معرفی و دانلود کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار

عکس جلد کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار
قیمت:
۲۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار

عملکرد راهنمایان تور بر شکل‌گیری تعاملات سازنده میان کشور میزبان و میهمان تأثیری غیرقابل‌انکار دارد. در کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار، نوشته‌ی فائزه السادات میرفخرالدینی و سید رضا بهادری درباره‌ی اصول گردشگری پایدار و مهم‌ترین ویژگی‌های یک راهنمای تور اطلاعات جامعی به دست می‌آورید.

درباره‌ی کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار

اثر حاضر با هدف ارتقای صنعت گردشگری به نگارش درآمده و در فصول گوناگون آن به نقش اساسی راهنمایان تور در چرخه‌ی گردشگری و کمک به پویایی بیشتر این صنعت توجه شده است. به بیان دیگر، در کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه پایدار، نوشته‌ی فائزه السادات میرفخرالدینی و سید رضا بهادری، چگونگی پیوند راهنمایان تور با توسعه‌ی پایدار را درک خواهید کرد.

در این اثر سه موضوع اصلی مورد توجه قرار گرفته که درک مفهوم توسعه‌ی پایدار و رابطه‌ی آن با گردشگری از نخستین مباحث آن است. این مسئله کمک می‌کند دیدی واقع‌بینانه و عمیق نسبت به فصول بعدی کتاب و دغدغه‌ی اصلی نگارندگان پیدا کنید.

قدم بعدی، بیان نقش‌ها و مسئولیت‌های راهنمایان تور و پیامدهای آن در ارتقای صنعت گردشگری است که از طریق آن به چیستی و چگونگی تأثیر راهنمایان تور در این چرخه‌ و باید و نبایدهای شغلی آن‌ها پی می‌برید.

در نهایت، در قدم سوم لازم است از خود بپرسید آیا فعالیت راهنمایان تور بر توسعه‌ی گردشگری پایدار، تأثیرگذار است یا نه؟ و اساساً برای هم‌سویی این دو از چه روش‌هایی باید کمک گرفت؟

در مجموع، در این کتاب علاوه‌بر استفاده از منابعی چون کتاب‌ها و مقالات معتبر بین‌المللی که با موضوع نقش راهنمایان تور نوشته شده، از تجربیات عملی نویسنده‌ی اثر، رضا بهادری که 20 سال به‌عنوان راهنمای تور فعالیت داشته، استفاده شده است.

کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار را انتشارات دانشگاه یزد منتشر کرده و در دسترس عموم علاقمندان قرار داده است.

کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار

خواندن این اثر به سیاست‌گذاران حوزه‌ی گردشگری کشور، دانشجویان رشته‌ی گردشگری و راهنمایان تور توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار می‌خوانیم

راهنمایان تور یکی از تأثیرگذارترین بازیگران صنعت گردشگری هستند که همواره در خط مقدم جبهه گردشگری نقش‌آفرینی می‌کنند و بیشترین ارتباط را با گردشگران در طول سفرشان به مقاصد مختلف دارند. در بین ذی‌نفعان گردشگری این راهنمایان تور هستند که حلقه اتصال بین بخش‌های مختلف زنجیره تأمین و ارزش گردشگری به حساب می‌آیند و باعث افزایش کیفیت تعامل سازنده و اثر بخش جامعه میزبان و میهمان می‌شوند، اما با این وجود نه تنها توجه کمی به این بخش شده است، بلکه به پیوندهایی که ممکن است راهنمای تور با توسعه پایدار داشته باشد نیز کمتر پرداخته شده است.

مخاطرات زیست محیطی و افزایش مشکلات متعدد بین‌المللی از جمله مسئله گرمایش زمین، مدیریت نامناسب پسماندها در بسیاری از کشورها افزایش فقر و گرسنگی و مسائل جدی بهداشتی و آموزشی باعث شدند که در سال 2015، کشورهای جهان 17 هدف کلان توسعه پایدار را برای هزاره سوم میلادی سرلوحه همه تصمیمات جهانی قرار دهند. صنعت گردشگری با اثر تکاثری زیاد اقتصادی درآمدزائی و اشتغال‌زائی بالا برای جوامع میزبان امروزه مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان می‌باشد که توسعه آن بدون توجه به اصول گردشگری پایدار می‌تواند اثرات منفی زیست محیطی اجتماعی_فرهنگی و اقتصادی بر مقاصد مختلف بر جای بگذارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: راهنمایان تور و ویژگی‌های آن
فصل دوم: کلیات و اصول گردشگری پایدار و نقش راهنمایان تور
فصل سوم: نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-622-5846-25-8
موضوع کتابکتاب‌های جهانگردی و گردشگری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار

برای دریافت کتاب نقش راهنمایان تور و تورگردان‌ها در توسعه گردشگری پایدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.