معرفی و دانلود کتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان

عکس جلد کتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان
قیمت:
۱۰۵۰۰۰ ۹۴,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان

با کتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان، دانش طراحی تأسیسات برقی و مکانیکی خود را به اوج خود برسانید. مهندس منصور منشگر در این مسیر همراه شماست تا هر آنچه لازم است در خصوص نقشه‌کشی تأسیسات گرمایشی، بهداشتی، تهویه و دیگر تجهیزات داخلی ساختمان بدانید را به‌راحتی و بر مبنای منابع داخلی و بین‌المللی به دست بیاورید.

درباره‌‌ی کتاب نقشه‌کشی و تأسیسات ساختمان

اگر پیکره‌ی یک ساختمان را به جسمی تشبیه کنیم، تجهیزات ساختمانی در حکم نبض‌های تپنده‌ی این مجموعه هستند و همان‌طور که رگ‌ها در زنده مانده بدن نقش حیاتی دارند، این تجهیزات ساختمانی هستند که با انتقال درستِ گرمایش، آب، برق و دیگر موارد موردنیاز به بخش‌های مختلف ساختمان، آسایش و راحتی ساکنین را فراهم می‌کنند. مهارت طراحی این تأسیساتِ ساختمانی از جمله جذاب‌ترین و پرطرفدار‌ترین شاخه‌های طراحی ساختمان است و این‌ روزها بازاری رقابتی بر سر آن شکل گرفته است. اگر شما نیز به این حرفه‌ی کاربردی و پردرآمد علاقه‌مند هستید، کتاب نقشه‌کشی و تأسیسات ساختمان نوشته‌ی مهندس منصور منشگر می‌تواند شروع و راهنمای خوبی برای آموختن الفبای طراحی نقشه‌کشی تأسیسات یا رفع نواقص کاری و تقویت مهارت‌های شما در طول این مسیر باشد.

همان‌طور که می‌دانیم طراحی درست و اصولی تجهیزات و تأسیسات ساختمانی در ارزش‌گذاری نهایی ساختمان مؤلفه‌ی مهمی محسوب می‌شود و اگر در طراحی و اجرای آن دانش لازم و نکات اصولی به کارگرفته نشود قطعاً ساکنین در مرحله‌ی بهره‌برداری به مشکل خواهند خورد. کتاب نقشه‌کشی و تأسیسات ساختمان، در ابتدا، به کمک مخاطبان خواهد آمد تا گام‌به‌گام مبانی و تعاریف ابتدایی طراحی، از جمله آشنایی با ابزار‌ها، خطوط و اصول ترسیم و در نهایت، ظرایف و نکات حرفه‌ای کار را یاد بگیرند. تصاویر موجود در این کتاب همچنین کارِ آموزش را برای مخاطبان راحت‌تر خواهد نمود و منابع مختلف داخلی و بین‌الملل به‌کاررفته در نگارش مطالب آن، دانش مخاطب را به‌روز نگه خواهد داشت.

یکی از نکات طلایی کتاب نقشه‌کشی و تأسیسات ساختمان را می‌توان توجه نویسنده به مبحث مهم معماری ساختمان دانست. از موانع و سدِّ راه‌های کار طراحی تأسیسات ساختمانی که معمولاً طراحان را با مشکل مواجه می‌کند، عدم شناخت کافی از معماری ساختمان و درک نقشه‌های معماری است. کتاب نقشه‌کشی و تأسیسات ساختمان در این‌ زمینه به کمک مخاطبان خود می‌آید تا در کنار یادگیری اصول طراحی تأسیسات ساختمانی، به اندازه‌ی کافی با نقشه‌ی خودِ ساختمان و همچنین اصول و ویژگی معماری آن آشنا شوند و به‌ این ترتیب نهایت بهره‌برداری از تأسیسات را در طراحی خود اجرا کنند. همچنین نویسنده در این کتاب فصل‌های جداگانه و متنوعی را به تأسیسات ساختمانی گوناگون اختصاص داده و از طراحی تأسیسات برقی و بهداشتی، گاز، گرمایش و سرمایش، تا تجهیزات تهویه و اطفاء حریق را به مخاطب خواهد آموخت.

در نهایت، کتاب نقشه‌کشی و تأسیسات ساختمان را می‌توان یکی از کتاب‌های آموزشی برتر فارسی در زمینه‌ی طراحی تأسیسات داخلی دانست؛ کتابی که با تلاش یکی از ناشرین موفق کشور یعنی مؤسسه فرهنگی-هنری دیباگران تهران به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب نقشه‌کشی و تأسیسات ساختمان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب پرنکته و کاربردی را به دانشجویان و شاغلین مهندسی ساختمان و تأسیسات ساختمانی پیشنهاد می‌کنیم. همچنین مطالب این کتاب می‌تواند برای دانشجویان رشته‌ی معماری مفید باشد.

در بخشی از کتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان می‌خوانیم

شابلن‌های مورد استفاده در نقشه‌کشی دستی، صفحات پلاستیکی هستند که شامل تمام علائم و اشکال مورد نیاز در تمام زمینه‌های نقشه‌کشی می‌باشند. شابلن‌ها از وسایل مهم نقشه‌کشی دستی هستند؛ زیرا باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند، بسیار دقیق هستند و باعث می‌شوند که علائم درج‌شده در نقشه از استاندارد قابل‌قبول و با کیفیتی برخوردار باشند.

منحنی کش یا پیستوله: یکی از ابزارهای نقشه‌کشی که برای ترسیم اشکال بی قاعده که مجموعه‌ای از خط مستقیم، کمان، دایره و خطوط بی‌قاعده می‌باشند، استفاده می‌شوند. این اشکال شعاع ثابتی ندارند. این ابزار در نقشه‌کشی بزرگراه‌ها و کشتی‌ها و همچنین برای ترسیم صفحه گسترده کاربرد دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ابزار و لوازم نقشه‌کشی دستی
فصل 2: ترسیم تصاویر
فصل 3: اندازه‌گیری
فصل 4: برش
فصل 5: مقدمه‌ای بر معماری
فصل 6: تاسیسات برق
فصل 7: تاسیسات بهداشتی
فصل 8: تاسیسات گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)
فصل 9: تاسیسات گاز رسانی
فصل 10: سیستم‌های اطفاء حریق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات553
زبانفارسی
شابک978-622-218-111-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۵۰۰۰ ۹۴,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان

برای دریافت کتاب نقشه کشی و تاسیسات ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.