معرفی و دانلود کتاب نجات وزارت دادگستری: حقیقت، شفافیت و اعتماد

عکس جلد کتاب نجات وزارت دادگستری: حقیقت، شفافیت و اعتماد
قیمت:
13000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نجات وزارت دادگستری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نجات وزارت دادگستری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نجات وزارت دادگستری: حقیقت، شفافیت و اعتماد

یکی از جنجالی‌ترین آثار سال 2021! کتاب نجات وزارت دادگستری نوشته‌ی جیمز کومی است. او که به‌عنوان مدیر اخراجی FBI شناخته می‌شود،‌ در این کتاب رازهای زیادی را درباره‌ی سیستم قضایی آمریکا فاش کرده و موفق شده با صراحت خود اثری کم‌نظیر در حوزه‌ی اتوبیوگرافی خلق کند.

درباره‌ی کتاب نجات وزارت دادگستری

اگر بخواهیم عوامل شکست هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 را بررسی کنیم، افشای ایمیل‌های محرمانه قطعاً نقش مهمی در این ماجرا دارد. سناتور ایالات متحده، وزیر امور خارجه سابق و همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا بدون شک یکی از کارکشته‌ترین افراد در سیاست آمریکاست؛ با این حال بی‌احتیاطی‌اش در استفاده از ایمیل شخصی برای امور دولتی به پاشنه‌ی آشیلی برای او تبدیل شد. منتقدان و رقیبان از هر سو به هیلاری تاختند و هیچ چیز جز وکیلی توانا نمی‌توانست او را از آشوب غیرمنتظره‌ی کاخ سفید در امان نگه‌ دارد. جیمز کومی، نویسنده اثر پیش رو فردی بود که وکالت بانوی آبی‌پوش دنیای سیاست را برعهده گرفت و کتاب نجات وزارت دادگستری (Saving Justice) شرحی است از تلاش او برای تبرئه‌ی هیلاری کلینتون.

داستان از آن جایی شروع شد که کلینتون به جای ایمیل رسمی وزارت‌خانه، از ایمیل شخصی خود برای مکاتباتش استفاده می‌کرد. او بسیاری از ایمیل‌های فوق محرمانه را به این شیوه ارسال کرده بود. جیمز کومی طی تحقیقاتی اعلام کرد که کلینتون در این اقدام، سوءنیتی نداشته و فقط آدمی شلخته و بی‌احتیاط است. این حکم، جنجال و انتقادهای زیادی را برانگیخت. پس از آن بود که او بر موضوع دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا انگشت گذاشت و همین موضوع او را به دشمن قسم‌خورده‌ی دونالد ترامپ تبدیل کرد. برکناری کومی توسط ترامپ از سمت امنیتی خود در FBI مجدداً او را در صدر اخبار قرار داده و توجه‌ها را به رعایت عدالت در سیستم قضایی آمریکا جلب کرد.

توضیحات کومی درباره‌ی این دو پرونده‌ی مهم و شفاف‌سازی موضعی که او نسبت به عدالت و قضاوت دارد، دلیلی برای اهمیت کتاب نجات وزارت دادگستری است. چه دیدگاهی از عدالت موجب شد تا او هیلاری کلینتون را تبرئه و روسیه را به دخالت در انتخابات محکوم کند؟

از دیدگاه جیمز کومی در کتاب نجات وزارت دادگستری، متولیان عدالت مانند مقام‌های کلیسا هستند. هردو به وظیفه‌ای مقدس مشغولند و رعایت نظم و آدابی خاص برای آن‌ها ضروری است. این نظم و وسواس را حتی می‌توان در نحوه‌ی لباس پوشیدن هر دو گروه مشاهده کرد. او در کتاب نجات وزارت دادگستری به‌صراحت عنوان می‌کند که مانند مقام‌های روحانی، قاضیان نیز در حین اجرای عمل مقدس خود نباید خودخواهی و بی‌عدالتی را به وجودشان راه دهند. با این حال، حقیقت در سیستم قضایی آمریکا به سرابی تبدیل شده که چیزی جز وهم و خیالی از واقعیت برای عرضه به دادخواهان ندارد.

سال‌ها تجربه‌ی کاری در FBI جیمز کومی را به این باور رسانده که تحقق دموکراسی و یک دولت کارآمد فقط با توافق بر سر یک حقیقت استاندارد امکان‌پذیر است. دولت باید مخزن اعتمادی باشد که بتوان با خیال راحت آن را مرجع رسیدگی به حقیقت قرار داد. نویسنده در کتاب نجات وزارت دادگستری افشا می‌کند که ترامپ به جای صداقت، از او وفاداری می‌خواست؛ در حالی که وزارت دادگستری، اداره‌ی تحقیقات فدرال و... همگی باید صادق باشند، حتی اگر نوبت بررسی خطاهای خودشان فرا برسد!

به طور کلی، این اثر در پی ترسیم پشت‌صحنه‌ی سیستم قضایی آمریکا است. جیمز کومی که داوطلبانه احساسات گوناگون خود حین انجام وظیفه را شرح می‌دهد، ابایی از بیان اشتباهاتش ندارد و همین به تنهایی، کتاب خاطرات رئیس سابق اف. بی. آی را به اثری فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب نجات وزارت دادگستری

- کتابی فوق‌العاده حیرت‌انگیز. (Emily Maitlis)
- حکایتی از عفت، شرافت و فضیلت. (Sunday Times)
- مشاهدات کومی از ترامپ و همراهانش تیزبینانه است. (Guardian)

کتاب نجات وزارت دادگستری مناسب چه کسانی است؟

کتاب نجات وزارت دادگستری برای همه‌ی علاقمندان به کتاب‌های سیاسی و زندگی‌نامه لذت‌بخش است. آن دسته از افرادی که روزانه اخبار جهان را دنبال می‌کنند و به تصمیمات سیاستمداران اهمیت می‌دهند، حقایق مهمی را در این کتاب می‌یابند.

