معرفی و دانلود کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی

عکس جلد کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی
قیمت:
۱۲۰,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی

همانطور که از نام اثر پیداست، کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی نوشته‌ی هرمان شییر به اقتصاد خورشیدی به عنوان اقتصادی مبتنی بر انرژی‌ تجدیدپذیر می‌پردازد و طرحی برای مقابله با چالش‌های سیاسی و اقتصادی مربوط به عصر دیجیتال با استفاده از این نوع انرژی ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی

در حال حاضر، اقتصاد جهانی و شیوه‌ی زندگی ما مبتنی بر بهره‌برداری از سوخت‌های فسیلی است که موجب گرم‌تر شدن کره‌ی زمین می‌شود و آسیب‌های زیست‌محیطی و اجتماعی گسترده‌ای را ایجاد می‌کند. همچنین این انرژی‌های تجدیدناپذیر در چند دهه‌ی آتی به پایان می‌رسند و موجب تغییرات عظیم صنعتی و فروپاشی اقتصادی خواهند شد. هرمان شییر (Hermann Scheer) در کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی (The Solar Economy) جایگزینی را برای این وضعیت معرفی می‌کند و آنْ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و به‌طور مشخص، انرژی خورشیدی است.

نویسنده معتقد است جایگزینی منابع فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر انقلاب صنعتی جدیدی را برای جلوگیری از بروز بدترین آسیب‌های زیست‌محیطی و همچنین ایجاد نظم نوین جهانی در پی خواهد داشت. هرمان شییر که از مدافعان پروپاقرص انرژی‌های تجدیدپذیر است، اقتصاد خورشیدی را راهی برای مقابله با چالش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عصر فناوری می‌داند و معتقد است استفاده از این نوع انرژی فرصت‌ها و مزایای عظیمی با خود خواهد داشت.

کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی اولین بار در سال 2002 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با ترجمه‌ی شهریار آیرملوتبریزی در سال 1397 به همت شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسید.

نکوداشت‌های کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی

  • شاهکاری از استاد مدافع انرژی خورشیدی. (جرمی اگت، نویسنده‌ی کتاب جنگ کربن)
  • اقتصاد خورشیدی مورد قانع‌کننده‌ای را برای نجات جهان از اتکای فاجعه‌بار خود به نفت ارائه می‌دهد. (محیط‌زیست تایمز)
  • کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی اهمیت بسیار زیادی برای آینده بشر دارد. (گونتر گراس، برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1999)
  • این کتاب نشان می‌دهد چگونه می‌توان با استفاده از منابع بومی، تجدیدپذیر و در دسترس جهانی، با چالش‌های عصر فناوری مقابله کرد. (انرژی ورلد)

کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به اقتصاد، توسعه و انرژی به ویژه حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و اقتصاد غیرنفتی مناسب است.

با هرمان شییر بیشتر آشنا شویم

هرمان شییر نویسنده و سیاستمدار آلمانی در آوریل 1944 در شهر وهرهایم به دنیا آمد. او تحصیلات کارشناسی خود را در رشته‌ی اقتصاد و حقوق گذراند و سپس مقطع دکتری را در رشته‌ی علوم سیاسی دانشگاه آزاد برلین به اتمام رساند. هرمان شییر از اعضای پارلمان آلمان و عضو حزب سوسیال دموکرات این کشور بود. او برنده‌ی جوایز متعددی شد که از جمله آن‌ها می‌توان به «جایزه‌ی نوبل آلترناتیو در سال 1999» و «جایزه‌ی جهانی خورشیدی در سال 1998» و «جایزه‌ی جهانی انرژی زیستی در سال 2000» اشاره کرد. همچنین مجله‌ی تایم به دلیل تعهد ملی و بین‌المللی او در زمینه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر «جایزه‌‌ی قهرمانان قرن سبز» را به او اعطا کرد.

هرمان شییر در نهایت به سال 2010 در 66 سالگی در برلین درگذشت. او چندین اثر تألیفی نیز از خود به جای گذاشته است که از جمله آن‌ها می‌توان کتاب‌های «نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی»، «خودمختاری انرژی» و «ضرورت انرژی 100 درصد تجدیدپذیر» را نام برد.

در بخشی از کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی می‌خوانیم

مشکلات مالی شوراهای محلی به‌نوبه‌ی خود مقامات شهری را وادار می‌کند تا مسئولیت‌های سطوح محلی را خصوصی‌سازی کرده و آنچه را که پیش ‌از این خدمات عمومی رایگان یا کم‌هزینه بود، تجاری‌سازی نمایند. دسترسی به فضاهای عمومی برای بسیاری سخت‌تر و حتی غیرممکن می‌شود، قشربندی اجتماعی افزایش و شکاف گسترش می‌یابد و منجر به افزایش تنش، جرم و جنایت می‌شود. چنین شهر صنعتی محکوم به شکست است.

با توجه به کاهش ذخایر سوخت‌های فسیلی و افزایش قیمت آن فراتر از توان پرداخت اکثریت ساکنین شهر، به نقطه‌ی بحرانی نزدیک می‌شویم. همچنان که تعداد بیشتری از ساکنین شهر دچار مشکل می‌شوند، نزول کلان‌شهرهای ایجادشده در کشورهای صنعتی به سطح جهان در حال توسعه اجتناب‌ناپذیر می‌نماید. خوشبینانه‌ترین دیدگاه برنامه‌ریزان شهری، تبدیل شدن به ویرانه است. به‌عنوان مدلی برای تمدن، کلان‌شهرهای فسیلی آینده‌ای ندارند و برای بسیاری از شهرهای جهان و ساکنین آن،«شهر جهانی» چیزی بیش از یک توهم بی‌رحمانه نیست. سیستم انرژی فسیلی چگونه بر این روند توسعه اثر می‌گذارد؟ جمعیت شهری به‌طور مستقیم و غیرمستقیم متحمل پرداخت هزینه‌های انرژی شامل تأمین سوخت و برق، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و وسایل نقلیه‌ی موتوری هستند.

فرض کنید در یک کشور متوسط هزینه سرانه انرژی رقمی بالغ بر 1700 دالر است. این نشان‌دهنده‌ی رقم پرداختی قبض‌های شخصی نیست چراکه شامل هزینه‌های انرژی مربوط به خدمات و مصارف آن در کسب و کار نیز می‌شود. پس در یک شهر یک‌میلیون‌نفری،اگر کل انرژی مورد نیاز یک شهر از انرژی فسیلی تأمین گردد، حدود 1/7میلیارد دلار در سال صرف انرژی خواهد شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی
نویسنده
مترجمشهریار آیرملو تبریزی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات337
زبانفارسی
شابک978-964-468-632-0
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی

برای دریافت کتاب نظم نوین جهانی با اقتصاد خورشیدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.