌وجوی آن حقیقت صورت می‌گیرد (تغییراتی که به‌ترتیب در مراحل یک، دو و سه شرح داده شده است)، می‌پردازد. در آئین بودایی تبتیان، تمرین شوک‌دهنده خاصی وجود دارد که برای موضوعی که در زیر شرح داده شده است، به‌طور دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زمانی که سوگیال جوان با استادش تنها بود، استاد به او گفت: «اکنون می‌خواهم حیاتی‌ترین گوهر و سرشت ذهن را به تو معرفی کنم. سوگیال با زنگ و طبل دستی کوچکش، آهنگ ساده و کوتاهی را به همراه خواندن مناجات در احضار اجدادشان نواخت که نشان از احترام به مظهر بودا، استاد و گذشتگانش بود. سپس او این معرفی را انجام داد. او می‌گوید، ناگهان استاد ذهن مرا به سؤالی بی‌پاسخ مبنی بر این که ذهن چیست، معطوف گردانید. او مصمم بود و به‌طور عمیقی به چشمان من زل زد. من در نهایت غافلگیری ذهنی کاملاً درهم‌ریخته، هیچ کلمه، هیچ اسم، یا هیچ فکری برایم باقی نمانده بود و به یادم نمی‌آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
پیشگفتار
6 دقیقه
سپاسگزاری
4 دقیقه
گزینه‌های آموزشی
15 دقیقه
بخش اول: درک هوش معنوی - یک: سفر هفت مرحله‌ای
12 دقیقه
اتحاد قلب و مغز
18 دقیقه
دو: ماهیت هوش معنوی
13 دقیقه
سه: درک حقیقت وضعیت
15 دقیقه
حقیقت دوم: حقیقت با مدت محدود یا نیمه‌جاودان
19 دقیقه
چهار: رویش و نمو؛ مراحل سه‌گانه
22 دقیقه
مرحله‌ی سوم: بزرگسالی
13 دقیقه
هویت فریبنده
11 دقیقه
بخش دوم: اتخاذ مراحل هفت‌گانه
20 دقیقه
آگاهی چیست؟
11 دقیقه
اجتناب از اغفال شدن
9 دقیقه
تمرین‌ها
15 دقیقه
شش: مرحله‌ی دوم؛ معنا
13 دقیقه
خود واکنش‌پذیر یک پاسخ برای همه‌جیز
22 دقیقه
هیجانات بزرگسالی
13 دقیقه
آگاهی و واکنش
8 دقیقه
تمرین‌های برملاسازی
17 دقیقه
هفت: مرحله‌ی سوم؛ ارزشیابی
22 دقیقه
ارزشیابی همواره در یک تصویر
11 دقیقه
مثلث درک
8 دقیقه
تمرین‌های برملاسازی
21 دقیقه
هشت: مرحله‌ی چهارم؛ وجود متمرکز
8 دقیقه
تمرین‌های برملاسازی
17 دقیقه
نه: مرحله‌ی پنجم؛ پنداره
14 دقیقه
وسعت رویداد
8 دقیقه
تمرین‌های برملاسازی
18 دقیقه
ده: مرحله‌ی ششم؛ تجسم
15 دقیقه
نظریه‌ی هفت مرحله‌ای
8 دقیقه
تمرین‌های برملاسازی
11 دقیقه
یازده: مرحله‌ی هفت؛ مأموریت
11 دقیقه
بازشناسی مأموریت
22 دقیقه
یک داستان شخصی
7 دقیقه
تمرین‌های برملاسازی
19 دقیقه
دوازده: هوش معنوی خود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفر هوش معنوی
نویسنده
مترجممسعود نویدی مقدم، پرویز شریفی درآمدی، سمیرا السادات حسینی بنویدی
راویکامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات بخشایش
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر هوش معنوی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفر هوش معنوی

برای دریافت کتاب صوتی سفر هوش معنوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.