درباره‌ی جیمز کومی بیشتر بدانیم

اغلبْ جیمز کومی (James Comey) را با عنوان مدیر اخراجی اف. بی. آی و دشمن ترامپ می‌شناسند. او یک وکیل آمریکایی است که به مدت چهار سال در اداره‌ی تحقیقات فدرال مشغول بوده و در زمان ریاست جمهوری جرج بوش پسر، مقام جانشینی دادستان کل آمریکا را به عهده داشته است. این چهره‌ی سرشناس سال‌های زیادی از عمر، خود را یک جمهوری‌خواه معرفی می‌کرد اما اخیراً فعالیت‌های خود را مستقل از احزاب گوناگون می‌داند. دیگر اثر او به نام «یک وفاداری بالاتر» او را به پروفروش‌ترین نویسنده‌ی ساندی‌تایمز تبدیل کرده است.

جملات برگزیده‌ی نجات وزارت دادگستری

- نبود شفافیت به بی‌اعتمادی و احساس عمیق ناامنی منتج می‌شود. (دالایی لاما)
- همه نسبت به نظر خود پایبند هستند، اما نسبت به حقایق مربوط به خود نه. (دانیل پاتریک موینیهان)
- ارزش زمان این است که پادشاهان ستیزه‌جو را آرام می‌کند، از دروغ و ریا پرده بر‌می‌دارد و به حقیقت روشنایی می‌بخشد. (ویلیام شکسپیر)
- دروغ پروازکنان می‌آید و حقیقت لنگ‌لنگان پشت سرش، به‌طوری‌که وقتی (آدم‌ها) می‌آیند فریب نخورند، دیگر خیلی دیر شده است. (جاناتان سوییفت)

در بخشی از کتاب نجات وزارت دادگستری می‌خوانیم

چطور می‌خواهیم جلوی جرمی بزرگ را بدون لو دادن دستگاه‌های شنود بگیریم؟ نمی‌توانیم یک‌مرتبه به آن‌ها بگوییم: «نواری از تماس تلفنی رئیستان داریم، پس کارتان تمام است.» این کار سال‌ها تلاش جهت دست‌یافتن به شنودی تحت فرمان دادگاه را هدر می‌داد. اما خوب نمی‌توانیم بگذاریم یک سرقت مسلّحانه بزرگ هم اتّفاق بیفتد. هیچ دستورالعملی برای این قضیه نبود. زندگی با نقشه‌های هوشمندانه معنا پیدا می‌کند و نقشه خوبی هم به ذهن مأمورین خطور کرد.

اگرچه نقشه مأمورین احتمالاً امکان محاکمه مجرمین را از ما می‌گرفت، تصمیمشان این بود که از طریق مقابله با کم‌سن‌و‌سال‌ترین عضو شرکت‌کننده در این سرقت که جوانی بیست‌ساله بود و اعضای باند او را «بچه» صدا می‌زدند، سرقت مذکور را مختل سازند. از تماس‌های شنود‌شده این‌طور به نظر می‌رسید که این پسربچه در فروشگاه جواهرات مورد نظر مشغول به کار بود. وی «دوست سارقین بود که (در آن جا کار می‌کند).»

قرار بود مأمورین به او بگویند شخصی هویّتش را لو داده و اف‌بی‌آی از کلّ نقشه باخبر است. شاید این دروغ پسربچه را از آن جا فراری داده و موجب شود از همدستی با سارقین دست بکشد، اما از همه بدتر این بود که اقدام فوق مانع وقوع سرقت می‌شد. اف‌بی‌آی برای آن‌که این پسربچه کار احمقانه‌ای نکند تا به ما کمک کند اطّلاعات بیشتری درباره نقشه سارقین به دست آوریم، تیم‌های مراقبت را راهی آن جا می‌کرد. شاید، فقط شاید، وقوع گفتگو در جاهایی که امکان شنود را داشتیم، باعث می‌شد «گوش‌هایمان زنگ بخورد.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اوّل- یادگیری عدالت
فصل 1- روزهای خوب
فصل 2- فلای
فصل 3- هنری
فصل 4- دروغ‌گوها
فصل 5- میکروفن‌های مخفی
فصل 6- بخش خوب آمریکا
فصل 7- انسان‌های شریف
فصل 8- بیدار کردن سامی
بخش دوم- دیدن آن دریاچه مصنوعی
فصل 9- برای دفاع
فصل 10- ارتباط جنسی غیرعادی
بخش سوم- محافظت از دریاچه مصنوعی
فصل 11- عقده خود شیّاد بینی
فصل 12- در وزارتخانه
فصل 13- کلّ حقیقت
بخش چهارم- تخلیه دریاچه
فصل 14- نمایش انزجارآور
فصل 15- ره صد‌ساله را یک‌شبه رفتن
فصل 16- تار
سخن پایانی: احیا
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نجات وزارت دادگستری: حقیقت، شفافیت و اعتماد
نویسنده
مترجمسید یحیی برخوردار
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات270
زبانفارسی
شابک978-622-7224-88-7
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
13000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نجات وزارت دادگستری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نجات وزارت دادگستری

برای دریافت کتاب نجات وزارت دادگستری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.