معرفی و دانلود کتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد

عکس جلد کتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد
قیمت:
۲۲۵۰۰ ۱۳,۵۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد

کتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد به قلم نوشین نوشیروانی، داستان بزرگ مرد بابل، سید حسین فلاح نوشیروانی که سرشار از درس زندگی، اخلاق و شرافت انسانی بود را به تصویر می‌کشد.

ترقی و پیشرفت به قشر و طبقه‌ی خاصی محدود نمی‌شود. انسان از هر طبقه‌ای که برخاسته باشد در صورت سعی و تلاش به جایگاهی که لیاقتش را داشته باشد، دست می‌یابد. مرحوم سیدحسین فلاح نوشیروانی اسطوره‌ای بود که با تلاش و خلوص نیت پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و به جایی رسید که امروزه کمتر کسی است که او را نشناسد یا نام نیکش را نشنیده باشد.

این مرد بزرگ نزدیک به نیم قرن است که از دنیا رفته، اما هنوز هم از نام او به نیکی یاد می‌شود. بزرگ مردی که انسانیت را با جان و دل و به معنای حقیقی کلمه درک نمود و در پی گسترش آن تلاش می‌کرد. نوشیروانی اغلب کارهایش را پنهانی و محرمانه انجام می‌داد، برای مثال خودش به تنهایی 500 سی سی به مرکز بانک خون اهدا کرد و آن را بی‌سر و صدا افتتاح نمود.

با وجود سختی‌های زیادی که در ساخت اماکن مختلف وجود دارد، نوشیروانی هرگز از ادامه‌ی اقدامات خیرخواهانه دلسرد نشد و همواره به فکر مستمندان، سالمندان، بیماران و 200 نفر از یتیمانی بود که در پرورشگاه اهدایی‌اش زندگی می‌کردند.

برخی از درخشان‌ترین اقدامات سید حسین فلاح نوشیروانی عبارتند از:

- ساخت بیمارستان روزبه تهران
- ساخت مرکز جذامیان در مشهد
- راه‌اندازی انستیتوی تکنولوژی بابل
- ساخت یک پرورشگاه و همچنین بانک خون در بابل
- ساخت یک زایشگاه بهداشتی به نام مادرش «ام‌البنین»
- احداث حمام و ایجاد لوله‌کشی آب آشامیدنی در همان روستا
- صدها کمک نقدی و غیرنقدی برای تحصیل و اشتغال و ازدواج جوانان
- ساخت یک دبستان شش کلاسه در روستای نوشیروان‌کلا محل زادگاهش

سید حسین فلاح نوشیروانی را بیشتر بشناسیم:

سید حسین در آبان ماه سال 1281 در قریه‌ی نوشیروانکلا که یکی از توابع شهرستان بابل است متولد شد. پدر او کشاورز و مادرش خانه‌دار بود و کنار پرورش فرزندان به امور منزل رسیدگی می‌کرد. سید حسین در خانواده‌ای پرورش یافت که برای تحصیل علم و دانش اهمیت زیادی قائل بودند لذا از شش‌ سالگی در مکتب‌خانه‌ی قریه‌ی نوشیروانکلا مشغول به تحصیل شد.

نوشیروانی که پشتکار فوق‌العاده‌ای در امر آموختن از خود نشان می‌داد، به توصیه‌ی مرحوم سیدآقا نوشیروانی، جد پدری‌اش، برای ادامه تحصیل روانه‌ی بابل شد تا در مدارس آن‌جا درسش را ادامه دهد.

او در مدارس شرافت و صدر همواره از شاگردان بسیار خوب و ممتاز محسوب می‌شد و از آنجا که با طلبه‌ها و علمای مدرسه‌ی صدر معاشرت داشت، تحت تأثیر عرفان اسلامی و آموزش‌های اسلامی قرار گرفته بود، به طوری که تقوی و نجابتش از همان دوره‌ی نوجوانی او را از سایر دانش‌آموزان متمایز می‌کرد.

در بخشی از کتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد می‌خوانیم:

مرحوم نوشیروانی همیشه اعتقاد داشت باید برای هر ساخت‌وسازی از مصالح باکیفیت استفاده شود و بنای ساخته شده باید به قدر کافی مستحکم و مناسب باشد و این‌ها همه به پشتوانه‌ی نیروی کار متعهد و کارآزموده محقق می‌شد. لذا همواره مهندسان و کارگرانی را به کار می‌گرفت که دلسوز و کاربلد باشند.

او در پرداخت مزد کارگران نیز خیلی مقید و حساس بود و مزد آنان را کامل و به‌موقع پرداخت می‌کرد. نقل می‌شود مرحوم نوشیروانی برای تهیه‌ی الوار مناسب ساخت سقف مدرسه دقت زیادی به خرج دادند و به اتفاق نجار مربوطه به محله‌ی قمی‌کلا (روستایی در همان نزدیکی) رفتند.

ایشان هنگام انتخاب چوب متوجه شدند که صاحب الوارفروشی وضع مالی مناسبی ندارد و از آنجا که بسیار رئوف و مهربان بودند، الوارهای لازم را به قیمت بالاتری از وی خریداری کردند. همچنین، در آن زمان در بین محلی‌ها مزد گرفتن برای ساخت خانه‌های محله مرسوم نبود؛ انگار که همگی اعضای یک خانواده بودند و از سر صدق و صفا با هم همکاری می‌کردند تا بنایی ساخته شود. امرار معاش مردم در آن زمان فقط از راه کشاورزی و دامداری بود. هنگام ساخت مدرسه نیز نجارها و کارگران محلی از دریافت مزد خودداری می‌کردند؛ اما مرحوم نوشیروانی با اصرار زیاد به آن‌ها مزد می‌پرداخت.

یکی از اطرافیان مرحوم به نام مهندس مسافری از خاطرات ساخت آن بنا می‌گوید: «مرد جوانی مراجعه کرد که می‌خواست برای خدمت سربازی به شهر چالوس برود ولی وضعیت مالی مناسبی نداشت.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
مقدمه
زندگی‌نامه
خدمات
ساخت مدرسه
خدمات درمانی
پرورشگاه
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
خاطرات شیرین
آقای گوهری، آرایشگری از روزهای دور
مادرضیائی، مادری مهربان
مردی با قبای سبز
بچه‌ی دوست‌داشتنی دیروز
به دنبال دوست تا قنادی‌ای در تهران
مشاوره‌ای درست و بجا
یک خاطره‌ی دیگر
دستخطی از مرحوم فلاح نوشیروانی
فهرست آثار و باقیات صالحات
کلام آخر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-8211-66-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۵۰۰ ۱۳,۵۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد

amirali jahani
۱۳۹۹/۴/۵
ای کاش مثل اقای نوشیروانی تو این زمانه وجود داشت, چی شد که انسان اینقدر حریص شد... کتاب خوبی بود ممنون.
محمدرضا علیجانزاده
۱۴۰۰/۸/۲۰
از خوندن این کتاب لحظاتی اشک ریختم. چون زیبا بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد

برای دریافت کتاب نوشیروانی، مردی که هرگز نمی‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.