معرفی و دانلود کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی

عکس جلد کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی

با گسترش آموزش‌های مجازی در جامعه‌ی امروز، مطالعه‌ی عوامل موثر در افزایش بازدهی این روش آموزشی ضرورت یافته است. کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی، بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده در باب تاب‌آوری در آموزش‌های مجازی نوشته شده است. سمیه تلخابی و محدثه متولیان، نویسندگان این کتاب هستند.

درباره‌ی کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی

لزوم استفاده از فضای مجازی در عرصه‌های مختلف، عرصه‌ی آموزش و تحصیل را نیز تحت تاثیر قرار داده و سبب ایجاد بسترهایی برای آموزش به شیوه‌ی مجازی شده است. به همین علت، نیاز است تا بازبینی ویژه‌ای در اصول مرسوم آموزشی صورت گیرد تا رشد تحصیلی دانش‌آموزان و پرورش خلاقیت آنان با درصد بیشتری حاصل شود. از جمله مهم‌ترین عواملی که در رشد دانش‌آموز در زمینه‌ی تحصیلی اثرگذار است، میزان تاب‌آوری او در برابر چالش‌ها، شکست‌ها و شرایط مختلفی‌ست که در محیط تحصیل به وجود آمده و ممکن است گاهی استرس‌زا باشند. از این رو باید راه‌هایی را برای افزایش این تاب‌آوری تحصیلی در نظر گرفت تا خللی به پیشرفت دانش‌آموز وارد نشود. سمیه تلخابی و محدثه متولیان در کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی، رابطه‌ی میان اشتیاق دانش‌آموزان به تحصیل و تاب‌آوری را بررسی کرده‌اند.

مفهوم تاب‌آوری تحصیلی، با توانایی محصل برای تحمل شرایط منفی، یا حتی مقابله‌ی موثر با ناملایمات و چالش‌هایی که در مسیر تحصیل او به وجود می‌آیند، تعریف می‌‌شود. افزایش شاخص تاب‌آوری سبب بازدهی بیشتر و عملکرد بهتر دانش‌آموزان می‌شود. کارشناسان حوزه‌ی آموزش همواره می‌کوشند تا فاکتورهای مهمی که تأثیرات مستقیمی بر بازدهی دانش‌آموز دارند را بررسی کنند و بهترین رویکردها را برای بهبود شرایط پیش بگیرند. کتاب حاضر راهنمای خوبی در این مسیر است و راهکارهای مناسبی را برای تاب‌آوری در آموزش مجازی نیز ارائه می‌دهد.

تاثیر اشتیاقی را که محصلان نسبت به محیط آموزشی و عوامل موجود در آن دارند، نمی‌توان در پیشرفت آنان نادیده گرفت. طبیعتاً زمانی که دانش‌آموز نسبت به امر تحصیل و عوامل محیطی اشتیاق بیشتری داشته باشد، در تمرکز و یادگیری موفق‌تر عمل خواهد کرد، برای رعایت مقررات مدرسه اهمیت بیشتری قائل خواهد شد، سازگاری بیشتری از خود نشان خواهد داد و نتایج بهتری را در آزمون‌ها کسب خواهد کرد. تمام این موارد که در بهبود عملکرد تحصیلی خلاصه می‌شوند، بر تاب‌آوری تحصیلی دانش‌آموز تاثیر می‌گذارند. با گسترش آموزش در بسترهای مجازی نیز لازم است راهکارهایی برای افزایش بازدهی محصلان در آموزش مجازی در نظر گرفته شود. کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی به صورت مفصل‌تری این تاثیرگذاری را مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب توسط انتشارات مهد پرورش به چاپ رسیده است.

کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای مدیران مدارس و محیط‌های آموزشی، کارشناسان حوزه‌ی آموزش و معلمان موثر خواهد بود.

در بخشی از کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی می‌خوانیم

تاب‌آوری تحصیلی توانایی انطباق برحسب شرایط محیطی است که در نتیجه این انعطاف‌پذیری انطباقی، افراد با تاب‌آوری بالاتر به احتمال بیشتری در زندگی خود عواطف مثبت را تجربه می‌کنند. دانش‌آموزان تاب‌آور با وجود وقوع و تکرار رویدادها و شرایط فشارزایی که برای آنان اتّفاق می‌افتد به سطوح بالای موفّقیت انگیزشی و عملکردی دست می‌یابند. تحقیقات مربوط، عمدتاً دو دسته عوامل حفاظتی درونی و بیرونی را در مطالعۀ عوامل مؤثّر بر ایجاد و ارتقای تاب‌آوری تحصیلی تشخیص داده‌اند. عوامل حفاظتی بیرونی عبارت از فرصت‌ها و حمایت‌های اجتماعی محیطی در دسترس در خانه، مدرسه، اجتماع و گروه‌های هم‌سالان هستند. عوامل حفاظتی درونی نیز کیفیت‌های فردی و شخصیتی مانند مهارت‌ها، نگرش‌ها، باورها و ارزش‌های مرتبط با پیامدهای توسعه‌یافتۀ مثبت هستند.

دانش‌آموزانی که تاب‌آوری تحصیلی دارند، حتّی با وجود رویدادهای فشارزا و شرایطی که می‌تواند آن‌ها را در خطر عملکرد ضعیف و نهایتاً در موقعیت رها کردن مدرسه قراردهد، انگیزۀ بالا و عملکرد خوبی دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مفهوم تاب‌آوری
تاریخچه مطالعه تاب‌آوری
ویژگی‌های افراد تاب‌آور
عوامل موثر بر تاب‌آوری
مفهوم تاب‌آوری تحصیلی
نظریه‌های تاب‌آوری تحصیلی
ابعاد تاب‌آوری تحصیلی
تاب‌آوری تحصیلی و سرسختی روانی
مفهوم اشتیاق تحصیلی
اهمیت اشتیاق تحصیلی
ابعاد اشتیاق تحصیلی از دیدگاه‌های مختلف
عوامل موثر بر اشتیاق تحصیلی
مفهوم رضایتمندی تحصیلی
اهمیت رضایتمندی تحصیلی
عوامل موثر بر رضایتمندی تحصیلی
رضایتمندی تحصیلی و رضایت از زندگی
نظریه‌های مرتبط با رضایتمندی تحصیلی
مفهوم آموزش مجازی
تاریخچه آموزش مجازی
هدف آموزش مجازی
مولفه‌های راه‌اندازی نظام آموزش مجازی
سیستم مدیریت آموزش و محتوای مجازی
آمادگی مجازی
نگرش در آمادگی مجازی
فرهنگ مدرسه در آمادگی مجازی
سواد رایانه‌ای در آمادگی مجازی
منابع مالی در آمادگی مجازی
تجهیزات و زیرساخت‌ها در آمادگی مجازی
آموزش مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی
مزایای شبکه‌های اجتماعی
معایب شبکه‌های اجتماعی
مدل مفهومی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات90
زبانفارسی
شابک978-622-7699-42-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی

برای دریافت کتاب نقش اشتیاق تحصیلی و رضایت از مدرسه بر تاب آوری تحصیلی در شرایط مجازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.